HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

A Deloreangyár emberei XVI. - Lotus - Colin Spooner, Mike Kimberley, Jim Prentice

2010.03.19. 11:56 :: Sidaries

Ma három emberről lesz szó, mindegyikük Lotusos. Próbáltam szétszedni a bejegyzést két részre, de nem lehetett. Úgyhogy ma szépen végigérünk a Lotuson is, aztán jövő héten némi Ital Design.

Colin Spooner bal oldalon és Mike Kimberley jobb oldalon.

Colin Spooner egész életében az autóiparban dolgozott, a Lotusnál Colin Chapman egyik pártfogoltja volt. Testvérével, Briannel a Deloreanprojectben elég komolyan részt vett, majd Colin Chapman halála (és a Deloreanproject) után a Lotus designmérnöke lett.  A Lotusnál több fontosabb munkája is volt, az egyik az Espirit eredeti Giugiaro formájának az újratervezése, valamint az Elan megtervezése. 

Miután a General Motors 1986-ban megvette a Lotust, majd később továbbadta a Protonnak (1988), felmondott, de az autóiparban maradt. Jelenleg egy sikeres autóipari tanácsadó céget vezet az egykori DMC dolgozó Barrie Willsszel. Együtt dolgoztak például egy elektromos járművön 1985-ben,ami nagy bukás lett, viszont arról is el lehet mondani, hogy megelőzte a korát. :) Akit bővebben érdekel, az itt olvashat róla:

Sinclair C5


 

Mike Kimberley Colin Chapman által került be a a Lotushoz 1969-ben, hogy megtervezze a Lotus Europát. Chapman halála után ő lett a Lotus igazgatója és ezt a pozícióját az 1986-os General Motors felvásárlás után is megtartotta. Igazgatósága alatt Spoonerrel együtt megtervezték az Elant. A Delorean szintén egy korábbi közös munkájuk volt.

Az egyik legfontosabb tulajdonsága 6 láb és 5 hüvelykes (kb. 198 cm) magassága volt. Ez a későbbi Lotusokra is hatással volt, így az Elan és a felújított Espirit már magas emberek számára is kényelmes volt.

A Lotust 1994-ben hagyta el, amikor elvállalta az Automobili Lamborghini SpA elnöki posztját. Itt nem sokáig maradt, mert egy másik igazgatósági taggal való komoly nézeteltérést követően , 1996-ban lemondott.

Ez után a Motor Vehicle Industries (MVI) igazgatói székébe került, amely cég a szolgáltatások széles skálájával foglalkozott az importálástól kezdve a tanácsadásig. Innen 2002-ben távozott, majd a cég hamarosan eladósorba is került.

 


Jim Prentice is az autóipar egyik veteránjának számított, amikor a Deloreancsapatba került. A pilotautók készítésében volt nagy része, sokat tett azért, hogy a Delorean ne csak egy vázlat legyen.

Sajnos ténykedése még a többiekhez képest is kevéssé dokumentált, ezért nem sok konkrétumot tudni róla. Viszont PJGradynek sikerült vele pár szót váltania néhány Deloreanrendezvényen és ez meggyőzte arról, hogy szerepe alapján jogosan kerül fel a mindenképpen megemlítendő emberek listájára.

 

Szólj hozzá!

Címkék: a gyár emberei

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr811851985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.