HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

A Deloreangyár emberei XIII. - Mike Loasby

2010.02.26. 10:33 :: Sidaries

Mike az Alvisnál kezdte karrierjét, mint gyakornok, majd később ugyanitt fejlesztőmérnök lett. Innen Az Aston Martinhoz került ugyanilyen pozícióba. Felmondott, és 6 évre a Rover / Triumph-hoz került, ahonnan mégis visszatért az Aston Martinhoz, ahol 1978-ban mérnökségi menedzser lett. Nagy részt vállalt a Lagonda tervezésében, ami szerintem eléggé hasonlít a DMC-12-höz.

Aston_Martin_Lagonda 

Innen került a DMC-hez 1979-ben, Bill Collins utódjaként, miután Bill elhagyta a céget a túl nagy Lotus befolyás miatt. Ugyanezzel a problémával kellett Mikenak is megküzdenie. Hihetetlen sok munkát ölt abba, hogy a DMC-12 igazi tömeggyártású autó legyen és levetkőzze a Lotus által rákényszerített kézi gyártás hátrányait. A másik nagy ellensége a határidők voltak, amiket csak nehezen tudott tartani, habár olyan emberek álltak mögötte, mint a már korábban említett George Broomfield és Ted Collins. Többször kijavította a Lotus tervezési hibáit, ezzel nagy presztízs és anyagi veszteségtől óvta meg a DMC-t. Az első futómű egyik problémájával kapcsolatban azonban nem sikerült meggyőznie a Lotust, ami aztán később egy visszahívásban köszönt vissza.

Nem találtam biztos információt róla, de szerintem a SC-01-11.81 visszahívásról lehetett szó, mert ebben az esetben volt az első futómű a hiba forrása. Itt megtekinthető a hivatalos DMC által kiadott közlemény:

SC-01-11.81.

Mike többször próbált közvetlenül John Deloreannel beszélni Bennington kihagyásával, de még Johnnak is nehézségei voltak a Lotusszal való tárgyalásokban, így Mikenak azzal a szabadsággal kellett beérnie, ami volt. Ennek ellenére átverekedték magukat az autó koránt sem mindennapi műszaki megoldásaiból (ajtók, ERM, műanyag alvázrész) adódó problémákon és sikerült határidőre végezni. 

A 2001-es Eurofesten Mike Loasby és felesége is megjelent és elbeszélgetett a jelen levőkkel. Remélem 2011-ben találkozhatok vele. :)

2 komment

Címkék: a gyár emberei

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr941791721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.