HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Az első, ...

2011.09.09. 10:00 :: Sidaries

Arról még írtam annak idején, amikor a DMC Florida tulaja  (Tony Ierardi) visszavette az általa 2007-ben eladott Proto-1-et és beállította a VIN 20104 mellé. Azóta találtam pár egyéb információt, amivel kiegészítem az eddigieket.

2007-ben azért került eladósorba a prototípus (és a VIN 502 is), mert Tony meg szerette volna venni a jelenlegi üzlete melletti telket is, hogy legyen helye a bővülésre.

proto1-bazinagy.jpgAz autó a sikeres árverés után egy John O’Quinn nevű texasi ügyvédhez került, aki múzeumot szeretett volna nyitni a bő 800 autós gyűjteményének. A project haladt egészen 2009-ig, amikor egy tragikus balesetben életét vesztette és így a gyűjtemény is felszámolásra került. Eközben Houstonban eladták a VIN 20104-es Deloreant is, (amelyikről majd a következő bejegyzésben lesz szó) egy bizonyos John Houghtaling nevű fickónak, aki szintén ügyvéd volt. Ők ketten egy időben együtt is dolgoztak, anélkül, hogy egymás speciális Deloreanjéről tudtak volna. Szóval mikor O’Quinn elhunyt, Tony beszélt erről Houghtalingnak és megemlítette, hogy amennyiben jó áron lesz az autó, szívesen visszavásárolná. Tonynak végül Houghtaling segítségével sikerült visszavásárolni a prototípust, ami jelenleg 35 éves és Tony elmondása szerint kívülről tökéletes, a belső részek pedig tízből 9 pontosak.

Egyébként a Proto-1 előkerülése is egy kisebb csoda volt, ugyanis a '80-as évek elején azok a hírek terjedtek el, hogy a Lotus az összes prototípust megsemmisítette, de aztán mint kiderült, csak a második járt ilyen rosszul, az első megmaradt (az egyik fenti linken bővebben is kifejtettem, amit tudni lehet a prototípusokról).

proto1now.jpgA felfedezése James Espey nevéhez fűződik, aki egészen komoly nyomozás után derítette ki, hogy az autót a '80-as évek közepén elárverezték, tehát létezik. Ráadásul sikerült egy nevet is találni, ami után keresve megtalálta a vevőt is, akinek még mindig a tulajdonában volt az autó. Igaz, kicsit elhanyagolta, mert vagy 20 évet állt egy raktárban valahol Arizonában vagy Nevadában. Ez után vette meg Tony először az autót és rakta rendbe ahol szükséges volt.

4 komment

Címkék: evolúció eladó

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr353211111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2011.09.09. 11:20:16

a belseje se semmi, de a motorja az igazán üt :D

bopat 2011.09.09. 23:09:22

Teljesen más mint gyártásba került autó.

Evil1979 2011.09.10. 11:50:26

Rohadt jól néz ki.
Több képet nem tudnál feltenni az írásokhoz, akár valami linken keresztül elérhető galériának is örülnék.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.09.12. 10:16:14

Ha a prototípus tagre rákeresel, ott még találsz pár képet. Ha több kell, akkor küldj egy levelet és válaszban küldök neked még képeket.