HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

skynet: Mit csinál az ember, ha januárban +7 fok van? Hát előszedi a Deloreant.

2013.01.10. 10:00 :: hdnctrl

felirat.jpg

Szombat, +7 fok, előszedem a Deloreant.

Hogy álljon neki az ember Deloreant vezetni?
1. Akksi rádug, néz, hogy szikrázik-e közben, ha igen, jó jel, mert valószínűleg nem merült le.
2. Ajtólámpán ellenőriz, hogy világít-e, ha igen, jó jel, mert valószínűleg nem merült le az akksi.
3. Motorházfedél felnyit, olajszint ellenőriz. Ékszíjra ránéz (csak hogy rajta van-e). Víztartály kupak levesz, szint ellenőríz, színt (sic!) ellenőriz - ha elég sok és eléggé piros, jó. (A telefon fényképezőjének LED-jével lehet megnézni, elég-e a szint, szokott fogyni a vízből.)
4. Motorházfedél lecsap.  Csomagtartófedél megrángat, hogy zárva van-e (nehogy véletlenül kinyíljon útközben).
5. Keréknyomás ráolvasással ellenőriz (ha nincs felnin a kocsi, az már jó).
6. Kocsiba beül, gyújtás ráad, kicsit vár.
7. Indítózás, pöccre indul, viszont utána le akar fulladni, kb. fél percig tilos a gázpedálhoz nyúlni, és tilos P-ből kivenni a váltót (esetleg lehet N-ben is indítani).
8. Benzinszint ellenőriz (valahogy mindig kevesebb van benne, talán párolog, vagy valahol szivárog - vagy csak szar a szintjelző).
9. Benzinkúton guminyomás ellenőriz (szokott ereszteni).
10. Ide-oda kanyarog, leeresztett ablakkal kagylóz, hogy nem nyikorog-e, kattog-e valami. Kattog, de ezt eddig is csinálta.

Ezek után már lehet is menni a kocsival. Opcionálisan a lámpákat is lehet ellenőrizni, nekem a garázs fala ehhez elég szokott lenni.

Menet közben figyelem az olajnyomást (ami a mutató szerint érdekes módon akkor szokott leugrani, ha a gázra lépek), a vízhőmérsékletet, meg az akksi töltöttségét. Kb 15 perc után leállok és járatom egy helyben a motort, hadd menjen fel a hőmérséklet, és figyelem, hogy bekapcsolnak-e a ventik. Kapcsolnak.

Eszembe jut, hogy a rozsdamentes acél Delorean felirat a hátsó lökhárítón eléggé gagyin van fent, megpiszkálom, az r betű egyből le is esik, mázli, hogy nem az úton hagytam el.

A légkondiban szerintem nincs elég gáz, mert egyből kikapcsol, miután bekapcsolom. Ilyenkor a hűtőventiket is ki- bekapcsolja, ez így nem lesz jó nyárra, nem akarom a hengerfejtömítést megint kicseréltetni.

A váltó nagyjából jól működik, rohadt hamar felkapcsol (a fogyasztásnak ez jót tesz), csak éppen a kickdown nem százas, nem nagyon hajlandó rá. Mindegy, a váltóhoz nem nyúlunk, az így jó. Maximum Sid majd legyorsul, ha versenyzünk.

Azért ennek a kocsinak nem annyira könnyű megcsúsztatni a farát, mint a Magnumnak, kevés a powa. Bár amikor zöldnél elindulunk, gond nélkül legyorsulja bármelyik mai átlagos családi autót.

Hazaérek, gondolkodom kicsit, vajon megéri-e ezt az autót megtartani (eléggé konstans a szopófaktor), aztán ránézek. Ennyi elég is. A Delorean feliratot leszedem, majd később felteszem rendesen, mert sokáig rajta kell maradnia.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr705006449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.01.10. 10:27:34

8. A benzinszintjelző nem tudja a benzin mennyiségét. Csak tippeli. :)
10. Azt a kattogást én megnézném. A TAB-okat nézted már?

Télen a légkondi kevesebbet megy, mert könnyebb neki hűteni. Szóval ha hátul keveset kattog, az nem baj. Ha az első hűtőventilátort is kapcsolgatja az már más téma.

És az utolsó bekezdés mindent elmond. :)

p-parker@freemail.hu 2013.01.11. 20:41:20

Igen ,az utolsó bekezdésre kaptam én is fel a fejem ,de a végére megnyugodtam ! :)

hdnctrl 2013.01.14. 11:10:18

Amikor találkozó van, a rajongók kapnak egy kicsike pozitív adagot a kocsiból. Negatívat nem (legalábbis a negatív nem a kocsi miatt van, hanem pl. az odajutás nehézségei miatt stb).

Én meg ugye kapok egy jó nagy pozitív adagot, ha éppen működik az autó, viszont még nagyobb negatívat, amikor nyáron 45 fokos külső hőmérsékletnél
1. beragad a váltó egyesbe és 40-nel kell hazamenni,
2. közben nem megy a légkondi,
3. a víz meg elforr a piccsába.

Az ilyenek és ehhez hasonlók csak akkor nem jönnek elő, ha nem használom a kocsit. De akkor meg minek?

Végül aztán megnézem az autót, és arra jutok, hogy elfér a garázsban még akkor is, ha nem nagyon tudom használni. Értelme nem sok van, de hát az ember csináljon hülyeséget is, amíg van rá lehetősége/pénze.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.01.15. 10:29:21

@scuynat: Egyetértek. Nekem is kellett egy kis idő, mire összeállt a gép. Mondjuk nekem nem ilyen váltógondom volt, hanem másmilyen. Kb. 2 év kellett, mire tényleg jó lett az autó. A Holland út után már meg lehetett bízni benne.
süti beállítások módosítása