HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Írország - 3. nap avagy Keresztül a zöld szigeten.

2016.06.22. 10:00 :: Sidaries

Előző rész itt.

Nehéz éjszaka volt. …sokaknak. Szerencsére az éjszakai viharra csak pillanatokra ébredtem fel, de biztosan sokakat megviselt az intenzív hullámzás. Nálam a fáradtság és az egészségügyi pálinka legyőzte a tengeribetegséget. Korán reggel kivetett az ágy, és sétálni indultam a hajón. Bent nagyon meleg volt, kint hűvös és szeles… Elég nyűgös voltam. Persze leginkább a 16 órás út és az állandó dülöngélés verte ki a biztit. Már nagyon vártam a végét. (S: Engem is megviselt az este. Sokszor felkeltem, de nem a szédülés és tengeribetegség miatt, hanem mert folyamatosan egymás hegyén-hátán álló autókat vizionáltam a garázsszinteken. Szerencsére semmi ilyesmi nem történt.)

eurofest3-1.jpgSid már reggel aggódott, mert a kompról lehajtás akár több óra is lehet és nem mindegy, hogy mikor érünk oda az Észak-Írországba tartó komphoz. (S: Kezd elegem lenni, hogy ebben a sorozatban egy rinyagépnek vagyok lefestve. Ati, ezt azonnal hagyjad abba! :D ) De mázlink volt, elég gyorsan kihajthattunk a 160 méter hosszú, tizenkét szintes hajóból és folytathattuk a versenyt az idővel.

Kiszállítás közben dumáltunk a Porschés társasággal, nagyon jó arcok voltak. Valamikor Omm a Totalcar-ból mondta, hogy az autóbuzéria nem szegregál, hanem összeköt. És milyen igaza van. A Delorean egy nagyon haverkodós kocsi. Talán leírtam már többször, hogy mindenki barátságosan viszonyul ehhez az autóhoz, minden ellenségesség, irigység, vagy negatív attitűd nélkül. (S: Csak egyetérteni tudok, nagyjából erről én is írtam már itt.)

Elvileg nem kellett rohannunk, hisz a kicsivel több mint 400 kilométeres távra volt vagy hat óránk. Persze azért a rossz oldalon vezetés, a sok körforgalom, a fáradtság és a nem autópálya minőségű utak egy kicsikét vesszőfutássá tették ezt az etapot. Viszont én nagyon élveztem az utat. Gyönyörű tájakon, már-már napsütésben tettük meg a több mint három órás utat. (S: Miután nem volt már új a dolog, ezért ezúttal közel sem viselt meg annyira ez a szembe a forgalommal rohanás, mint '11-ben, de még mindig nem ez a kedvenc útszakaszom. Miután átértünk Skóciába, a rosszabb utak megérkezésével (néhány út, már komolyan magyar szintű volt) lelassultunk és a stresszfaktor is alábbhagyott. Innentől már volt időnk nézelődni, nem csapattuk annyira. Ki is néztünk egy kastélyféleséget visszaútra meg ilyenek. Csak Bopat autója miatt aggódtunk néha, mert a kormánya elkezdett eléggé darabos lenni és a hűtővíz is fogyott a rendszerből.)

eurofest3-2.jpgIdőben megérkeztünk Cairnryan-ba, ahonnan a Belfastba tartó kompunk indult. Itt a szokásos műsort (érdeklődés, fotózkodás, beszélgetés) csak az tette változatossá, hogy az itteni embereknek egy szavukat sem értettem. Ha mondtak valamit, visszakérdeztünk, aztán megint, aztán megint… Egy idősebb úr odajött hozzánk és azzal kezdte, hogy ismeri ezt az autót, mert ’81-ben ő is segített hajóra tenni az Amerikába induló kocsikat. Akkoriban önkéntes munkában a Brit autóklub tagjai vállalták ezt a feladatot. Persze megjegyezte, hogy a konstrukció már akkor is botladozott kicsit, hisz’ a fék nem működött valami jól.

eurofest3-3.jpgEz a kompozás jóval rövidebb és simább volt, azt leszámítva, hogy Bopat nejét azt hittük elveszítettük. Még mi Őt kerestük mindenhol, addig Ő egy remek masszázst élvezett a komp Spa részlegén. Cherchez la femme! :) (S: Ez így leírva vicces, de az, amikor elmegy az asszony a garázsba öt percre és egy óra múlva sincsen sehol, akkor azért elgondolkodik az ember, hogy mi lelhette. Mondjuk visszagondolva azért Pat az élet császára/császárnője. :) )

