HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

Peugeot-tesó

2015.12.03. 08:00 :: Szabi DMC

Bár elvileg a Corvin-mozis szereplés után letettem erre a szezonra az autót, közben levelezésbe bonyolódtam mindenféle műszaki kérdésekről egy 1979-es Peugeot 604 tulajdonosával, és megegyeztünk, ha lesz még szép idő az idén, összehozzuk a két kocsit. Ez a találkozó azért ígérkezett érdekesnek, mert mind a két autót a Renault-féle 2,8-as PRV-motorral szerelték, csak az egyikben farmotorként, a másikban orrmotorként funkcionál. Vasárnap át is gurultak Attiláék a szomszéd kerületből, és innentől kezdve két órán át ment a szakértés és a kocsik próbálgatása.

1024p604_01527.JPG

A fenti fotón is látszik (kattints rá a nagyobb képért), hogy nagyjából azonos a két motor, bár a befecskendező-rendszert kiszolgáló miskulancia (melegedésszabályzó, hidegindító szelep, stb.) ellentétes oldalra lett szerelve a Peugeot-ban. Egyikünk sem egy nagy műszaki zseni, de arra jutottunk, hogy sima K-Jetronic van a 604-esben, tehát nem lamdaszondás, mint a Delorean.

1024dsc_5960.JPG

Bizonyára vannak még kisebb-nagyobb különbségek, mert pl. a Peugeot melegedésszabályzója más számozású, az alapjárat-szabályzó egészen furcsa alakú, és nem találtunk frekvencia-szelepet sem, de laikus szemmel nézve egyforma a két blokk. Egyébként a 604-est sok éves állás után hozták vissza az életbe, és egy röpke 3 és fél hónapos szervizelés után most kezdte ismét róni az utakat.

1024p604_07535.JPG

A motorja gyönyörűen jár, egészen más hangja van, mint bármelyik Deloreannek, amit eddig hallottam. Mentünk vele egy nagy kört, sőt, én is vezethettem, ami már csak azért is nagy élmény volt, mert eddig kimaradtak az életemből az automata-váltós kocsik. Süppedős fotelek, szépen duruzsoló motor, nagyon egyben van ez az öreg francia hölgy. A Delorean közben kint állt a hidegben, amit az önindító nagyon nem szeret, és némi kalapácsos rásegítés kellett az elinduláshoz. Ezen leginkább az időközben a ház előtti dumapartiba becsatlakozó rendőrjárőr csodálkozott :) A rend éber őrei is igen érdeklődőek voltak, vagy 10 percig kérdezgettek a kocsikról. Sajnos nem csináltam közös fotót velük, elégedjetek meg a tavalyi hasonló szituációról készült képpel:

rendord.JPG

Bemelegedés után - szokás szerint - már egészen kulturált lett a Deló, mentünk is egy nagy kört az M0-n Attilával, aztán a gyerkőceit is elvittem egy rövidebb, nyitott ajtós "kabriózásra". Ehhez azért már elég hideg volt, de persze mindenkinek fülig ért a szája.

1024dsc_5956.JPG

Amikor a végén tolattam be az utcáról, Attilának még sikerült jól elkapnia a pillanatot, amint a Delorean láttán felragyog a Nap, megnyílnak a mennyek kapui és szivárványos glóriába burkolózik az autó :)

10241440dsc_5942.JPG

Akiket esetleg a műszaki dolgok is érdekelnek, íme néhány további kép a motorokról:

 

 

3 komment

Címkék: találkozó Szabi

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr478129818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2015.12.03. 11:23:35

a pőzsóban 2.7-es a PRV, nem?

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.12.03. 13:12:31

@scuynat: a tulaj szerint 2849 ccm. Nem tudom, talán mert ez egy GTI. Például ennél a videónál is 2849-et írnak: www.youtube.com/watch?v=oVXE4f69j0A
süti beállítások módosítása