HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

Experimental Workshop III.

2015.02.06. 10:00 :: Sidaries

Most pedig a befejező rész. Előző rész itt.

experimentalworkshop3.jpg

13. Kábelkorbács

Átnéztük a kábelkorbácsot, hogy segítsük az autóba építését, miközben remélhetőleg csökken a súlya és a költsége. Ezzel együtt közös fejlesztéseket végzünk a motortér környékén is hogy ugyanezeket a célokat elérjük.

14. Kompresszor felfogatás

Módosítottuk a kompresszor felfogatását, így mindkét feszítőgörgőt eltávolíthattuk, ezzel pedig csökkentettük a súlyt és a költséget. Ezen felül pedig a nagyobb hely miatt könnyebb lett a hozzáférés a gyertyákhoz és az injektorokhoz, valamint a kompresszor beállítása is egyszerűbbé vált.

15. Lengőkar

Kifejlesztettünk egy az autó mindkét oldalán használható lengőkart, bár le még nem teszteltük. Ennek a célja az egyszerűsítés és a kezelési költségek csökkentése volt. Ez magában foglalta az első felfüggesztés vertikális újrapozicionálását, kb. ½ ’’-csel.

16. Vontatószem

Jelentős előrelépést értünk el ezzel kapcsolatban és több lehetséges megoldást is kipróbáltunk. Az Experimental Workshopban több tesztet végeztünk azzal kapcsolatban, hogy összekössük valahogy a vonószemet az üvegszálas kasznival. Rajzok még nem készültek.

 

Végszóként pedig még annyi, hogy habár így részleteibe menően nem tudtam még annak idején hogy mennyi mindent javítottak az autón a gyártás során, de emiatt akartam mindenképpen kései '81-est. Jó részben szerintem ezek a fejlesztések és módosítások azok, amik miatt a korai VIN-es tulajok mint Bopat vagy Szabi annyit tudnak szívni a késői alkatrészek beépítésével.

6 komment

Címkék: történelem evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr827143755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2015.02.06. 11:53:33

A radius arm (=radius rod) az lengőkar.

Jó lenne megnézni, az enyémen mi nincs meg ebből.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 13:17:01

@scuynat: Gondoltam rá, de az mindenhol trailing arm, nem pedig radius rod.

hdnctrl 2015.02.06. 13:59:30

@Sidaries: GIB műszaki szótár és a radius rod-ot nézd meg, ott van:
gépk lengőkar (futóműé)

plusz: keress rá a google-lal arra, hogy lökőkar és néz meg a képeket, aztán ugyanezt a lengőkarral

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 16:19:03

Nincs szívás a késői alkatrészekkel, egyszerűen vacakokat küld Ed. A második-harmadik már jó szokott lenni.

Súlycsökkentés, költségcsökkentés, egyszerűsítés: nem vagyok benne biztos, hogy ezektől jobb lett (volna) a kocsi, sőt. Inkább olyan íze van a dolognak, hogy "JZD azt mondta, hogy faragjunk le x dollár költséget, na akkor nézzük meg, hol lehetne megtenni anélkül, hogy nagyon életveszélyessé tennénk az autót".

Például az én kocsimban még fémből van a klímakompresszor mellett elmenő hűtőcső, nálatok már bonyolultan kanyargó, baromi hosszú gumicsővel váltották ki. Hááát, nem tudom...

Valamelyik amerikai űrhajós mondta a hogyléte iránt érdeklődőknek: itt ülök egy rakéta tetején, aminek a 2 millió alkatrészét mind a legalacsonyabb árat ajánló beszállítók gyártották, szóval hogy is érezném magam?
:)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.02.06. 16:22:33

Amúgy elöl van vonószem? Nem emlékszem rá, hogy lenne.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.02.07. 15:46:49

@scuynat: Meggyőztél. Javítva.

@Szabi DMC: Hát azért erről még megvárom Bopat véleményét is, de akkor lehet hogy kevertelek benneteket.

Őszintén szólva én sem emlékszem vonószemre, bár eddig még nem is nagyon kerestem.
süti beállítások módosítása