HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • leeroy869: Képzelem a fejeket a munkahelyi parkolóban :D (2019.07.03. 21:33) Tékasztorik 2.
  • a8zoli: a mäsodik kep alapjän ami sztem a hätso kerekagy a tehermentesitökre gondolsz. Az h nincs az agyon... (2019.06.26. 19:00) Egy kis szerelés
  • b.zs: Várjuk majd az élménybeszámolókat az útról! Üdv. B.Zs (2019.04.28. 10:43) Sűrű hét lesz
  • Sidaries: @Tomchy: Az jó, nekem az a 19. :) De legalább megvan a géped. :) (2019.03.27. 13:21) Sok kép
  • a8zoli: sztem jo lesz nyugi ;) (2019.03.14. 19:24) Framing John Delorean

Címkék

acél (6) ajtó (15) ajtózsanér (2) alkatrész (7) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (14) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (3) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (1) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (21) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (27) fekete autók (1) festett (3) film (30) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (2) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (30) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (16) hűtő (1) idézet (40) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (10) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (17) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (171) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (157) szervizek (11) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (211) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) törésteszt (8) történelem (117) történetek (34) tudtatok e? (36) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (75) vezetéstechnikai tréning (2) videó (18) vin (10) visszahívás (3) vissza a jövőbe (58) Vissza a jövőbe (19) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Fejlesztések - Motor

2011.10.28. 10:00 :: Sidaries

Új sorozatot indítok, amiben a Deloreanen végrehajtott fejlesztésekről adok majd egy általános áttekintést. A sorozat biztosan nem lesz teljes, mert az összes kis dolgot össze sem tudnám gyűjteni, de azért majd igyekszem. Először is jöjjön a legfontosabb és legnagyobb fejlesztés(sorozat). A motor.

Azt hiszem nem árulok el nagy titkot senkinek azzal, hogy a Delorean többek között a motorjának az általános gyengesége miatt bukott meg. Egy ilyen kinézetű és árú autótól sokkal jobb teljesítményt vártak el a tulajdonosok és a tesztelők is. Mikor ez kiderült, akkor sokan a "szar francia" motort okolták, pedig ahogy majd később kiderül, ebben a motorban bőven van potenciál, és ezt már 1981-ben is bizonyították a turbós Deloreanekkel. Emiatt sokan motort cseréltek az autóikban, amikre itt kitérni nem fogok, de a hivatalos fejlesztéseket sorra veszem. Most viszont egy kis elnevezésbeli és értelmezési kitérő, aztán vissza a valódi opciókra. 

 - Az itt megadott motorteljesítmények BHP-t jelentenek. A kerekeken mérve ez sokkal kevesebb. Ezeket zárójelben utánaírom a lóerőszámnak, mint WHP.

- Az árakat dollárban adom meg. Európában kb. ugyanennyi euróról van szó.

- A Delorean motorját ahogy a gyárból kijött stock motornak hívják. Ez jelenti a totál gyári, nem piszkált, Amerikába gyártott 137 (kb. 100 WHP) lóerős erőforrást. Tehát az enyém és Bopaté az stock, skyneté nem.

Skynet autója katalizátor nélküli verzió, az úgynevezett kb. 170 (kb. 120 WHP) lóerős eurospec motor. Tudtommal ezeket csak Európában adták el, más műszaki különbség nincsen a két típus között, a vákuumcsövek hiányától ezúttal könnyedén eltekintek. :) Hasonló teljesítménynövekedést lehet elérni a katalizátor nélküli sportkipufogó felszerelésével.

Ezek után jönnek a stage 1, 2 és 3 motorok, amelyek mind egyszerű stock motorok egyre inkább fejlesztett verziói.

stage2-1.jpgElőször a stage 1 upgrade: A többihez képest ez egy kisebb átalakítás, elsősorban a kipufogó modernebbre (és egyben rozsdamentesre) cserélését jelenti, valamint a gyújtás és injektorok fejlesztését. A stock kipufogónál a jobb oldali leömlők átkanyarodnak a bal oldalra és ott egyesülve a bal oldali leömlőkkel megy a közös cső tovább a katalizátorba. Ez a fejlesztés (és a sportkipufogó is) már mindkét oldalt külön kezeli, oldalanként egy katalizátorral. Ennek eredménye egy kisebb lóerő növekedés és némi fogyasztáscsökkenés. Pontos adatokkal nehéz szolgálni, mert elég keveset írnak róla, de kb. 160 lóerőről (kb. 115 WHP) van szó és kb. fél literes fogyasztáscsökkenésről. 2100$ körüli áron lehet hozzájutni.

stage2-2.jpgAztán a legelterjedtebb - motorbontást is szükségessé tevő - motorfejlesztés, a stage 2 upgrade: Ez a csomag magába foglalja a stage 1-et, plusz ide tartozik a fejlesztett vezérműtengely és hengerfej módosított, polírozott szívócsatornával, valamint az összes megmozgatott motoralkatrész (szívósor, szelepfedél, vezérlés-fedél, vezérműszíj fedél) takarítása (powdercoating).

