HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Dubniczkia - München III. avagy Lotus a zarándokhelyen

2012.08.15. 10:00 :: Sidaries

Hétfőre maradt a tán' legfontosabb program, Wolfgang Hank alias Deloman műhelyének meglátogatása. Biztosan nincsen túlzás abban, hogy Európa Delorean térképének egyik legvastagabb betűjével szedett helységneve Augsburg. Nagyon vártuk ezt a reggelt. Sid azért, mert azt remélte, hogy a bal ajtóját sikerül (még jobb, újra, végül... - Sidaries) beállítaniuk az itteni srácoknak, én pedig többek közt azért, mert a 701-esen kívül még nem láttam szétszedett DMC-t.

HarmadikNap1.jpgMajdnem időben érkeztünk. Deloman sietve üdvözölt minket, majd megállapította, hogy az ajtó beállítani nem öt perc, így ezt a procedúrát inkább egy esőnapra tolná át. Ezután egy elég sok dolgot tisztázó beszélgetés kezdődött. Kiderült, hogy Deloman több mint tíz DMC tulajdonosa, köztük turbóval pimpelt, gázzal hajtott, egy vörös, egy arany replika, versenyautó és a gyári állapotú autó minden változata. Megtudtuk, hogy Németországban legalább 350 darab Delorean fut, és hogy a Zsiga által felújított autó egy hölgyhöz került, aki Ausztria-Németország-Svájc háromszögben mozog a kocsival. Házigazdánk Wolfgang egy földkerülő túrára készül 2016-ban. Négy DMC-vel vág neki az útnak, és ezeket az autókat folyamatosan fejleszti, tesztelgeti és addig is rendre bejárja velük Európát. Szerencsénkre a műhelyben is találkoztunk egy világot megkerülni készülő projektautóval.

HarmadikNap2.jpgVendéglátónk egy műhelykörre invitált minket. Miközben a raktár felé tartottunk, szívtunk magunkba az információkat például, hogy mi a legjobb és leggazdaságosabb futómű megoldás a DMC-be. A műhely minden szegletében állt egy-egy Delorean, vagy annak bármilyen alkatrésze, de akadt egy eldugott sarokban egy csodás állapotú, vörös Lotus Esprit is. Kérdésünkre, hogy "ez mi?", a "persze, ilyen is van" válasz érkezett. Felmentünk az emeleti raktárba. Hát, hmm, köhh... Annak, aki még nem látott ilyet... hogy is mondjam kulturáltan? ...nem tudom kulturáltan mondani: elképesztően fasza, ez kurvajóóó! Itt szinte minden van, rengeteg rozsdamentes alkatrész, lökhárítók, komplett motorok, apróbb alkatrészek, stb. És ez csak a kisebbik raktár! Wolfgang azt is elmondta, hogy a műanyag karosszériákat négy darabba vágva tárolják, és náluk ez egyáltalán nem hiánycikk. Itt árulta el azt is, hogy a Delorean az neki küldetés, minden autót meg szeretne menteni és visszatenni az utakra. Ez a fajta mentalitás egész végig sugárzott belőle, ez az ember azt csinálja amit a legjobban szeretne, ott van ahol lennie kell és tudja is, hogy mit akar. Szerencsés fickó.

HarmadikNap3.jpgA másfél órás körbevezetés egy olyan szobában ért véget, amit minden Vissza a jövőbe rajongó megsínylene, ha élőben látná. A film és az autó szinte minden elérhető és elérhetetlen relikviája ott sorakozott a vitrinekben. Persze ott volt a flipper, emlékezetes fotók Deloman DMC-karrierjéből, eredeti Delorean tárgyak, minden, ami egy nagyobb sokkhoz szükséges.

HarmadikNap4.jpgA "tárlatvezetést" megköszönve hazaindultunk, bízva a mihamarabbi viszontlátásban. A nap hátralévő része utazással telt. Autópálya, autópálya, ebéd, autópálya.. Itt kell megjegyeznem, hogy DMC-t vezetni nagyon hasonlít más autókra, de utazni benne... Az ülőlap és a padló elhanyagolható távolsága miatt az üléspozíció inkább hasonlít egy laza hempergésre, mint normális utazó testhelyzetre. Nem, nem kényelmetlen hosszú távon sem, csak néha már nem az ülésen ül az utas, hanem a küszöbön. És autópályán vezetni milyen? Érdekes. Ez egy úttesten csúszó bunker, pici lőrésekkel. Minden sávváltás egy külön nagy odafigyelést kívánó procedúra. Külső tükör, belső tükör, külső tükör, hátranéz, külső tükör, index... és még ekkor sem biztos, hogy észrevettünk egy kamiont. Szerintem GT létére nem autópályára való ez a autó. Nekem eddig kanyargós utakon vezetni volt a legjobb. Hazaértünk. Egyben, millió élménnyel gazdagabban és boldogan. Jó látni, hogy sok hülye van még ezen a világon, akik mind életben tartanak egy nyolcezer darabra tört álmot. Köszönöm Sid ezt az élményt! Remélem egyszer majd én is sajáttal...

HarmadikNap5.jpgAti leírásának a végén még annyit jegyeznék meg, hogy a következő hétre én is megírok egy jóval kisebb bejegyzést az útról. Az enyém inkább technikai jellegű lesz, más dolgokat helyez majd előtérbe és előreláthatólag sótlanabb is lesz jóval mint az előző három leírás. Azért majd a végére feldobok egy videót is, ami szerintem egész jól sikerült.

4 komment

Címkék: munchen dubniczkia

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr144711999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2012.08.15. 19:58:56

1. remélem a világ körüli út során hazánkat is útbaejti ez a muki
2. szerintem a karosszéria merevsége megszűnik azzal, hogy 4 darabban tárolják, majd összeragasztják, ha kell.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.08.15. 20:12:35

@scuynat:
1. Még nem tudni, de az oldalukon nem jelzik egyelőre. www.deloreanworldtour.com/
2. Nem hiszem, mert általános, hogy így tárolja valaki. Ezen a képen is látszanak a darabok:
store.delorean.com/c-394-8-2-0-fiberglass-body.aspx
Gyárilag is több részből rakták össze.

hdnctrl 2012.08.15. 23:55:11

Ja, akkor ez nem 4 darabba vágva van, hanem alapból ilyen. Így már más.

hdnctrl 2012.08.16. 00:01:34

Megnéztem az útvonalat, Ausztria " bal " (nyugati) széléig akkor el kéne mennünk a (legalább) 3 Deloreannel majd 2015-ben. Aztán ha már ott vagyunk, beugorhatunk Augsburgba is.