A kihajózás után már csak kilométerek voltak a Belfasti szállásunkig. Miután becsekkoltunk, mehettünk is át a szomszédos Europa Hotelbe, ami az Eurofest alapbázisa volt. Amilyen látvány a hotel garázsában fogadott, arra sajnos nincsenek megfelelő szavaim. A parkolóház hatodik szintje csak a rendezvény autóinak volt fenntartva. Itt parkolt szép sorban vagy hatvan Delorean. Nem hittem a szememnek… Egyszerűen gyönyörűség volt. Voltak itt angol, német, osztrák olasz, francia rendszámú DMC-k… Ez a látvány életem végéig bevésődött a tudatomba. Igazi megrázó és egyszerre felemelő élmény volt. (S: Plusz itt jött elő a következő hiba a szervezésben. A hivatalos szállás, az Europa Hotel egy rendkívül jutányos 40e Ft/éjszakás árral kínálta a szobáit, de ez a mi keleti vérünknek még mindig sok volt, ezért másik szállást találtunk. Két elvárásunk volt, a net és a zárt parkoló. Az első sikerült a második kevésbé. Olyannyira nem sikerült a parkoló, hogy kint az utcán kellett volna állnia az autóknak, ami miatt inkább átálltunk mi is a nagy parkolóba 5 font/éjszakás áron. Megérte.)

eurofest3-4.jpgA regisztráció az elegáns szálloda legfelső szintjén volt. Itt vehettük át Robert Lamrock főszervezőtől az üdvözlő ajándékokat és a programok leírásait. Klassz volt újra látni az őrülettől mosolygó ismerős arcokat. A német klubelnök, a hollandok és Deloman lelkesen üdvözölt minket. Nagyon klassz volt ott lenni. Mindig jó látni, hogy a marhaságoddal nem vagy egyedül. Sőt mások még lelkesebbek és még elvetemültebbek mint Te vagy. Az élet nagyon szép volt azon az estén is. (S: Én itt egy kicsit több ismerősre számítottam. Pár 5 évvel ezelőtti hollandon kívül nem találkoztam más ismerőssel, pedig még a németek között is lett volna pár ötletem, hogy kikkel kellett volna találkoznom. Mindegy, így is nagyon jól elvoltunk.)

Kicsit kimerülve de egyfolytában vigyorogva mentünk vissza a szállásunkra. A szobánkba érve szembesültünk azzal, hogy az ablakunk egy Mocskos Lotyó (Filthy Chic) nevű romkocsmára néz. A közvetlen szomszédból ordító zene és a részeg tinilányok sikoltozása sem tudta elrontani a kedvünket. Hisz’ a Delorean megint, harmincöt év után hazatért, és holnap reggel megyünk az egykori gyárba... (S: Valamint megígértük magunknak, hogy hamarosan lemegyünk, aztán megmutatjuk ezeknek a trampli íreknek, hogy milyen az a magyar virtus! Viszont inkább csak holnap este, mert ma már nagyon álmosak vagyunk, meg különben is csütörtök van.)

eurofest3-5.jpg

20 komment

Címkék: írország eurofest

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr418826432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandigyerek 2016.06.22. 23:46:18

Látom, még mindig ragadtok arra a formatervre amit a csehszlovákok sem vállaltak volna fel úgy 1973 körül...

protézisesh 2016.06.23. 08:22:52

@bandigyerek: ha az én blogom lenne, kib@sználak innét....

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.06.23. 09:29:24

@bandigyerek: Persze. Mert ez a formaterv még mindig sokkal szebb, mint a mostani autók körülbelül 100%-a. Persze ha neked nem tetszik, az a te egyéni problémád, de örülök, hogy megosztottad velünk magvas gondolataidat.

@protézisesh:
Miért? Ő most egy boldog ember. :)

bandigyerek 2016.07.25. 22:53:26

@protézisesh: De nem a tiéd. te formatervrasszista..

bandigyerek 2016.07.25. 22:57:12

@Sidaries: nem arról van szó, hogy boldog vagyok, vagy sem, csak időnként index-címlapos a blog, tehát szembejön, és egyszerűen nem értelek benneteket. nem szép az autó, ahogy tudom, egy csomó más kocsi alkatrészeiből van összerakva, és ha nincsenek a vissza a jövőbe filmek, valószínűleg nem is tudtok a márkáról. Mi ebben az olyan szinten megkapó, hogy évekig onanizáljatok verbálisan egy erre a célra fenntartott blogon?

hdnctrl 2016.07.26. 00:10:52

@bandigyerek: én meg téged nem értelek. Neked olyan böngésződ van, hogy automatikusan kattint minden kiemelt blogra az indexen? Vagy miért olvasod ezt a blogot, ha annyira zavar?

