HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

A Deloreangyár emberei XIX. - Wooler Hodec

2010.04.26. 09:46 :: Sidaries

Habár a Deloreaneket elsősorban az amerikai piacra gyártották, voltak tervek az európai értékesítésre (főleg mivel karakterisztikáit tekintve inkább európai, mint amerikai). Ehhez azonban több módosítást is el kellett végezni az autón, ezért a DMC az andoveri (Hampshire) székhelyű Wooler Hodecet bízta meg a szükséges átalakítások elvégzésével. Ez a kis cég korábban már több autó jobbkormányosítását végezte el. Dolgoztak többek között a GM-nek is. Ezeknek a módosításoknak a nagy része az Egyesült Királyságbeli forgalomba helyezéssel volt kapcsolatos, de az európai változat is sok mindenben különbözött volna az amerikaitól. A főbb változtatások a következők voltak:

- A kormány és pedálok áthelyezése.

- Az üvegszálas műanyag alváz módosítása a jobb és bal oldali lábtérben.

- Új fajta kárpit és műszerfal.

- Az elektromos rendszer módosítása.

- A légkondi és a fűtés mozgatása.

- A kézifék mozgatása.

- Ablaktörlő módosítása.

- A kilométeróra 140 mérföldesre cserélése (Egyes esetekben km/h-s óra beszerelése).

- Európai típusú (asszimetrikus) lámpatestek beszerelése.

A DMC részéről a konverziót Charles Bennington végezte, aki a DMCL igazgatója is volt. Az első fontos döntése az kellett, hogy legyen, hogy milyen autók legyenek a konverzió alanyai. A rendes, jó minőségű autók, amik eladható termékek voltak, nem lettek volna jó ötlet, ezért az úgy nevezett "fekete autók" közül válogattak ki néhányat és azokon végezték el a munkálatokat. (Ezekről a fekete autókról majd írok még később. Valószínűleg most pénteken.) Így volt a leginkább költséghatékony az egész project.

A Wooler Hodec három hullámban gyártotta le a prototípusokat. Az első hullámban csak pár autó vett részt és rajtuk gyakorolták be a munkafolyamatokat, ezeken tesztelték le a munka hosszát, stb. Mindegyik autó fekete belsős, manuális váltós volt.

A második hullám már 20 autó elkészítéséről szólt, de a gyár problémái miatt csak 12 készült el. Ezek már alaposabb munkák voltak, ezek voltak az AXI autók, a rendszámuk miatt. Itt többet is írok a jobb kormányos Deloreanekről és van pár kép az AXI autókról is. Ezeknek az autóknak egy részét a gyár dolgozói használták, habár futásteljesítményük erősen kétséges. Úgy tudni, hogy az egyik ilyen AXI rendszámos autó volt John Delorean céges autója is.

Az utolsó sorozatot már a gyárban rakták össze. Mindegyik fekete belsős volt és egy kivételével mindegyik manuális váltós. Az egyetlen automata váltós a VIN 12175 számú volt. Ezek az autók SIJ rendszámot kaptak a forgalomban.

Lehet, hogy van akinek feltűnt, hogy habár korai autókról beszélünk a VIN szám elég magas. Ez itt magyaráztam el bővebben: VIN számok.

A Wooler Hodec összesen kb. 20 autót készített, ezeknek jó része ismert helyen van, több pedig komplett felújításon is átesett. A cég nem sokkal a DMC bukása után szintén tönkrement.

Ez után többen megcsinálták magánúton a konverziót. A minőség erősen változó, de az biztos, hogy a jó minőségű jobb kormányos átalakításon átesett Deloreanek magasabb áron kelnek el, mint a "szokványos" bal kormányos társaik.


 

Ezennel úgy látom befejeztem a A Deloreangyár emberei című sorozatomat. Remélem tetszett. Pénteken úgy tűnik jönnek a "fekete autók", aztán majd meglátom.

 

3 komment

Címkék: a gyár emberei

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr501952027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2010.04.26. 18:06:19

Szép hosszú és jó kis sorozat volt ez. :)

Loner 2010.04.26. 19:21:01

@Suttora: Egyet értek veled. ;)