HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • b.zs: Várjuk majd az élménybeszámolókat az útról! Üdv. B.Zs (2019.04.28. 10:43) Sűrű hét lesz
  • Sidaries: @Tomchy: Az jó, nekem az a 19. :) De legalább megvan a géped. :) (2019.03.27. 13:21) Sok kép
  • a8zoli: sztem jo lesz nyugi ;) (2019.03.14. 19:24) Framing John Delorean
  • LassúGabi: Hümm... Látok összefüggést, hogy Budaörsön Bernadettnél, a Figaro mellett állt egy DeLoraen is... ... (2019.03.13. 09:37) XII. Dunakanyar Oldtimer Túra I.
  • a8zoli: @Sidaries: 1x probäld ki ezt a sampont mintha felpoiroztäk volna es ebbe benne a vedö wax is en cs... (2019.03.13. 06:07) Indul az év

Címkék

acél (6) ajtó (15) ajtózsanér (2) alkatrész (7) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (14) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (3) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (1) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (21) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (27) fekete autók (1) festett (3) film (28) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (2) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (30) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (16) hűtő (1) idézet (40) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (10) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (17) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (167) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (156) szervizek (11) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (209) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) törésteszt (8) történelem (117) történetek (34) tudtatok e? (36) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (74) vezetéstechnikai tréning (2) videó (18) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (58) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Vissza a Jövőbe autók

2011.04.15. 10:00 :: Sidaries

Hát ez az idő is elérkezett. Néhány kósza esetet levéve eddig tudatosan kerültem a Vissza a Jövőbe témát. Valahogy úgy voltam vele, hogy ez a blog nem arra való, mert a filmről ezer helyen lehet olvasni, viszont magával a Delorean Motor Companyvel, a DMC-12-vel és John Deloreannel sokkal kevesebb. Legalábbis igazán részletes leírás nincs, hanem csak darabok mindenfelé. Ezért inkább hagytam a témát, de azért akit maga a film érdekel, az itt keresgéljen.

Van viszont egy olyan része a filmnek, ami a blog keretei közé is frankón befér, ez pedig a Vissza a Jövőbe autók és főleg a replikák. Mert ugye mindenki tudja, hogy a rajongóknak sok mindent el lehet adni jó pénzért, ezért többen is belefogtak a replikagyártásba és az ezt megelőző kutatásokba, fejlesztésekbe.

Voltak sokan (Joe Walser,J. Ryan, Terry Matalas, Oliver Holler, Ken K., Bruce Coulomb), akik megcsinálták a saját filmes Deloreanreplikájukat (jelenleg kb. 50 kész BTTF replika létezik), de igazán komolyan (értsd pénzért) két emberről tudok, aki foglalkozik velük. Az egyik Gary Weaver a másik pedig Videobob. Megéri mindkettőjük oldalát megnézni, mert elég jól le van dokumentálva a konvertálási munkafolyamat és rengeteg kép és jópár videó is van az autókról.

Amiért viszont előhoztam kettejüket az nem is a munkájuk, hanem a közösség és a kapcsolatuk. 

Először is a közösség. Tudni kell a Deloreanesekről, hogy nagy részük nagyon ortodox módon közelít az autójához. Ez azt jelenti, hogy elvetik a módosításokat, akár még a Vissza a Jövőbe replikákat is. Habár a mostani tulajdonosok nagy része a film miatt ismerte és vette meg az autóját, de jócskán vannak még első tulajdonosok is, akik még 1981 körül vették meg azt önmagáért és nem a film hatására. Ezek között a tulajdonosok között nagyon sok, aki nem is érti a film miatti felhajtást, igaz ebben már a koruk is szerepet játszik, mert azért zömük már a hatvanas éveit tapossa.

Azok, akik a film miatt szerezték be az autót, azok általában sokkal engedékenyebbek a konverziókkal szemben, de azért itt is vannak olyanok, akik lenézik az átalakítókat, mert szerintük ez az autó megerőszakolása és szerintük a film is felesleges volt, mert az autó már magától is csodás jármű.

Aztán vannak, akik elfogadják a konverziókat, de csak a tökéleteseket. Ők hajlamosak a legnagyobb gyökerek lenni, ha kritizálni kell. Alapvetően én még nem láttam olyan átalakítást, ami mindenkinek tetszett volna, de általánosságban elmondható, hogy Gary konverziói a jobbak, viszont Videobobé sokkal olcsóbb. Szóval ár/teljesítményben Videobob nyer.

Azonkívül pedig Garyvel van egy kis probléma. Nem ismerem a probléma egészét, de a lényeg, hogy van egy oldal, ahol a replikaépítők megbeszélik, hogy mit hogyan csináltak / csinálnak az autókon. Esetenként terveket küldözgetnek egymásnak és bizalmas leveleket váltanak. Ne felejtsük el, hogy ebben a replikaépítésben van pénz, mert egy jó replika akár 50-60000 dollárt is érhet. És Gary erre az oldalra betört és ellopott fileokat, levelezéseket. Később persze hazudozott és be is perelték ezek miatt. Nem tudom, hogy végül ebből mi lett, de publikus bocsánatkérésre is kényszerült és a hírneve már közel sem olyan jó mint régen.

Miért is írtam le mindezt? Azért, mert ha valaki úgy gondolja, hogy átalakítja a Deloreanjét vagy esetleg vesz egy Vissza a Jövőbéset és büszkén bemutatja a közösségnek, akkor készüljön fel arra, hogy leszedik róla a keresztvizet pillanatokon belül. Szóval csak óvatosan.

1 komment

Címkék: replika

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr412825525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2011.04.15. 10:37:37

Szerintem van határa a BTTF-rajongásnak, és ez az átalakítás. Rajongói cuccok: van Panasonic rádiós órám, majd talán veszek kamerát meg esetleg "mentőmellényt" meg légdeszkát is, de az tuti, hogy az autóhoz nem nyúlok majd, max egy ébresztőóra lesz benne (mármint a hagyományos csörgős, csak úgy odatéve) meg egy vezeték nélküli (GPS-en lapuló) piros LED-es sebességmérő.

Illetve bocsi: ha a lottón nyerek, akkor lesz egy (vagy több) normális DMC-12-m és egy átalakított is.