Ennek eredményeként már kb. 190 lóerő (kb. 135 WHP) lesz a motorban. Tulajok szerint óriási a különbség, ami végülis érthető, elvégre több, mint 30% a növekedés. Egy negatívumról hallottam eddig, hogy a motor érezhetően hangosabb lesz. Pontos árat nem találtam, mert függ attól is, hogy új motort kap az autó vagy a régit használják fel, de 5000$ - 7000$ körüli árral kell számolni.

stage3-1.jpgVégül pedig a legújabb dolog, a stage 3 upgrade. Nagyon kevés biztos információt találtam róla, az valószínű, hogy kb. 230 (kb. 160 WHP) lóerővel és kb. 320 Nm nyomatékkal lehet számolni, a motor továbbra is a szokásos PRV + K-Jet, de kb. minden meg lett erősítve blokkon belül. Valamint az új csoda neve a belt driven supercharger, azaz egy kompresszor. Valamint hozzá egy ECU és mindenféle további erősítések. A pár héttel ezelőtti nyílt napon mutatták be és Ed elég komolyan le is tesztelte. Ez kicsit konkrétabban fogalmazva kilinccsel előre csúszkálást jelentett a tesztpályán kettesben, hármasban. Hivatalosan 11500$ a stage 1-ről és 8700$ a stage 2-ről fejlesztés! Nem olcsó mulatság.

stage3-2.jpg 

 

(Utóirat 1: Hallgassátok 4-kor a Rádió Q-t!

Utóirat 2: Ha valaki találkozik egy blog.hu fejlesztővel, akkor a nevemben kövessen el rajta valami atrocitást, mert kiakadok, hogy mindent legalább kétszer kell megírnom, hogy egyszer elmentse ez a szar.)

11 komment

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr483331227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2011.10.28. 11:20:52

szerintem nem jó a konverzió. 137 BHP az kb 136 LE és 100 kW.

hdnctrl 2011.10.28. 11:26:34

Belt Driven Supercharger = Szíjjal Hajtott Feltöltő, azaz kompresszor. A turbót ugye a kipufogógáz hajtja (nem pedig ékszíjjal kapcsolódik a motorhoz), ezért bizonyos fordulat (1500-2000) alatt hatástalan, viszont a kompresszor már alacsony fordulaton is hatékony. Egyébként mindkettő azon az elven alapul, hogy nagyobb nyomást állít elő, így több levegőmolekula jut az égéstérbe, tehát nagyobb lesz a motor teljesítménye.

BorgWarrior 2011.10.28. 11:27:29

A belt driven supercharger a hagyományos amerikánise szíjhajtású kompresszor (nem turbófeltöltő,mivel nem a kipufugógázok hajták meg, hanem a főtengely maga). Jó lenne mondjuk látni egy képet a komplett stage 3-as motorról, hogy hogy tudták belerakni a motortérbe. Így biztos ismerős lesz: www.mopartsracing.com/parts/hemi/5153315.gif

BorgWarrior 2011.10.28. 11:28:17

Skynet megelőzött. :)

hdnctrl 2011.10.28. 11:37:58

de a kép az király ;)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.10.28. 11:54:45

@scuynat: @BorgWarrior:
Kösz mindkettőtöknek a kiegészítést! A konverzió pedig jó. Az egyik a motoron a másik pedig a kerekeken mért lóerő. A sebváltó és a többi dolog útközben ennyit elvisz.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.10.28. 11:55:47

@BorgWarrior: A motorról egyelőre még nincsen teljes kép, de hamarosan amikor már valóban megvehető opció lesz, akkor majd biztosan raknak fel.

hdnctrl 2011.10.28. 12:18:07

@Sidaries: a magyar (metrikus) LE (lóerő) nem ekvivalens a WHP-vel, amiről beszélsz (kerekeken mért lóerő), tehát ahogy a cikkben van, az akkor is rossz ;) "...Amerikába gyártott 137 (kb. 100 LE) lóerős erőforrást..." helyesen "...Amerikába gyártott 137 (kb. 100 WHP) lóerős erőforrást..."

Tehát ha valaki kérdezi, nem 100 lóerős az alap Delorean, hanem 136 (137 SAE BHP és 136 DIN/SI PS/HP/LE). Ezt a kerekeken mért értéket igen ritkán adják meg, az autók adatlapján nem ezt látod (majd hülyék lennének a kisebb értéket feltüntetni).

Még egy dolog, ez nem kötekvés (bár a fenti is csak építő célú kötekvés akar lenni), csak egy gondolat: az én kocsim egyáltalán nem biztos, hogy 170 lovas, az angol Delorean fórum szerint legalábbis csak attól, hogy nincs rajta katalizátor, nem lesz erősebb 30 lóerővel. Bár az is lehet, hogy ez sose derül ki, ha nem viszem el fékpadra :D

hdnctrl 2011.10.28. 12:28:08

Még lehetne úgy is, hogy a WHP-t KMLE-nek fordítod, de a sima LE mindenképpen félrevezető.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.10.28. 12:40:59

@scuynat: Na én is a pont WHP-t akartam mondani. :)
A te autód teljesítménye inkább becslés. Abból adódik, hogy 1980 végéig mindenhol ennyinek írták és akkor még nem volt benne katalizátor. Aztán mikor 1981-re belerakták és kikerült tesztekre, onnantól lett az új 137-es érték.
Miután az eurospec autók közelebb voltak a prototípushoz, ezért jellemzően 170 lóerősnek mondják őket.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.10.28. 12:43:21

@scuynat: Kicseréltem WHP-ra a valóban félrevezető lóerő értékeket. További kiegészítéseket is elfogadok!