HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Típushibák és tipikus hibák 15. - Kilométeróra (ismét)

2014.05.02. 11:00 :: Sidaries

Volt már szó a kilométeróra megbízhatatlanságáról, de volt mostanában egy jó levelezés a DML-en, ezért megint előveszem a témát. Az alapprobléma, hogy a kilométerórának is több hibája lehet. Én eddig csak a legjellemzőbbről írtam, arról hogy egyáltalán nem működik. Ez egy aránylag egyszerű dolog, mert vagy az angle drive vagy a műszerfalhoz felvezető kábel van megszakadva.

Itt viszont egy másik hibajelenség volt. Az, hogy a kilométeróra magasabb sebességen (60km/h felett) elkezdett ugrándozni fel-le. Ráadásul nem csak kis mértékben, hanem 20-30 kilométer/órás tartományban. Ilyenkor szakadás ugye nem lehet, valahol máshol kell keresni a problémát. Jellemzően két dolgot kell megnézni:

1. A Speedometer Cable-nek (a felvezető kábel, a lenti képen 1 és 11) nincsen rendes kenése, ezért néha megakad. A folyamatos erőltetésre viszont végül mindig enged. Ez nem egy szerencsés helyzet, mert ilyenkor csak idő kérdése hogy mikor szakad el. Nem túl drága, mert attól függően hogy melyik rész megy tönkre, 30-55 euróért már lehet újat venni, de azért jobb ezt nem megvárni. Ha ez a rossz, akkor néha lehet egy szaggatott búgó hangot hallani elölről.

2. A kerék porvédője kopott ki.

Ehhez azért kell egy kis kiegészítés. A kilométeróra itt teljesen mechanikus és a bal első kerékhez van kötve, annak a forgásából méri a sebességet. Ahogy a kerék forog, megforgatja az angle driveot és azon, valamint a speedometer cablen keresztül jut át a forgás a kilométerórába, ami aztán lekonvertálja a vezető által is érthető értékre. Tehát menet közben ez a kábel folyamatosan forog. Ennek az egész rendszernek a legalsó része az angle drive (13) és ennek a négyzet alakú vége a 18-as porvédő kupakhoz van csatolva. Ennek a kupaknak a belsejébe csatolódik az angle drive és ez forgatja meg az egészet. Na és ha ennek a kupaknak a belseje kopott ki, akkor az angle drive négyzet alakú vége el tud benne forogni és már meg is van a baj.

kilometerora.gifA porvédő kupak Ednél csak 17 euró, szóval ha valakinek ez a gond, akkor jobban megéri újat venni, mint a javítással szórakozni. A kábelhiba már megér egy javítást csere előtt. Aránylag könnyű szétszedni és utána már kézzel is lehet tekerni a kábelt. A zsír miatt lesz egy kis ellenállása, de ezt levéve könnyen lehet forgatni. Ha rossz irányba forgatjuk, akkor sincsen baj, csak a kilométeróra nem fog mutatni semmit. Azért fúróval rossz irányba nem éri meg tekerni! Nekem is szorult eleinte, de bekenték az alját és a tetejét is zsírral és ahogy működött, szépen széthordta az egész kábelcsatornába, így az autóm már bő öt éve tünetmentes. Mellesleg egy jó tanács. Az angle drive-ot minden olajcserekor megéri megzsírozni! Úgy tovább tart.

Végül pedig az egész egy videóban: 

Szólj hozzá!

Címkék: típushibák

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr666103460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.