HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Miskolc

2012.05.30. 10:00 :: Sidaries

Mostanában elég sokat találkoztam Bopattal. Volt először a BB Rally, aztán ez a miskolci túra is, amit már terveztünk egy ideje. Az egész onnan indult, hogy Bopat autóját Miskolcon újítják fel. Mivel az ő autója nem volt éppen patika állapotú mikor megérkezett, ezért csak egy teljes restauráció jöhetett szóba. Ez ugye azzal kezdődik, hogy mindent szétszednek, aztán felújítanak, majd összeraknak. Az első rész könnyen ment, a második szintén megoldható, de a harmadik, összerakós fázis mindig a legproblémásabb. Főleg mert az autó már darabokban érkezett oda, ezért nem volt referencia, hogy hogyan is kellene kinéznie, ha majd készen lesz. Itt jöttem a képbe én.

Mert ugye az én autóm egyben van, tehát néhány felmerülő kérdést tisztázni lehet, ha látják a szerelők plusz még az egész autó érzete is jobban átjön, mint csak fényképeken. Ezért aztán megbeszéltük, hogy valamikor - még Bopat amerikai túrája előtt - felszedelődzködünk és elmegyünk Deloreannel Miskolcra. Gondoltam is, hogy jó évnyitó túra lesz a maga bő 600 kilométerével, de legalább kijönnek a tél és a hosszú állásidő alatt összejött hibák.

miskolcfeleindulas.jpg

A 19-ei indulás az utolsó pillanatig kétséges volt, mert előző napra készült el az ülésem, de szerencsére minden klappolt és szombat reggel tízkor elindultam és ekkor már csak egy nyűg volt. Az, hogy morgott a bal első kerékcsapágy. Jó ideje csinálja már, néhányszor említettem is a blogon, de eddig nem tudtam a végére járni. Elsőre úgy tűnt, hogy talán az angle drive, de nem volt ilyen szerencsém. Emiatt azért nagyon gondolkodtam azon, hogy mégsem vállalom az utat, de aztán meggyőztem magam. Részben azért, mert a Passatnak is morog már régóta (igaz kb. tizedennyire) és mert ha most nem megyünk, akkor máskor már nem mehetünk, mert Bopat elrepül a messzibe. Így hát elindultam hallgatva a morgást. Érdekes egyébként, mert 40 és 100 km/h között elég hangos, fölötte és alatta viszont elhallgat. Ha pedig balra kanyarodok szintén csendesebb.

Így jutottam el Pestig, majd az M0-n kerültem egyet, felszedtem Bopatot és haladtunk tovább Miskolc felé. Dumáltunk, tankoltunk, tankolás közben beszélgettünk emberekkel, ettünk, jól éreztük magunkat és nagyjából eseménytelenül értünk Miskolcra. Egy hiba azért volt, erre majd később visszatérek. Körülbelül egy órakor értünk Miskolcra, ahol először egy kis terepszemlével kezdtünk. Bopat autója már kezd Deloreanformát ölteni, bár azért lesz még vele nyűg bőven. Erről majd bővebben olvashattok az ő blogján valamikor. Ha elkészül, akkor a legszebb lesz a klubban az biztos! Közben találkoztunk a Totalcaros Koncz Janival is, akinek egy Trabija és néhány egyéb gépe van itt felújításon és megnéztünk néhány egyéb érdekes dolgot is. Ja és egyébként a Flamingarage-ben voltunk.

miskolcfelejanimotor.jpg

Ezek után átnéztük az én autómat, néhány jellemző részletet lefotóztak, megvizsgáltak, megtapogattak a szerelők, aztán pár óra múlva már indultunk is visszafelé. A visszaút hasonlóan telt mint az odaút. Meleg volt, a légkondi járt végig, a morgást levéve hiba nélkül értem haza. Az úton többször is találkoztunk jópofa emberekkel, akiknek nagyon tetszett az autó és úgy vigyorogtak amennyire az fizikailag lehetséges volt. Mint kiderült egyik ismerősömmel is találkoztam, aki le is fotózott valahol Budapest és Tatabánya között.

miskolcfele1.jpg

Végül valamikor hat óra körül álltam be otthon a garázsba, majd netközelbe érve írtam egy levelet az Ednek, hogy akkor kéne két első kerékcsapágy, de gyorsan. Azért kettő, mert nem drága és akkor már inkább kicserélem mindegyiket. Ha az egyik elért az élete végére, akkor könnyen lehet, hogy a másik is arrafelé jár. Na és a másik hibám, ami csak odafelé jött elő, de akkor kétszer is. Először mentem az autópályán rendes sebességgel, amikor egyszer csak azt vettem észre, hogy elfogyott az erő, a gázra az autó nem reagál, a váltóval bármit csinálok nincs értelme és lassulunk. Leálltam a jobb szélre, vészvillogó, a motor járt, beraktam egyesbe és minden ment tovább mintha mi sem történt volna. Csodás. Másodszor már Miskolcon jött elő kb. 40-es sebességnél, a hibajelenség ugyanaz volt. Itt leállítottam a motort, újraindítottam és minden ment tovább ismét. (lehet, hogy Windowsos? :) ) Nem nagyon értek ezekhez, de nekem ez valami gyújtásproblémának tűnik. Miután volt az a pár beázásom és téli be nem indulásos problémám, elképzelhetőnek tartom, hogy ez is valahogy azzal lehet összefüggésben. Tehát szerintem valami elektromos nyűg lesz, ami jelenleg teljesen reprodukálhatatlan. Kíváncsi vagyok romlani fog-e a helyzet vagy megszűnik. Egyelőre a második tűnik valószínűbbnek, mert a hazaúton semmi gond nem volt. Az élet egy Deloreannel mindig tartogat meglepetéseket. Főleg 60000 (+amíg nem ment a kilométeróra) mérföld után.

miskolcfele60000.jpg

4 komment

Címkék: vezetés bopat 701

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr844528156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

streakynuts 2012.05.30. 16:07:55

Fejelj a kormányba, mindent megold!

BorgWarrior 2012.05.30. 18:49:40

Tetszős már az új rendszám. :)

"Érdekes egyébként, mert 40 és 100 km/h között elég hangos, fölötte és alatta viszont elhallgat. Ha pedig balra kanyarodok szintén csendesebb."
Konklúzió? Folyamatosan balra kanyarodva legalább 100 km/h-val kell közlekedni. ;)

hdnctrl 2012.05.31. 18:06:21

@BorgWarrior: tetszetős, de csak középen néz ki értelmesen. Sid, maradt még a 2 oldalú ragasztószalagból, adjak?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.05.31. 18:42:46

@scuynat: Nem kell. Az én autómat innen lehet megismerni, hogy szélen van a rendszám és lóg. :)