HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

A Deloreangyár emberei XIV. - Lotus

2010.03.05. 22:30 :: Sidaries

A legutóbbi részben végeztem a DMCL munkatársainak a leírásával, így most egyéb dolgok jönnek. Azok a cégek amik közvetlen kapcsolatba kerültek a DMC-vel és sokat tettek azért, hogy a Delorean DMC-12 végleges formája olyan legyen, mint amit mindannyiunk ismer.

Már párszor előkerült a Lotus neve itt a blogon és ebben a sorozatban is, így nem lehet őket kihagyni a DMC történelméből. Igaz, hogy sokszor negatív felhanggal jelentek meg, mint egy leküzdendő probléma, de ez a szemléletmódok különbözőségéből adódott. A Lotus még akkor is csak egy kis manufaktúrának számított egy rendes autógyárhoz képest, amikor a '70-es '80-as években a fénykorát élte. Márpedig egy manufaktúra más prioritások szerint működik, mint egy nagy autógyár.

PJGrady információi alapján egy új autó piacra dobása annak idején 40 ember két éves tervezői munkájába került. Amikor a DMC megbízta a Lotust akkor csak 15 hónapjuk volt és mindössze 15 emberük hozzá. Így a project sikere még nagyobb dolog. 

PJGrady találkozott is a Lotus néhány akkori mérnökével és azt mondták, hogy a DMC az egyik legkülönlegesebb munkájuk volt. Mind az autó különlegessége, mind pedig a heti hét munkanap és a rengeteg túlóra miatt.

A Lotus végezte a Delorean lefojtását, hogy beleférjen a kaliforniai környezetvédelmi törvények kereteibe. A végeredményt mindenki ismeri, aki fel szeretné eleveníteni a tudását, az itt utánaolvashat:

Katalizátor

Végezetül pedig még egy link, ahol meg lehet nézni a Lotust régen és most:

Lotus régen és most

A képek magukért beszélnek így nem fordítom le a képaláírásokat, csak az utolsó mondatot. Lehet látni, hogy a tető nincsen túl jó állapotban. Ez még a DMC-s tervezés idejében lett ilyen, amikor a mérnökök véletlenül nyitva felejtették a Deloreanek ajtajait, majd felemelték őket és azoknak az ajtajai ütötték azokat a lyukakat. :)

Szóval a Lotusról, csak ennyit szerettem volna elöljáróban mondani, a következő résztől pedig jönnek a Lotus fontosabb mérnökei.

Szólj hozzá!

Címkék: a gyár emberei

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr601811697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.