Tudod egyébként, mit jelent az, hogy "szép", vagy nem volt gyerekszobád a panelben és csak találgatsz?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.07.26. 06:15:11

@bandigyerek: Továbbra is azt mondom, hogy a szépség megítélése egyéni dolog, szerintünk bitang jól néz ki az autó.

Ezen kívül a gyár története nagyon érdekes, az érzés, hogy egy 35 éves autóval szeled keresztül Európát teljesen magával ragadó, a tudat, hogy ez az autó még évtizedekig jó állapotban lesz, mert alkalmas rá, mind olyan dolgok, amik miatt megéri foglalkozni vele.

Ez autóbuzéria, nekünk pedig bejött. Vagy Csikósnak is szoktál írni a Totalcaron, hogy miért megy Bianchival Szicíliába és miért foglalja a helyet az index címlapon, mikor nem arra való az autó? Neki ez ütött be, nekünk meg ez.

Biztosan neked is van olyan dolgod, amire mi csak furán néznénk, hogy mit lehet ezen szeretni.

bandigyerek 2016.07.26. 13:49:27

@scuynat: Nem zavar a blog, ha zavarna nem jönnék ide, egyszerűen kiváncsi vagyok, hogy embereknek mi tetszik ezen az ötlettelen, jellegtelen dobozformán.

bandigyerek 2016.07.26. 13:55:29

@Sidaries: Na, rátapintottál: Csikós meg a többi ÁLTALÁBAN az autókról írnak, mindig más és más tipust mutatnak be, általánosságban van náluk az autóbuzéria. De ha Csikós évekig CSAK a bianchiról áradozna, nyilván szóvá tenném... Nekem azt hiszem, nincsenek ilyen dolgaim. Nagy rockrajongó vagyok, de van egy nagybátyám aki olyan 40 éve csak Rolling Stones-t hallgat mert hogy csak az a rockzene, a többi egytől-egyik szar, na ez nekem egy kicsit szánalmas.. Neked van Deloreanod?

dubniczki 2016.07.26. 15:28:26

@bandigyerek: Ötlettelen és jellengetlen forma? Ez a megjegyzés teljesen komolytalanná teszi az összes többi hozzászólásodat is. Persze van olyan, hogy teszik vagy sem, de ötlettelennek és jellegtelennek minősíteni ennek a kocsinak a külsejét csupán rólad állít ki bizonyítványt. Milyen formakulturális vagy egyéb vizuális képzetséged van? Mik a viszonyításaid? Mi az ami neked a DMC-vel szemben tetszik? Tényleg szeretném tudni. A leginkább arra lennék kiváncsi, hogy miért gondolod, hogy kijelentheted, hogy ez szar vagy sem. Ha egy elszállt formatervező vagy, vagy egy alkalmazott művész, akkor persze értem, hogy miért írsz ilyet. Azt elhiszem, hogy neked nem tetszik. Ilyen van.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.07.26. 15:44:15

@bandigyerek: Csikós annyit ír a Bianchiról vagy éppen a Mercedeseiről, amennyit használja őket és akkor jellemzően eposzi hosszúságú regényekben fejti ezt ki. Én is annyit írok az autóról, amennyit használom. Sokat használom, sokat írok, mert szerencsére sokan vannak akiket érdekel és olvassák. Ebből szerintem egyértelmű, hogy igen, van Deloreanem.

Az engem is érdekelne, hogy szerinted mi az a forma, ami a Deloreannél jellegzetesebb, ötletesebb. Az én tapasztalatom alapján a Deloreant az is felismeri, aki tök hülye az autókhoz, ez pedig nem a jellegtelenség leírása.

hdnctrl 2016.07.26. 17:03:24

Ötlettelen, jellegtelen dobozforma?

