HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

DMCEV

2011.10.21. 10:00 :: Sidaries

Az előző pénteki bejegyzésekkel szemben, ma nem történelem, hanem jövőkép érkezik, ugyanis a net (általam ismert része :) ) a héten az elektromos meghajtású Deloreannel van tele.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy elég régóta vannak már elektromos meghajtású Deloreanek. A youtube-on elég sok videót találni róluk, de eddig még nem jutottam el addig, hogy megemlítsem őket, mert habár működtek, nekem nagyon kezdetlegesnek tűntek. Programozói hasonlattal élve még alpha verziósok voltak, nem is béták. A héten viszont megvolt az idei DMCH-s nyílt nap és most ők is bemutatták a verziójukat a problémára. Saját elmondásuk szerint is 0.9-es verziószámú a gép, de ahogy megnéztem, ez már tényleg legalább béta Ők EV-nek hívják, gondolom, mint Electric Vehicle. Először akkor egy videó:

Aztán pedig egy kis történelem. Na jó, igazából nem történelem, hanem egy kis okoskodás és elméleti fejtegetés. Két hónappal ezelőtt a dmctalkra felkerült egy kép egy új műanyag alsórészről. Elég sokan értetlenkedtek, hogy miért kell ezeket újragyártani, mikor a javításuk nem annyira nehéz, mint mondjuk az acélelemeké, tehát miért nem inkább bal első acélelemet gyártanak újra? Aztán természetesen szétoffolták a fórumot, de megoldást nem tudtak adni a kérdésre, bár páran jól érezték, hogy ennek köze lehet majd a nyílt naphoz.

Ez az egész téma most tűnik megoldottnak. Ugyanis az EV az akkucsomag miatt 200 fonttal (90 kg) nehezebb, mint az eredeti DMC-12 és ezt a súlynövekedést a DMCH az új alsórésszel kívánja kompenzálni, ugyanis a gyártástechnológia jóval fejlettebb, mint a 30 évvel ezelőtti, habár a nyomóformák ugyanazok!

Ezen kívül több változtatást is kap(ott) az autó. A benzinmotor és sebváltó hiánya egyértelmű, de ezen felül az akkucsomag elosztásával jelentősen javult a súlyeloszlás, és a következő prototípusban levő motor a mostani DC motor helyett már (regenerative) AC lesz és ez a tervek szerint további hatékonyságnövekedést hoz majd. Ehhez a részhez nem értek, de ha jól értem, akkor hasonló fékenergia visszanyerő rendszer lesz benne, mint a mostani hibridekben.

Néhány impresszív adat, amit eddig tudni lehet a gépről.

Teljesítmény: 260 LE (5000-6000 rpm)

Nyomaték: 488 Nm (0-7200 rpm)

Gyorsulás: 0-100 km/h - 4,9 s

Végsebesség: 200 km/h

Hatótáv: 110 km (normál vezetés)- 160 km (takarékos vezetés)

Akku élettartam: 7 év vagy 160 000 km.

Ár: kb. 100 000 $ (meglevő autó átalakítása kb. 35 000 $)

Megjelenés éve: 2013

És végül pár kép és linkek: 1 2 3


 

9 komment

Címkék: új delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr293316837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2011.10.21. 10:28:28

ugyanilyen menettulajdonságok de kb. 3x ekkora hatótáv, és persze kb. harmadáron - na akkor tuti vennék egyet :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.10.21. 11:22:37

@scuynat: Nem akarsz te túl sokat így hirtelen? :)

hdnctrl 2011.10.21. 11:37:15

na jó, akkor csak legyen harmadáron, a hatótávot majd valahogy megoldom :D

Rocko- 2011.10.22. 14:21:26

kíváncsian várom, de van egy sejtésem, hogy ez még nagyobbat fog bukni, mint az eredeti. ugyanis az még 'csak' egy autó volt, ez már egy DMC + elektromos autó + az autó a Vissza a jövőből.
asszem ennek megfelelő is az árazása.
(a 100 000 USD-t olvasom, meg DMC-12 akkori új árát, a 25 000 USD-t, de arányítani nem tudom, hogy akkor mennyit ért az a pénz.)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.10.22. 17:02:15

@Rocko-: Az akkori 25000$ az jelenleg olyan 55000$-t érhet. Kb. annyit, mint amennyiért most a sima "újat" kapod.

Nagy bukás meg nem lehet, mert nem lesz sorozatgyártás, hanem megrendelésre fog menni. Ha nem lesz megrendelés, akkor maradnak az alapbevételi források.

Rocko- 2011.10.22. 17:30:24

@Sidaries: ühhüm. keresgéltem, hogy 81-ben mennyiért váltották a forintot: hát most nem találtam. :)
(amúgy létezik ilyen oldal, korábban a német márka váltására találtam legalábbis.)

szóval nem készleteznek, értem. akkor anyagilag így annyira nem is bukhat, inkább kudarcnak nevezem, hogy ha nem viszik. (ne legyen igazam!)
viszont azért a fejlesztés költsége nem anyagolható, egy példánynál se.

hdnctrl 2011.10.23. 12:02:34

A Tesla Roadster is ennyiért van. Igaz, az kétszer ennyit elmegy egy töltéssel, meg kicsit jobban is gyorsul, viszont nem is ilyen "ikon". Már vagy 1000 darabot eladtak belőle.

1 dollár 35 forint volt 1981-ben, tehát 875.000 Ft volt egy DMC-12 (már ha valaki tudott volna ennyi dollárt váltani, mert ugye éves valutakeret volt, max valami nagy kommunista és/vagy bűnöző tudta ezt megtenni). Egy Zsiguli 1200-as (2101) 100.000 ft-ba került 1981-ben.

Rocko- 2011.10.24. 11:20:26

@scuynat: köszi az átváltást!