HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tomchy: Az jó, nekem az a 19. :) De legalább megvan a géped. :) (2019.03.27. 13:21) Sok kép
  • a8zoli: sztem jo lesz nyugi ;) (2019.03.14. 19:24) Framing John Delorean
  • LassúGabi: Hümm... Látok összefüggést, hogy Budaörsön Bernadettnél, a Figaro mellett állt egy DeLoraen is... ... (2019.03.13. 09:37) XII. Dunakanyar Oldtimer Túra I.
  • a8zoli: @Sidaries: 1x probäld ki ezt a sampont mintha felpoiroztäk volna es ebbe benne a vedö wax is en cs... (2019.03.13. 06:07) Indul az év
  • a8zoli: @Sidaries: äprilisra v kiirva szoval nemsokä , sorry nem direkt volt :D (2019.03.11. 18:22) Egy jegyzőkönyv IV.

Címkék

acél (6) ajtó (15) ajtózsanér (2) alkatrész (7) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (14) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (3) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (1) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (21) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (27) fekete autók (1) festett (3) film (28) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (2) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (24) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (16) hűtő (1) idézet (40) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (10) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (164) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (155) szervizek (11) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) törésteszt (8) történelem (117) történetek (34) tudtatok e? (36) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (74) vezetéstechnikai tréning (2) videó (18) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (58) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Peugeot-tesó

2015.12.03. 08:00 :: Szabi DMC

Bár elvileg a Corvin-mozis szereplés után letettem erre a szezonra az autót, közben levelezésbe bonyolódtam mindenféle műszaki kérdésekről egy 1979-es Peugeot 604 tulajdonosával, és megegyeztünk, ha lesz még szép idő az idén, összehozzuk a két kocsit. Ez a találkozó azért ígérkezett érdekesnek, mert mind a két autót a Renault-féle 2,8-as PRV-motorral szerelték, csak az egyikben farmotorként, a másikban orrmotorként funkcionál. Vasárnap át is gurultak Attiláék a szomszéd kerületből, és innentől kezdve két órán át ment a szakértés és a kocsik próbálgatása.

1024p604_01527.JPG

A fenti fotón is látszik (kattints rá a nagyobb képért), hogy nagyjából azonos a két motor, bár a befecskendező-rendszert kiszolgáló miskulancia (melegedésszabályzó, hidegindító szelep, stb.) ellentétes oldalra lett szerelve a Peugeot-ban. Egyikünk sem egy nagy műszaki zseni, de arra jutottunk, hogy sima K-Jetronic van a 604-esben, tehát nem lamdaszondás, mint a Delorean.

1024dsc_5960.JPG

Bizonyára vannak még kisebb-nagyobb különbségek, mert pl. a Peugeot melegedésszabályzója más számozású, az alapjárat-szabályzó egészen furcsa alakú, és nem találtunk frekvencia-szelepet sem, de laikus szemmel nézve egyforma a két blokk. Egyébként a 604-est sok éves állás után hozták vissza az életbe, és egy röpke 3 és fél hónapos szervizelés után most kezdte ismét róni az utakat.

1024p604_07535.JPG

A motorja gyönyörűen jár, egészen más hangja van, mint bármelyik Deloreannek, amit eddig hallottam. Mentünk vele egy nagy kört, sőt, én is vezethettem, ami már csak azért is nagy élmény volt, mert eddig kimaradtak az életemből az automata-váltós kocsik. Süppedős fotelek, szépen duruzsoló motor, nagyon egyben van ez az öreg francia hölgy. A Delorean közben kint állt a hidegben, amit az önindító nagyon nem szeret, és némi kalapácsos rásegítés kellett az elinduláshoz. Ezen leginkább az időközben a ház előtti dumapartiba becsatlakozó rendőrjárőr csodálkozott :) A rend éber őrei is igen érdeklődőek voltak, vagy 10 percig kérdezgettek a kocsikról. Sajnos nem csináltam közös fotót velük, elégedjetek meg a tavalyi hasonló szituációról készült képpel:

rendord.JPG

Bemelegedés után - szokás szerint - már egészen kulturált lett a Deló, mentünk is egy nagy kört az M0-n Attilával, aztán a gyerkőceit is elvittem egy rövidebb, nyitott ajtós "kabriózásra". Ehhez azért már elég hideg volt, de persze mindenkinek fülig ért a szája.

1024dsc_5956.JPG

Amikor a végén tolattam be az utcáról, Attilának még sikerült jól elkapnia a pillanatot, amint a Delorean láttán felragyog a Nap, megnyílnak a mennyek kapui és szivárványos glóriába burkolózik az autó :)

10241440dsc_5942.JPG

Akiket esetleg a műszaki dolgok is érdekelnek, íme néhány további kép a motorokról:

 

 

3 komment

Címkék: találkozó Szabi

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr268129818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2015.12.03. 11:23:35

a pőzsóban 2.7-es a PRV, nem?

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.12.03. 13:12:31

@scuynat: a tulaj szerint 2849 ccm. Nem tudom, talán mert ez egy GTI. Például ennél a videónál is 2849-et írnak: www.youtube.com/watch?v=oVXE4f69j0A