HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Az 500-as autók III. + 805

2012.01.06. 10:00 :: Sidaries

Merülünk szépen tovább a korai autók történetébe. Voltak már a legelsők, a Legend autók és most pedig egy korai-késői és egy igazán speciális, nem is 500-as sorozatú autó következik. Először akkor az első VIN 500-as bejegyzésben már megemlített VIN 570:

Volt szó már róla, hogy a VIN 570 akár az eredeti VIN 500 is lehet és ez nem az egyetlen érdekesség az autó történetében. Sok más 500-as sorozatszámú autóhoz hasonlóan ez az autó is céges autó volt a gyártása után. Ennek az oka elsősorban az volt, hogy az első sorozat annyira gyenge minőségű lett, hogy eladni vétek lett volna, ezért egy kis tárolás után végül aztán céges autónak használták őket, hogy legyen valami hasznuk.

Eleinte egy F. Rzemeko nevű DMC alkalmazotté volt, majd a cég tönkremenetele után egy John Antszarides nevű fickóhoz került. 1987-ben aztán egy elég komoly balesetbe keveredett és PJ Gradyhez vitték kárfelmérésre. A javítás elég sokáig tartott és drága is volt. Kb. 20000 dollárba került akkor, mert még alvázcserére is szükség volt. Az, hogy ezt kifizették kisebb csoda, mert ez akkor nagyjából az autó árát jelentette, talán még többet is, így a biztosító simán totálkárossá nyilváníthatta volna. Végül csak összerakták, majd Claude Landi lett az új tulajdonos.

vin570.jpgKésőbb aztán tőle vette meg PJ Grady, de akkorra megint nagyon lepukkant. Az alkatrészeinek kb. 60%-a hiányzott és a meglevő alkatrészek nagy része is használhatatlan vagy javításra szoruló volt! Volt viszont jó hír is. Az, hogy az összes 500-as autókra jellemző alkatrész megvolt rajta, így ismét volt rá az esély, hogy eredeti állapotába vissza lehessen állítani. Ha nem így lett volna, akkor szinte biztos, hogy szétbontják a még jó alkatrészeik miatt. Állítólag a motorháztetőn kívül az összes acélelem hibás és szinte javíthatatlan volt, de Chris Nicholson (a szerelőfickó a Wheeler Dealers Deloreanes részéből) meg tudta javítani őket. Ez azért is örvendetes, mert ezek a korai acélelemek még nem a hivatalos nyomóformákkal készültek és így különlegesebbek (és tökéletlenebbek) a többinél. 

vin570-2.jpgEzek után bárki más megrettent volna egy ekkora munkától, de Chris az újjáépítés mellett döntött. Főleg azért, mert - és itt most némi ellentmondásra felkészülni! - úgy tűnik, hogy megkapja majd a VIN 530 Legend motorját. Szóval az van, hogy van egy motor és két autó, amit fel akarnak újítani. Hogy a vége mi lesz, arról fogalmam sincs, de könnyen lehet, hogy mivel előkerült pár eredeti motor a Legendtől, ezért azt kapja majd meg az egyik.

Végszóként azt hiszem elmondhatjuk, hogy ez az autó volt a legtöbbször a pusztulás küszöbén az 500-asok közül. Tényleg kár lenne ez után már veszni hagyni. 

 

 

És végül pár szó egy különleges és korai, de nem 500-as sorozatú autóról. Ez pedig a VIN 805, ami több szerelő egybehangzó állítása szerint automata váltós és ikerturbós volt, viszont úgy tűnik, hogy nem Legend specifikációjú. Legalábbis a Legendnél soha nem volt. Az pedig, hogy a tulajdonosa éveken keresztül egy bizonyos Roy Nesseth volt, az már csak hab a tortán. Az autó végül kigyulladt, jó részben megsemmisült és Wisconsin egyik roncstelepére került. A motor egyes részei viszont megmenekültek és Toby Petersonhoz kerültek, akitől talán Chris Nicholson vette meg, de az utóbbi nem biztos. Az biztos, hogy ajánlatot tett rá, de az, hogy az üzlet létrejött-e azt nem sikerült kiderítenem.

2 komment

Címkék: történelem dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr373501433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil1979 2012.01.06. 14:31:44

Célszerű lenne kiadni egy több ezer oldalas DeLorean regényt. Ennyi fordulatot és kapcsolatot még Ken Follett sem tudna kitalálni :)

Suttora 2012.01.06. 20:58:47

@Evil1979: Mindig az élet a legjobb forgatókönyvíró :)
süti beállítások módosítása