HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Dubniczkia: Volkswagen Scirocco - Egy távoli rokon

2013.02.20. 10:00 :: Sidaries

A napokban Sid azzal keresett meg, hogy kellene írni a blogra egy távoli rokonról, a Volkswagen Sciroccóról. A feladatnak elsőre nagyon örültem, aztán kicsit le kellett hűtenem magam. Mégis hogyan írjak olyan autóról amivel sohasem volt kapcsolatom. Aztán rájöttem, hogy ettől még érdekesebb lesz… Remélem a hithű Scirocco rajongókat sem fogom a következő sorokkal magamra haragítani.

Azzal csak tetézem a bajt, hogy nem csak a Sciroccóval nincs semmilyen kapcsolatom, magával a márkával is hadilábon állok. Nem, nem szeretem a Volkswagen márkát. Erről főképp az elmúlt évtized tehet. Nem nagyon volt az elmúlt dekádban olyan VW, ami igazán elcsavarta volna a fejem. De nem volt ez mindig így. A családban volt egy '81-es Jetta ezerötös motorral. Rengeteget használtam és imádtam. Szerettem a formáját, az egyszerűségét és a megbízhatóságát. Volt szerencsém kilencvennégyben néhány hónapig használni egy '82-es 32B Passatot. Makulátlan állapot, kék plüss belső. Szerettem, eladtam. De egy meghatározóbb VW élményem még a nyolcvanas években talált rám. 1989 nyarán a szomszéd barátom szülei egy nyári délutánon egy új, malacorrú Passáttal állítottak be. Metálkék, a tetején Thule tetőbox és új szag a beltérben. Null kilométeres nyugati autó Györből. Szinte felfoghatatlan volt. A Ladák és Daciák között egy igazi nyugati autó 150 kilométerrel az órájában. A kocsi még ma is megvan és néhány éve vételi ajánlatot is tettem rá. Persze nem adják. A VW családi ereklye. 

vwscirocco1.jpgTehát a vonzódás eredendően meglenne, de valahol időközben elveszett. Talán a márka tudatos szürkítése az ami elvette a kedvemet. Ami másnak megbízhatóságot és szerénységet jelent, az nekem egyszerűen csak unalmasnak hat. Igen, hallottam a szokásos dolgokat, elnyűhetetlen motorok, sok százezer kilométer probléma mentesen, meg effélék. De ha választanom kell egy teljesen átlagos, megbízható és kiszámítható sok-sok évig kitartó közepesen csúnya nő és egy szélsőségektől nem mentes és kiszámíthatatlan, temperamentumos és gyönyörű teremtés között, akkor én az utóbbira voksolok.

vwscirocco2.jpgDe beszéljünk egy kicsit inkább a rokonságról. Ha megállunk egy második generációs, ezüstszínű Scirocco közelében, és egy kicsit hunyorítunk, akkor pár másodperc után lelki szemeinkkel már látni véljük a felfelé nyíló ajtókat is. Ez egy Delorean! Nem is csoda, hisz ezt is a mester Giorgetto Giugiaro tervezte. Sajnos ez nem igaz. A második generáció terve, ami cseppet hasonlít a DMC-re, már házon belül, Herbert Schaefer vezetése alatt készült. Az első generációt viszont tényleg Giugiaro tervezte. Az 1974-ben bemutatott Scirocco a Volkswagen első fronthajtású, vízhűtéses, orrmotoros autója volt. Igen, kicsit korábban érkezett mint a méltán legendás és zseniális I-es Golf. 

A Scirocco egy olyan évtizedben született, amikor a német autógyártás folyamatosan árasztotta a csodásabbnál csodásabb remekműveket. Ezek mind elérhető árú, alacsony fogyasztású és korszerű, sportos kocsik voltak. És jött a szokásos történet. A tulajdonosok egyre fiatalabbak, egyre rosszabb ízlésűek és egyre kelet európaibbak lettek. Csak nagyon kevés példány menekült meg az útszéli fatörzsek vagy a bontók présgépeik elől. Viszont ezek a példányok rengeteg munkával, kitartással és szeretettel újra visszanyerik régi fényüket és visszakerülnek az utakra. És kik vezetik őket? Harmincas-negyvenes férfiak, akik '86-ban a balatoni SZOT üdülő parkolójában fényképezkedtek egy müncheni rendszámú Sciroccóval. És ott, ötödikes taknyosként megfogadták, hogy egyszer lesz ilyen kocsijuk és pont úgy füstölnek majd oda a Caprisoknak és Mantásoknak, ahogy azt Hans is tette az M7-es fáradt betontábláin.

vwscirocco3.jpgA végére még egy vallomás. A mai autók között azért akad egy, ami bármikor elcsavarja a fejem. Igen ez egy Volkswagen Scirocco. A harmadik generációs.

5 komment

Címkék: egyéb autó dubniczkia

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr765081071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deák Sándor 2013.02.20. 20:15:25

Ez(jelenlegi) csúnya,valószínű a minőség hiánya is,mint minden cca.20 év óta készült (nem Porsche )német származású,tervezésű autó esetében sajna...

Rocko- 2013.02.20. 21:22:45

szerint az Audi 80 Coupé-ra jobban hasonlít.

streakynuts 2013.02.21. 03:30:00

A Corrado is felfogható Scirocco 3-nak, az még egy elegánsan sportos kocsi volt.

p-parker@freemail.hu 2013.02.23. 20:17:47

Szakmai hozzászólásom az íráshoz : Még 10 éve én is sztároltam a VW (és audi) család "tagjait" ,de az az évekig tartó megbízhatóság már a múlté sajnos .
Egyébként meg nagyon klassz írás lett !

Super aGyuri 2013.02.24. 19:10:32

Nagyon jó írás. Giugiaro forever! ;)