HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

Vétel előtti checklist

2013.01.16. 10:00 :: Sidaries

Habár mostanában nem túl valószínű, hogy valaki a klubból új Deloreant vesz, mégis megírom ezt a listát, mert nem rég találtam a dmctalk-on és nagyon jónak tartom, valamint a blogra találók keresőkifejezéseiben nyomasztó túlsúlyban van az "eladó delorean" és ennek változatai. Más autó vásárlásánál annyira nem hasznos tanácsok ezek, bár ha valaki nagyon akarja, akkor néhány alapszabályt ebben is felfedezhet. Természetesen nem teljes lista, de amolyan első tesztnek jó, mert ha egy autó már itt bukik, akkor nem érdemes megvenni. Vagy neki kell állni alkudni keményen.

- Mivel az autó jó eséllyel Amerikában van, ezért Carfax. Ha esetleg máshol, akkor ennek a helyi megfelelője. Elég sok mindent meg lehet tudni, de a legfontosabb az, hogy az autó valóban az eladóé-e, nincs-e hitellel terhelve, esetleg ronccsá nyilvánítva. Megtudhatjuk a valószínű futásteljesítményt és a nagyobb káreseményeket is. Hátránya, hogy pénzbe kerül a lekérdezés, de a dmctalkon vannak akik szívesen segítenek egy-egy esetben.

- Alvázrozsda. Sokszor írtam már, hogy a habár a Delorean nagy része rozsdamentes, az alváza nem az. Ha már messziről látszik a rozsda, akkor nem kell erőltetni az autót, hacsak nem teljes restaurációra vesszük. Ha viszont elsőre jónak tűnik, akkor néhány tipikus gócpontot éri meg megnézni. Először az autó elejénél a benzintank környékét. Az első villa szokott először rozsdásodni, aztán a hátsó villánál a katalizátor és a kipufogó környéke. Ha ezek is szépek, akkor nagy gond valószínűleg nincsen.

alvazrozsda.jpg- Amennyiben lehetséges, nézzük meg, hogy a csomagtartóból kipakolva és az ott levő csavarokat és fedőlapokat kiszedve milyen kilátás nyílik az autó alvázára. Nem nagy meló, 5 perc alatt megvan az egész és innen a tank és a fékolajtartály felől új perspektívából láthatjuk az alvázat és az előbb már említett első villát és a benzintank környékét.

- Az utasoldali ülés mögött van az akkumulátor és az autó elektromos központja. Ezt mindenképpen meg kell nézni! A Delorean hibáinak jó része elektromos problémákra vezethető vissza, ezért ezeknek a részeknek az állapota kimondottan fontos. Ha rágcsálóknak vagy elektromos tűznek a nyomát látjuk, akkor megéri elgondolkodni a vásárláson, de legalább utánakérdezni az okoknak. Ha sokáig állt az autó és néhány egércsalád lakott benne, akkor azok olyan pusztítást tudtak okozni, ami csak komplett újrakábelezéssel javítható. Márpedig annak az ára munkadíjjal könnyen megy fél millió Ft fölé.

chamberofterrors.jpg- Hogy áll az autó a fejlesztésekkel és visszahívásokkal? Megvan rajta a futómű megerősítés? És a motortérben hogyan néz ki a hűtővíztartály? Mennyire van elszíneződve? Ha már foltos, sötét sárgás, a felülete pedig megkaparható, akkor az legalább. 100000 futott kilométert jelent. Egyezik a tipp az órában levővel?

- Ajtók hogy nyitódnak, csukódnak? Torziós rugók nincsenek megsérülve? Az ajtó nincs megcsavarodva? Nem vág fel túl erősen vagy túl gyengén az ajtó?

- Rozsdamentes elemek állapota? Mennyi horpadás és nagyobb karc van rajtuk? Főleg a bal elsővel szemben legyünk kritikusak az ára miatt. A csomagtartó teteje milyen? Megfelel a típusa a VINnek?

lff.jpg- Ezeken felül jöhetnek az általános dolgok. Elhanyagolt? Gondozott? Gányolásnak a nyomai? Festett autó esetén a festés minősége? Műszerek, ablakok, lámpák, stb.  működnek? Olaj és vízszint megfelelő?

- Valamint a legfontosabb: Ha az autó sokáig áll, akkor ne próbáljuk meg beindítani! Sőt, még azt se próbáljuk meg, hogy a kulcsot elfordítjuk, mert ekkor az üzemanyagpumpa (ha megy egyáltalán) már küld egy löket romlott benzint a motorba. Ez, és a csövekben évek óta álló üzemanyag pillanatokon belül tud pár százezer forintos kárt okozni.

4 komment

Címkék: behozatal

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr825019159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2013.01.16. 10:56:40

"Festett autó esetén a festés minősége?"

Én úgy kezdeném a cheklistet, hogy "a festett Deloreaneket lehetőleg kerüljük el". ;)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.01.16. 14:16:27

@scuynat: Jogos, de a festett Deloreanekről már írtam itt:
delorean.blog.hu/2009/07/24/festett_deloreanek
Hogyhogy nem emlékszel rá? Alig pár éve történt. :D

Rocko- 2013.01.16. 16:38:07

@scuynat: @Sidaries: valamikor láttam egy bordó v piros Deloreant, szerintem azvolt az első amire azt mondanám h jól állt neki a festés.

hdnctrl 2013.01.16. 17:18:16

Én is láttam már olyan festettet, amire azt mondtam, hogy a festettek közül ez néz ki a legjobban. De az akkor is a "másodvonalasok" közül volt a legszebb. Kb. mint a duci-szépségverseny: a többség azért a nyertessel is csak úgy-ahogy izé, na. ;)
süti beállítások módosítása