Ma három emberről lesz szó, mindegyikük Lotusos. Próbáltam szétszedni a bejegyzést két részre, de nem lehetett. Úgyhogy ma szépen végigérünk a Lotuson is, aztán jövő héten némi Ital Design.
Colin Spooner bal oldalon és Mike Kimberley jobb oldalon.
Colin Spooner egész életében az autóiparban dolgozott, a Lotusnál Colin Chapman egyik pártfogoltja volt. Testvérével, Briannel a Deloreanprojectben elég komolyan részt vett, majd Colin Chapman halála (és a Deloreanproject) után a Lotus designmérnöke lett. A Lotusnál több fontosabb munkája is volt, az egyik az Espirit eredeti Giugiaro formájának az újratervezése, valamint az Elan megtervezése.
Miután a General Motors 1986-ban megvette a Lotust, majd később továbbadta a Protonnak (1988), felmondott, de az autóiparban maradt. Jelenleg egy sikeres autóipari tanácsadó céget vezet az egykori DMC dolgozó Barrie Willsszel. Együtt dolgoztak például egy elektromos járművön 1985-ben, ami nagy bukás lett, viszont arról is el lehet mondani, hogy megelőzte a korát. :) Akit bővebben érdekel, az itt olvashat róla:
Mike Kimberley Colin Chapman által került be a a Lotushoz 1969-ben, hogy megtervezze a Lotus Europát. Chapman halála után ő lett a Lotus igazgatója és ezt a pozícióját az 1986-os General Motors felvásárlás után is megtartotta. Igazgatósága alatt Spoonerrel együtt megtervezték az Elant. A Delorean szintén egy korábbi közös munkájuk volt.
Az egyik legfontosabb tulajdonsága 6 láb és 5 hüvelykes (kb. 198 cm) magassága volt. Ez a későbbi Lotusokra is hatással volt, így az Elan és a felújított Espirit már magas emberek számára is kényelmes volt.
A Lotust 1994-ben hagyta el, amikor elvállalta az Automobili Lamborghini SpA elnöki posztját. Itt nem sokáig maradt, mert egy másik igazgatósági taggal való komoly nézeteltérést követően , 1996-ban lemondott.
Ez után a Motor Vehicle Industries (MVI) igazgatói székébe került, amely cég a szolgáltatások széles skálájával foglalkozott az importálástól kezdve a tanácsadásig. Innen 2002-ben távozott, majd a cég hamarosan eladósorba is került.
Jim Prentice is az autóipar egyik veteránjának számított, amikor a Deloreancsapatba került. A pilotautók készítésében volt nagy része, sokat tett azért, hogy a Delorean ne csak egy vázlat legyen.
Sajnos ténykedése még a többiekhez képest is kevéssé dokumentált, ezért nem sok konkrétumot tudni róla. Viszont PJGradynek sikerült vele pár szót váltania néhány Deloreanrendezvényen és ez meggyőzte arról, hogy szerepe alapján jogosan kerül fel a mindenképpen megemlítendő emberek listájára.