HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

VIN 537

2014.10.10. 10:00 :: Sidaries

A korai 500-as VINnel rendelkező autók igazi kuriózumok és a DMC történetének az egyik legfontosabb mérföldkövei. A VIN 537 is fontos tesztautó volt, eddig nem sokat lehetett tudni róla. Nekem annyit sikerült összeszedni, hogy a gyár ezt az autót - három másikkal együtt - az NHTSA-nak (National Highway Traffic and Safety Administration) adományozta hogy különféle biztonsági teszteket végezzenek el rajtuk. Ebből kettőt rendes törésteszten összetörtek (515,517), kettőt pedig (531,537) nem tudni milyen egyéb célokra használtak fel. Valószínűnek tűnt hogy mind a négy autó megsemmisült, de úgy tűnik hogy az 515-öt megvették és most az 531 és 537 is előkerült. Igaz az 531-es azóta ismét eltűnt miután valaki megvette, de az 537-est szerencsére egy dmctalk-os fórumtag fedezte fel.

Shep és segítője - akit ő csak "J"-nek nevez - volt a két szerencsés aki rátalált az autókra. Pontosabban "J" volt az aki megtalálta és személyesen is látta őket, de mire riasztotta Shepet az 531-es már eltűnt. Az 531 tűrhető, de az 571 rettenetes állapotban volt, és csak az 537-esről vannak képek, igaz ezeket Shep még nem osztotta meg. (Oké, oké. Tudom hogy akkor meg sem történt, ezért utánanéztem. Erről van szó, itt van sok kép. Remélem boldogok vagytok. :) ) Első becslése szerint az autó restaurációja akár 80000 dollárba is kerülhet mindennel együtt, mert a sok egyedi, korai alkatrész legyártása és javítása sokkal több időt fog felemészteni mint egy normál Delorean tenné.

537-1.jpgAz autó nyilvánvalóan nem működőképes, bár néhány kisebb dolgot levéve, mint a hamutartó, csomagtartó részek, hátsó háló vagy éppen a kormány közepe, 99%-ban teljes. Ráadásul a motor kézzel is átforgatható, bár szerintem ez nem jelent sokat.

Annak bizonyításaként hogy nem hazudik, megosztott pár információt az autóról.

- Az alsó motorháztető motor felőli része fehér. Nem fehérre lett festve, hanem egyszerűen egyáltalán nem lett lefestve. A VIN 559 ugyanilyen.

- A binnacle (Mi ez magyarul?) bőrből van, a varrás jól látható rajta és tökéletes az állapota.

- Megvan a lyuk a csomagtartó jobb elejében ami Bopat autóján is látszik.

537-3.jpg- A vezetőoldali B oszlop alatt van egy mérnökségi címke. Ezt azért jobb lenne a képen látni, mert így nem tudom mit jelenthet.

- Extra drótok, csövek a motortérben és az ülések mögötti részen. Lehet hogy a vizsgálattal kapcsolatos dolgok?

- A motortér körüli műanyagrész sima, nem pedig textúrázott mint az 500-as autók zöménél.

- A vezető oldali VIN tábla hiányzik, a műszerfalon levő pedig alumíniumból van.

- A légkondi panelje fekete. Teljesen fekete, semmi ábra nincsen rajta. Nem sok autó van még ezen kívül amelyik ugyanilyen, azok közül viszont a VIN 500 az egyik.

Ezek volt a szép és jó dolgok. Viszont van baj is elég.

- Az acélelemek nagy része sérült, a T-panel pedig hiányzik. A bal hátsó elemnek egy nagy részén van egy hasadás és gyűrődés, a csomagtartón egy szép nagy X éktelenkedik. A bal első acélelem nagyjából oké.

- Az első lökhárító össze-vissza van görbülve és törve és a külső lámpák is rettenetesen állnak. Úgy látszik valami nem dokumentált lökhárítóhibáról van szó.

- Látszik a lökhárítón egy rendszámnak a nyoma. Ez azért furcsa, mert semmilyen publikus adatbázisban nincs ráutaló jel, hogy valaha forgalomba lett volna helyezve. Tehát valószínűleg ez még valamikor a kora '80-as években történhetett.

