HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

A D1A Angliába szállítása

2015.02.13. 10:00 :: Sidaries

Említettem már az első evolúciós bejegyzésben, hogy a D1A-t átvitték Angliába. Most viszont találtam pár doksit, ami a részleteket is elárulja. Mivel az ismétlés a tudás anyja, ezért pár szóban leírom hogy mi hogyan történt. Miután elkészült a Proto-1 - a legelső prototípus - körbeturnézták vele Amerikát. Majd a sikeres kampány után kiderült, hogy a gyár Írországban lesz, aztán leszerződtek a Lotusszal és elkezdődhetett a DMC-12 gyártáséretté alakítása. Ehhez viszont kellett egy autó, amit nyugodtan lehetett szétszedni, összerakni, kritizálni, tesztelni. Erre viszont nem lett volna jó megoldás a Proto-1, mert arra további marketingcélok vártak, kellett egy másik hasonló autó. Ez lett a D1A, ami a Proto-1 tökéletes másolata volt. Megépítése után ezt az autót átvitték Angliába, majd a Lotushoz került, ahol aztán egyre romló állapotban a következő bő 20 évet eltöltötte, majd végül bezúzták. Szóval ennek az autónak találtam most meg az átszállítási papírjait 1978 november 2-i keltezéssel. Íme:

prototrasfer1.jpg

prototrasfer2.jpg

prototrasfer3.jpg

prototrasfer4.jpgVan pár érdekes dolog a papírokon. Az egyik, hogy az autót repülőn vitték, a másik pedig hogy ekkor a cég székhelye még Michiganben volt, nem pedig New Yorkban, mint az összes későbbi dokumentumon.

Szólj hozzá!

Címkék: evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr117164721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása