HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

skynet: Szervizek

2011.09.15. 10:00 :: hdnctrl

... Nos, nem csak azért, hogy végre én is írjak valamit: íme.

Az autóm megjárt pár szervizt, mire eljutott oda, ahol most van. Ugyanis már hazaút közben éreztem, hogy nem százas az autó sok szempontból (pl. valami hülye tönkretette a lámpakapcsolót, illetve a fék meg inkább "fake"). Ezért kb. egy-két hét vacillálás után elvittem Tatabányára, ahol a haverom az üzletvezető egy autókereskedésben és -szervizben.

Elláttam őket a szükséges infókkal a kocsi általam felismert hibáiról, majd megrendeltem a közösen "kiegyezett" alkatrészeket: tömítést az automataváltóhoz, a hátsó fékhez, meg persze az új lámpakapcsolót.

Kb. 2 hét volt, mire megérkezett a cucc, ezalatt hozzám is megérkezett az automataváltóhoz az olaj, amiből - mivel nem találtam releváns információt - 10 litert rendeltem, és amiből meg is maradt vagy 7 liter.

A hűtéssel baj volt, fogyott a hűtővíz, ezt már az Adrian is mondta, adott is 4 liter fagyálló+ desztvíz keveréket, amiből a 2000 km-es út alatt kb. 2 decit bele is kellett önteni a tartályba. Na ennek örömére szétszedték az egész hűtőrendszert, hogy megnézzék, hol ereszt, de végül a nyomáspróba sehol sem talált hibát, úgyhogy miután összeraktak mindent (ez eltartott vagy 1 hónapig), elhoztam a kocsit úgy, hogy Tatabányán még tele volt a hűtővíztartály, viszont Budapesten üres, és erre úgy jöttem rá, hogy a hűtővíz hőfoka csak ment fölfelé, amíg ijedtemben le nem állítottam a motort.

Ez természetesen egy nappal azelőtt volt, hogy elvittem volna honosítani Zalaegerszegre a kocsit, amit így szépen lemondtam, és másnap legurultam a kocsival a Renault Baumgartnerbe, ugyanis az itt van az közelben, és gondoltam, ha már PRV V6-os motor van a kocsiban, talán értenek is hozzá.

Begördültem a kocsival a szerviz ügyfélparkolójába, egyből odagyűlt vagy 4 szerelő bámulni, aztán amikor beállt a kocsival a szerviz munkafelvevője (azt mondta, teljesült az álma, hogy vezethette a kocsit), még vagy 4-en, és először nézték, majd nekiestek, szétszedték a hűtővíz csöveit, meg a légtelenítő csavart is kinyitották, majd járatták a motort kb 20 percig, és közölték, hogy hengerfejes.

Aha, csodálatos, de akkor hogy tudtam vele 2000 km-t jönni? Mázlim volt. Na ja.

(Ekkorra már a Baumgartner Zsoltika is ott lébecolt az autó mellett, na mondom (na jó, inkább: gondolom), legalább látsz normális autót is, nem csak ezeket a szar Rönókat meg a Formula-1-es szekereket.)

Itt kicsit megtorpant a javítás, gondolkodtam, "hát én immár kit válasszak", először Érdre akartam vinni a Gyurihoz, de ő valahogy eltűnt, így aztán a Zsiga által ajánlott Zsolt lett a befutó, szóval el kellett trélerezni a kocsit Óbudára.

Itt van most is a kocsi, a hűtéssel az volt a baj, hogy idióta módon rakták össze (nem tudom, hogy ez Tatabányán, vagy a Baumgartnerben történt így, ki-ki döntse el maga), most működik, meg a légkondi is. Viszont a hátsó lámpa csak akkor kapcsol be, ha bekopogok rajta, a féklámpa ha felvillan, elalszik a helyzetjelző, meg ilyen kis apró dolgok, valamint a hátsó felfüggesztés nagyon rondán kopog, ja, és a Zsolt megmondta nekem, hogy azért olyan rohadt büdös a kocsi, és azért csattog (kicsit olyan VW Bogár-hangja van), mert el van repedve a leömlő.

Ezeket megcsinálják, aztán végre lesz egy szinte perfekt Deloreanem, csak jönne már el az a nap, és aztán következik majd az igazi kálvária, a honosítás, E-rendszám, hasonló nyalánkságok.

7 komment

Címkék: skynet szervizek

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr173225628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2011.09.15. 12:00:02

Nem akarlak elkeseríteni, de az ugye tudod, hogy egy harminc éves autónál nincs olyan, hogy "kész van"? Aktuális állapotok vannak, de nem lehet konzerválni a dolgokat sajnos. Folyamatosan vannak és lesznek apró nyűgök, pontatlanságok és bosszúságok. Szerintem egy öreg autóhoz alkalmazkodni kell és nem szabad használati tárgyként rájuk gondolni egy percig sem. Sajnos egy ilyen vasnak még egy alapos restaurálás utámn is marad harminc éves alkatrésze. Gumi és üveg alkatrészek, elektromos rendszer stb. Mind-mind folyamatosan nyúlik, lazul, oxidálódik, egyszóval öregszik. Régi autót tartani jó móka de azért nem sima ügy. :)
Biztosan ezekkel a dolgokkal tisztában vagy, csak jól esett leírni :D :D :D

hdnctrl 2011.09.15. 12:19:37

igen, tisztában vagyok vele, de azért hadd gondoljam, hogy szinte perfekt lesz a kocsi... legalább egy darabig :D

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.09.16. 10:18:50

Ha ez az a PRV, akkor a PSA-nak van korrekt netes árjegyzéke robbantott ábrákkal. Regisztrálni kell, de köpi az árakat, forintba átszámolva.

A lámpa mizéria testhiba lesz, kell jó test a foglalatnak.

A kipufogó leömlő repedés típushiba a PRV-nél.
Az öreg, láncos PRV-t egyébként elpusztíthatatlannak mondják.

bopat 2011.09.17. 12:25:33

A megmaradt váltóolajat (3-4 l) megvenném tőled, nekem is cserélnem kell...

bopat 2011.09.17. 12:28:09

Akkor most hengerfejes az autó vagy nem? Vagy a hűtő dologgal megoldódott?

hdnctrl 2011.09.18. 13:01:18

a váltóolajat még meglátjuk, lehet, hogy a mostani helyen is megnézik, mert a Zsolt szerint furcsa, hogy csak ennyi kellett bele.

és természetesen nem hengerfejes, csak a hűtés volt annyira összekutyulva, hogy úgy nem is működhetett.

(valszeg azért mondták a Baumgartnerben, hogy hengerfejes, mert tudták, hogy baj van a hűtéssel, csak éppen nem akartak foglalkozni vele - de nem akarok vádaskodni vagy akármi, meg már mindegy is)