- Vagy cserélték a szélvédőt vagy eredetileg antenna nélküli üveggel szerelték. A bal oldali ablaktörlő nincsen meg, de a jobb oldali igen. Pont mint a VIN 559-nél.

- A jobb oldali elektromos ablak leesett a sínről és előre van csúszva. A bal oldali nem tudni milyen állapotban van, be van csukva.

537-2.jpg- Az ülések elég jól szét vannak tépve, bizonyos részek hiányoznak is.

- A kilométer számláló szerint kevesebb mint 20000 mérföld van benne, de az autókereskedés papírjai szerint legalább egyszer átfordult már az óra. Ez mondjuk erősen kétséges.

- A hátsó rendszámkeret és a bal oldali csomagtartótartóban levő teleszkóp hiányzik.

- Vagy törött a műszerfal vagy valami gyári jel van rajta. Addig nem tudni biztosan amíg Shep nem látta élőben.

- Biztos van alvázrozsda, de még nem tudni mennyire komoly.

- A csomagtartó teljesen üres. Ami mozdítható volt az kiszedték belőle.

537-4.jpgShep eleinte nagyon lelkes volt az autó megvásárlását illetően, de aztán begyávult és végül nem vett fel hitelt az autó restaurációjára, ami végül is érthető. Remélhetőleg valaki majd megmenti a Deloreantörténelemnek ezt a darabját. Akit érdekel, itt további információkat találhat.

12 komment

Címkék: történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr676775117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.10.10. 11:09:50

Bal hátsó kerék mögötti acél: és ezt így hogy? Rámentek egy konzervnyitóval?

Binnacle: eredetileg a vitorláshajók iránytűjét tartó állvány ( www.atlanticscuba.co.uk/gallery2/v/binnacles/ ), kocsikban a mutatós műszereket keretezi. Mondjuk műszertartó konzol.

hdnctrl 2014.10.10. 11:35:27

óracsoport-árnyékoló ;)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.10.10. 16:26:18

Hát ezekkel még nem jutottam előbbre. Talán a műszertartó konzol még úgy ahogy oké, de az meg olyan nyelvújítós, mint a gőzpöfögészeti tovalöködönc.

hdnctrl 2014.10.10. 17:41:46

Óracsoport-takaró. Ellenző. Borító. A konzol az pont nem ilyen.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.10.10. 21:36:01

@scuynat: Akkor a kemping és a zsoké szavak mintájára ezennel megalkotom magyarban a binekl kifejezést. Ide vezet majd az összes google találat, és nekem köszönhetően mindenhol mindenki tudja majd, hogy a binnacle magyarul binekl (meg hogy Clint Eastwood volt a leggyávább ember a vadnyugaton :))

Binekl (főnév, műsz.): gépjárművekben a legfontosabb mutatós műszereket illetve digitális kijelzőket magában foglaló olyan árnyékoló, keretező, takaró, ellenző illetve borító műszerfal-idom, ami még véletlenül sem konzol, mer` az pont nem ilyen.

Hivatkozások a popkultúrában:
"Nézzedmán, Bopatnak kifakultak a műszerei, nem sokat ér az a binekl" ;)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.10.10. 21:41:33

@Szabi DMC: Tökéletes. Azt az egyet levéve hogy szerintem a binekli az magyarosabb lenne, nem?

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.10.11. 10:34:04

@Sidaries: a binekli túl régies, mint a cvekedli vagy a kamásli :)

hdnctrl 2014.10.11. 17:09:46

A szingli is új szó, pedig az is szingl lenne. Jó (nagy hülyeség) lesz az a binekli.

Binekli, binekli,
Tányéromban cvekedli,
Binekli, binekli,
Így mondja már mindenki.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.10.12. 08:18:39

@Szabi DMC: Lehet hogy régies, de cserébe könnyebb kimondani.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.10.12. 15:05:47

@Sidaries: a dölorin-t is könnyebb volt kimondani, azért olyan vacak a DVD-n a magyar szinkron ;)