HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

John Delorean limuzinja

2015.11.20. 10:00 :: Sidaries

Ez a mai történet gyönyörűen mutatja be John Delorean személyiségét. Azt, ahogy a GM-nél csakazértis máshogy csinálta a dolgokat és olyan gyerekes módon bosszantotta a főnökeit, hogy az már könyvbe illő.  Van egy olyan érzésem, hogy nem ez volt az egyetlen húzása, ami miatt olyannyira kilógott a sorból. Következzen hát John Delorean limuzinjának a története.

Kicsivel azután, hogy John Deloreant kinevezték a Chevrolet vezérévé, következett a szokásos havi részlegvezetői megbeszélés a központi épületben, amire ő is hivatalos volt, mint a Chevrolet vezére. Elintézte hát, hogy egy fekete Cadillac limuzin vigye át a Chevrolet főhadiszállásától a cég nagy központjáig. Kicsivel miután a limuzin begördült a vezetői garázsba, a garázsfelelős feltelefonált a 14. emeletre a vezérigazgatónak, hogy Delorean egy Cadillac utasaként érkezett. Ennek pedig egyáltalán nem örült sem James Roche vezérigazgató, sem pedig Richard Gerstenberg vezérigazgató helyettes, ezért amint Delorean megérkezett a konferenciaterembe, nyilvánosan kifejezték nemtetszésüket, emlékeztetve őt arra, hogy csak a két legfőbb embernek jár a sofőr által vezetett Cadillac, a részlegvezetőknek az elvárások alapján a saját részlegük egyik gyártmányával kell érkezniük.

Később, mikor Delorean visszaérkezett a megbeszélésről a Chevrolethez, behívatta Alex Mair-t, a Chevrolet főmérnökét, hogy egy Chevrolet limuzint akar építtetni a következő havi részlegvezetői megbeszélésre. A munkálatok még aznap este elkezdődtek a mérnökség fémmegmunkálási részén. Leszedtek egy Caprice kombit a sorról, hogy majd ebből lesz az autó eleje, egy másik kemény tetős kupét pedig azért, hogy a hátulja legyen. Mindkét autót kettévágták, majd nekiálltak három műszakban, hogy megalkossák a jövendőbeli autó középső részét, ami majd összeköti a két fél autót, ami végeredményben majd kiad egy hosszított tengelytávú Caprice limuzint.

Kicsivel később megkeresték a Fisher Body Plant-et, (ahol a Cadillac limuzinokat építették akkoriban). hogy elkészítsék nekik a belső kárpitozást és az üveg elválasztórészeket, de a Fisher visszautasította őket. Ezért aztán a velúr belsőt és gyapjúkárpitot egy korábban kölcsönvett limuzinból szedték ki, majd kisebb módosítások után beépítették a hosszabbított Caprice-be a légkondicionálóval együtt. A kész autót ezután a tesztpályára küldték, ahol mindent kipróbáltak rajta, letesztelték a biztonsági funkcióit majd visszakerült a mérnökségre két nappal a határidő lejárta előtt.

Delorean ezután ezzel a Caprice limuzinnal ment el a következő megbeszélésre és érkezésekor a garázsfelelős ezúttal is megejtette a telefonhívást a 14. emeletre. Miután belépett a tárgyalóterembe, a főnökök ismét lehordták, mire ő csak annyit válaszolt, hogy márpedig ő pontosan azt tette, amit mondtak neki, mert Chevrolettel érkezett. Természetesen a 14. emeletiek nem voltak elragadtatva, de Delorean nagyon élvezte a helyzetet. Miután visszaért a főhadiszállására, a limuzint a többi céges autó közé parkolták, ahol pár hónapig állt, majd később eladták egy viszonteladónak vagy valahova máshova. Innentől a sorsa ismeretlen, de az biztos, hogy ez volt az egyetlen Chevrolet limuzin, ami valaha is épült.

Az autóról a rövid története miatt nem sok kép készült, de egyet azért sikerült találni. Itt a háttérben megnézhető.

limuzin.jpg

Van még egy kisebb írás is, ami részben ellentmond ennek a történetnek. Eszerint ez a limuzin egy Cadillac Fleetwood 75 alvázára épült Caprice felépítménnyel. de még mielőtt Delorean beülhetett volna, a GM elnöke Ed Cole bezúzatta. Igazából fogalmam sincsen melyik lehet az igaz, de mindenképpen tökös dolog volt legyártatni.

4 komment

Címkék: történelem történetek john delorean dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr958091612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.11.20. 18:42:16

Gondolom a kocsi lepapírozása is könnyebben ment, mint bárhol máshol :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.11.24. 10:39:16

ezeknek az idióta főnököknek semmi se jó :D

JSHannibal 2016.10.25. 02:24:11

A képen látható Chevy limuzin 1966-os évből való autó(k)ból van. Ő meg ugye 1969-től volt a Chevy vezetője....
Egy cikk szerint a "mielőtt beleült lezúzták"-féle limó meg 1971-es volt, amikor kiadták a Vegát is...

Sose tudjuk meg..