HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

Szlovák OT forgalombahelyezés

2014.11.20. 10:00 :: bopat

Volt egy idő amikor tétováztam, hogy az elkészülő autómra sima Sk rendszámot tegyek, vagy OT-t. A költségeket elnézve, nagyon hamar döntöttem. Az arány kb 3.000 EUR vs kb 300 EUR volt. Szóval sokat nem kellett gondolkoznom.

Ennek ellenére sokan megpróbáltak lebeszélni, hogy az itteni H mint historical rendszám nem jó, macerás, nehéz megszerezni, illetve utána a rendőrök cseszegetnek állandóan. Amikor már lépnem kellett, úgy döntöttem utánajárok a dolognak.

Első körben a rendőrségi kapcsolataimat igénybe vettem, és rákérdeztem hogyisvanez? Meglepetésemre csak néztek rám, hogy milyen cseszegetésről beszélek. Körbekérdeztek több kollégánál, de senki nem emlékszik olyan esetről, ahol egy H-s rendszámú autót megbüntettek volna. Szóval megnyugtattak, hogy ettől ne féljek. Persze áruszállításra ne használjam, azaz gazdasági tevékenységre ne használjam. Na igen, ezért vettem, hogy cementes zsákokat hordjak, egyenként.

A másik mítosz, a komplikált Historical vizsga. Itt már nem volt olyan sima a dolog, azaz volt alapja a mendemondáknak. Először is időpont csak kétszer van egy évben, tavasszal és ősszel. Mivel az idén akartam már autózni, a tavaszit el kellett érnem. Minimum 3 héttel korábban be kell jelentkezni, befizetni 50EUR előleget, és elküldeni kinyomtatva (!) mindent adatot az autóról. Mivel első ilyen autó volt mindent kértek róla. Még a képeket is papíron kérték. Pontosan meg volt adva hogy milyen szögből, mit kell fotóznom.

DSC_7066[1].JPG

A visszaigazolás kicsit nehezen jött, kétszer is hívtam a vizsgabiztost. Egy ember intézi az egész országban a veterán vizsgákat. Hmm. Ja és nem fiatal, ez azért megmagyarázta a dolgok menetét illetve sebességét.

DSC_8575[1].JPG

Egy esős tavaszi napon megjelentem a vizsgán, ami egy itteni vizsgaállomáson volt, szombaton. Eléggé elhúzodott a dolog, pedig pontosan érkeztem a megadott időpontra. Amúgy annyira nem bántam dolgot, hisz nagyon sok szép autó és motor volt jelen, volt min bámészkodni.

DSC_8580[1].JPG

DSC_8585[1].JPG

Szlovén veterán volt ez előtte...

DSC_8586[1].JPG

DSC_8589[1].JPG

Ezek itt klasszikus autók ...

Ami meglepő, a motorosok itt nagyon sokan vannak, nagyon erős a jelenlétük a veterános világban, szerintem jóval többen vannak mint az autósok.

DSC_8593[1].JPG

Maga a vizsga nagyon gyorsan ment.

Kb. így:

Működnek a lámpák? Igen.

EU kompatibilis? Nem.

Ködlámpa van? Nincs.

Fék ? Az is jó.

DSC_8610[1].JPG

Felemelték az autót, megnézték az alját is, majd kint a kerítés előtt lefotózták az autót. Ez a kép került aztán az autó „személyibe”

DSC_8597[1].JPG

Kifizettem a megmaradt 50 EUR vizsgadíjat és ennyi volt.

Kb 2 hét alatt megjött a papír amivel mehettem a rendőrségre. Itt néztek rám, mintha épp a holdról jöttem volna, vissza kellett jönnöm másnap, mert csak 1 személy intézi a H rendszámokat. Kifizettem a 66 EUR díjat, majd 3 nap múlva zsebemben volt a rendszám. Biztosítás egy vicc. Éves kötelező 17 EUR J

Szóval így ...

Még pár kép, csak úgy... ugyanis én szeretek fényképezni :)

DSC_8629[1].JPG

DSC_8637[1].JPGDSC_8619[1].JPG

2 komment

Címkék: forgalombahelyezés bopat 701

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr256912979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bopat 2014.11.20. 22:27:00

Harmadik országban regisztrálni az autót, minden költséggel együtt.
süti beállítások módosítása