Véletlenül nem erről az autóról írsz?

rewrite.origos.hu/s/img/i/1108/20110803lada21073.jpg

Erre mind illik. És mégis vannak rajongói.

bandigyerek 2016.08.06. 08:00:50

@dubniczki: csak a rend kedvéért, nem mondtam olyat, hogy a DMC szar. szerinted, ha nem értek egyet a te ízlésvilágoddal, akkor nem lehet formakulturális, vizuális képzettségem, ez téged minősít, nem engem. Teljesen mindegy, nekem mi tetszik, bármit ideírhatok, rögtön fel fog harsanni egy többszólamú korus, hogy na az milyen szar, meg olyan, meg hogy néz már ki...(amúgy az olasz sportautók formavilágát szeretem élen a Ferrarival).

bandigyerek 2016.08.06. 08:04:01

@Sidaries: megértem az elfogultságodat, és elismerem, hogy aki tök hülye az autókhoz, az is felismeri a Deloreant, azt viszont neked kell elismerni, hogy nem a Deloreansága miatt közismert, hanem a "vissza a jövőbe"- sége miatt... le merném fogadni, te is ott találkoztál a márkával először...

dubniczki 2016.08.08. 08:35:28

@bandigyerek: "Látom, még mindig ragadtok arra a formatervre amit a csehszlovákok sem vállaltak volna fel úgy 1973 körül..." Ez azt jelenti, hogy jó? Mégegyszer mondom, hogy azt mondasz amit akarsz, de a formatervet fikázni nem túl okos dolog. Ha az írtad volna, hogy neked nem tetszik, azt mindenki tiszteletben tartaná. De nem erről volt szó. Te tudod... De azt még mindig nem értem, hogy minek olvasod ezt a blogot és hogy miért kommentelsz ide.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.08.09. 13:47:34

@bandigyerek: Ha azt mondtad volna, hogy nem tetszik neked a Delorean, valószínűleg egy választ sem kapott volna a hozzászólásod, mert a te dolgod.
Viszont leszólni azt a formatervet, amire a neten inkább a gorgeous és beautiful jelzőket használják, minimum egy erősebb autóipari hozzáértést feltételez. Vagy beszűkült tudatállapotot.

Ha pedig ideírod mi tetszik, senki nem fogja kijelenteni, hogy az vállalhatatlan és kész. Ha követnéd a blogot, akkor látnád, hogy általános autóbuzi társaság van itt Fordtól Mitsubishiig és VW-től Peugeotig, csak éppen a fő téma a Delorean. Ha neked mondjuk a Dacia Logan a kedvenced, akkor sem leszel leszólva, pedig szerintem (és mennyire sokat jelent az az egy darab "szerintem" szó) az egy ritka ronda állat.

Természetesen a Vissza a Jövőbe filmekből ismertem meg a Deloreant. Viszont nem amiatt vettem meg, hanem a koncepciója és a formaterve miatt. A Vissza a Jövőbe kapcsolat itt és úgy általában ezen a blogon egy marginális szempont. A blog kb. 1300 bejegyzéséből kb. 70 foglalkozik a filmmel, nagy részüket Szabi írta, szóval ezt ne keverjük ide.
A film nélkül is ennyien ismernék? Kizárt, de ezt én magam is sokszor leírtam már itt is és máshol is. Ebben nincsen vita. Viszont ettől még nem lesz vállalhatatlan sem az autó, sem a formaterv.

Szóval ha az első hozzászólásodban a véleményedet nem egy bunkó kijelentéssel, hanem egy szolid "szerintem"-mel fejezted volna ki, már régen elfelejthetted volna a létezésünket és mindenki jobban járt volna.

streakynuts 2016.08.10. 10:37:35

Szerintem, kár azt játszani, hogy értelmes társalgás folyik, evidens, hogy nem azért van itt, mert kíváncsi bármire is, vagy vitaindítónak szánta a kommentet, hanem, hogy trollkodjon. Vicces, mikor valaki bakanccsal berúgja az ajtót, köp egy rettenetest, aztán eljátssza, hogy "mit vagy megsértődve, én csak köszöntem". :)

bopat 2016.08.11. 13:47:58

Hát igen, az asszony tud élni, sokat is bosszant ezzel... akkor pár percig eléggé izgultam, hogy nehogy baja legyen...

bandigyerek 2016.08.11. 22:05:35

@Sidaries: Értelek, és tudomásul vettem amit mondasz. De egy észrevétel (nem trollkodás, de tényleg): ennyire nem jött le a kommentjeimből a "szerintem"? Csak, és egyfolytában a saját véleményemet mondtam, nem másét. Megint mondom- még ha nem is így jött le, ezért elnézést kérek- értetlenül állok ezen autó iránt érzett rajongás előtt, ezt akartam valahogy megérteni, de nem segítettétek ezt elő. Kb. ott tartok, mintha Bud Spencer fagylaltoskocsiját emelnétek piedesztálra, valamilyen okból. De hát ti tudjátok. Sziasztok a következő megszólításig, avagy a következő index-címlapig.