HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

A Deloreangyár emberei XVIII. - Legend Industries

2010.04.09. 10:00 :: Sidaries

Mostantól kicsit átalakul a sorozat, mert már nem annyira különálló emberekről, hanem inkább cégekről lesz egy-egy összefoglaló írás. Ez a következő két cég mind hozzátettek a Delorean Motor Company történetéhez, habár sokan nem tudnak róluk, mert annyira nem jelentősek, mint a Lotus vagy az Ital Design. Ma a Legend Industries, legközelebb pedig a Wooler Hodecről lesz szó.

1979-ben, amikor a DMC végre valóban el tudott indulni, sok tennivaló akadt. Ezek közül az egyik az autó motorjának a turbófeltöltéssel való ellátása volt. John Delorean nem túl sok opcióval rendelkezett, így két céget bízott meg vele. Az egyik a Lotus volt, a másik pedig a Legend Industries. A Lotus megoldásáról annyit tudni, hogy egy sima turbót terveztek az autóra, de aztán ők inkább az autó sorozatgyártásra való felkészítését vállalták, így az ő megoldásuk nem is készült el. A Legend viszont egy sima és egy ikerturbós megoldást is készített. 

A Legend egy 50 főt foglalkoztató aránylag kis cég volt Long Islanden, New York államban. Mivel a DMC tudta, hogy az eredeti PRV, habár egy jó és megbízható motor, erősnek nem mondható. Emiatt a turbósítási projectben több DMC dolgozó is részt vett. John Delorean is többször tárgyalt Fred Dellis igazgatóval és a terv az lett, hogy előbb az ikerturbós változatot fejlesztik ki, majd egy olcsóbb sima turbós változatot is bemutatnak.

Ezek a prototípusok el is készültek. A szájhagyomány alapján az 501-es VIN számú autó a sima, az 502-es az ikerturbós megoldást kapta. Az 502-es azóta is megvan, 2008-ban adták el 70300 dollárért Új-Zélandra egy privát gyűjtőnek. Az 501-esről senki nem tud, lehet, hogy nem is létezett, annyira semmi nyoma nincsen sehol.

Ez után kaptak pár motort, majd mindenféle teszteknek vetették alá őket. Az első tesztverziók két Renault Alpine-ba kerültek. Később megérkeztek a Deloreanek is, tudtak már azokkal is dolgozni. A legvalószínűbb becslések szerint 12-15 motor készült, ezekből 8-nak a jelenlegi helye is ismert. A zömük jó állapotban van, de akadnak komplett felújításra váró darabok is.

Végül mikor elkészült az első széria, akkor 5 autót vittek át a Legendnek tesztcélzattal. VIN502, VIN528, VIN530, VIN558 a biztosak, valamint a VIN501 és a Pilot 16. Ez viszont akárhogy számolom 6 autó, bár vannak itt érdekes dolgok. Az egyik, hogy a Pilot 16 nem egészben jött, hanem csak a hátsó felét küldték. A problémához az is hozzáad, hogy az első VIN-ek esetében eléggé nagy az összevisszaság. Elméletileg a VIN502 Áprilisban készült, de a VIN570 Márciusban! Szóval négy autó biztos, plusz még volt pár. Lehet, hogy az azóta eltűnt VIN501 volt az ötödik? Vagy a fél Pilot 16-ot számolták még egynek?

Az érkező autók mind motor nélkül jöttek, a Legend pedig összerakott, szétszedett, kicserélt, javított, újra összerakott amíg csak szükséges volt. Az ikerturbós elrendezés a legmagasabb minőséget képviselte, a sima turbós pedig a kezdeti tesztfázisokig jutott, amikor az egész projectet elkaszálták. Ekkorra a DMC már komoly gondban lehetett. Kár érte, lehet hogy megváltoztatta volna a gyár történetét.

Amit mostantól írok ezt már kéretik fenntartással kezelni, mert csak emlékezetből írom és nem tudom semmivel alátámasztani!

Szóval, ami biztos, az az, hogy a Legend nem sokkal a DMC bukása után szintén megszűnt és azt hiszem ebben a DMC-nek is szerepe volt. Elvégre elég sokat dolgoztak nekik és ha jól olvastam, akkor nem lett minden számlájuk kifizetve. 

Még egy nem egészen ideillő információ:

Eredeti gyári (értsd Legend gyári) állapotában csak VIN530 maradt meg. Az összes többi autót, tehát a VIN502-t is később restaurálták. Ezeknek az autóknak pedig VIN530 volt a modell.

2 komment

Címkék: a gyár emberei

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr471889339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.