HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Írország - 5. nap avagy Hogyan trollkodj meg 70 Deloreannel egy katonai toborzót

2016.07.13. 10:00 :: Sidaries

Nyugis napra ébredtünk. Már túl voltunk ez elő sokon, amit a rengeteg autó látványa okozott. Valamennyire kihevertük az előző napi gyárlátogatás felkavaró élményét és kíváncsian indultunk a hotel parkolójába a gyülekezőre.

eurofest5-1.jpgErre a napra az első program az Ulster Aviation Society hangárának meglátogatása volt. Ez az objektum Belfasttól délre, egy Lisburn nevű városka szomszédságában egy — ha jól emlékszem — egykori börtön területén található. (S: Egészen pontosan az egykori Maze börtön mellett, annak a külső területén volt. Itt volt a híres Bobby Sands féle éhségsztrájk, amiről már én is megemlékeztem itt a blogon, mert volt némi hatása a DMC-re is. Akit érdekel, hogy miért is, az itt és itt keresse. Ezen kívül itt volt az Egyesült Királyság legnagyobb börtönlázadása is kicsit később, szóval azt hiszem mindenkinek egyértelmű, hogy nem éppen egy kis lazulós wellnessközpontról van itt szó.)

eurofest5-2.jpgMindenki elhiheti, hogy próbáltam lelkiismeretesen végignézni mindent, az amúgy biztosan lenyűgöző hangárban, de sajnos engem a repülés nem nagyon izgat. Nagyon szeretném ha egy kicsikét jobban lázba tudna hozni, de annyi minden más jobban érdekel... Pedig valóban egy laikus számára is érdekes gyűjtemény. Hogy a repülés rajongóinak a szívét jobban fájdítsam, minden kipróbálható, megfogdosható volt, de sajnos a kiállítás egyénileg nem látogatható. (S: Itt csak csatlakozni tudok én is az előzőekhez. Szép volt, jó volt, de inkább a Deloreanek érdekeltek. Persze én is mentem egy kört, de jobb volt inkább kint beszélgetni Rockoékkal, akik meglátogattak minket, ha már úgyis itt dolgoznak Dublinban egy köpésre.)

eurofest5-3.jpgViszont a hangáron kívül már számomra is gyönyörűséges volt a látvány. Megint voltunk vagy hetvenen, és ezt a kivételes látvány egy szép magas repülőgépekhez való lépcsőről fotózhattuk. Csatlakozott a találkozóhoz egy eredeti dealer painted, vörös DMC is, ami nekem azért is dobogtatta meg a szívemet, mert eladó volt. És az sem elhanyagolható, hogy nekem tetszenek a festett példányok.

eurofest5-5.jpgKét nap Delorean nézegetés után eléggé ellustult az agyam autóbuzi szelvénye, ezért valami elemi erejű pörölycsapással ért fel egy Audi Quattro S1 látványa a parkolóban. Ez a kocsi egy csoda, az egykori legendás B-csoport mechanikus állatja, egyszerűen megunhatatlan. (S: Itt egy kicsit beszélnék erről a "Hányan voltunk?" kérdésről. Összesen 100 autót regisztráltak és körülbelül 250 embert, viszont ez a tömeg soha nem volt együtt sehol, a szombati gálavacsorát kivéve. Minden program opcionális volt, ezért jellemzően csak 60-70 Delorean és 150-200 ember volt jelen minden helyszínen.)

eurofest5-4.jpgA következő napirendi pont a Belfast kikötőjében álló gyönyörűséges 2012-ben átadott és 77 millió fontból épített Titanic Center volt. A múzeum szomszédságában valamiféle katonai toborzó eseményt tarthattak, de sajnos erről mi nem győződtünk meg. Ahogy elhaladtunk a kiállított katonai holmik mellett, látszott, hogy itt azért nagyon kitettek magukért a rendezők, de még egy klasszul játszó rezes banda sem tudta lekötni a közönség figyelmét 70 darab DMC-vel szemben. A program egy közös fotózkodással kezdődött. Hihetetlen látványt nyújtott ennyi — mondanám, hogy ugyanolyan, de lenne aki agyoncsapna érte — nagyon hasonló autó. (S: Nem tudom kire gondolsz. :) Egyébként én is szoktam az ugyanolyan szót használni rájuk, mert egy külső szemlélőnek, akinek egy VIN semmit sem mond, tényleg ugyanolyan. Meg hát én is össze tudok bármikor keverni két tetszőleges Ferrarit vagy akármit, szóval inkább nem is dumálok tovább.)

eurofest5-6.jpgA hajózás talán még kevésbé érdekel mint a repülés, ezért úgy döntöttünk, hogy a Titanic múzeum végigunatkozása helyett, inkább meglátogatjuk a belfasti közlekedési múzeumot. (S: Meg hát azért a 20 font körüli jegyár is eléggé elrettentő volt.) Ez a program is része volt a hivatalos kiírásnak, de sajnos csütörtökre tették, amikor mi még úton voltunk.

eurofest5-7.jpgÖt éve Sid már járt itt, de akkor sajnos nem volt itt, amiért most mind ide jöttünk, az eredeti Delorean famakett, amelyet az Italdesign stúdió készített. A múzeum amúgy nagyon szép, ajánlott kategória, amennyiben valaki emészthető méretű és nem túl alapos képet akar kapni a közlekedés múltjáról. Nagyon szépen berendezett jelenetek között a kötelező érdeklődés látszatát fenntartva rohantunk a célunkig, az életnagyságú maketthez. Ebben a "szoborban" az a legérdekesebb, hogy az autó két lehetséges megjelenését próbálták ki egy modellen. Az egyik fele szinte teljesen megegyezik a prototípussal, a másik pedig szinte száz százalékban úgy néz ki, mint a végleges kocsi. (S: Igazán örültem, hogy végre megnézhettem. Kívülről nagyjából hozta az elvártat, nekem a teljesen kidolgozatlan beltér tetszett a legjobban. Tudtam, hogy nem az volt a fő célja a makettnek, de azért reméltem, hogy nem csak egy falap lesz a beltér egy kormánnyal. Jót vigyorogtam rajta.) Miután letöröltük a nyálat a szánk széleiről még tudálékoskodtunk kicsit az ötvenezer mérföldet futott tesztautó és egy rozsdamentes acélból készített alvázfelépítmény fölött. Búcsúzóul még a múzeum kertjében rácsodálkoztam egy született bolondra, aki egy pocketbike méretű gőzgépen lovagolva vágtázott a látogatók között. Imádtam. (S: Ez a minigőzgép tényleg nagyon vicces volt. Meg a sofőrje is, aki teljes beleéléssel csapatta körbe a kis utakon a maximális kb. 5 km/h-s sebességgel.)

eurofest5-9.jpgA nap utolsó programja a gálavacsora volt, amit nagyon vártam. Egyrészt szeretek sznoboskodni, a szó jó értelmében — ha van ilyen egyáltalán –, másrészt sose rossz egy jót enni, inni és kétszáz magamfajta hülyével múlatni az időt. A vacsora a Titanic Center konferenciatermében volt, ami az eredeti hajó báltermének a másolata. Valamikor a vacsora közben fogalmazódott meg bennünk az ötlet, hogy csinálni kellene egy nemzetközi találkozó itthon Magyarországon. Egy igazi kelet európai, őszinte, punk összejövetelt. Klassz kis kontraszt lenne a kicsikét karót nyelt, elegáns és mértéktartó brit találkozókhoz képest. Meglátjuk... (S: Voltam már sok találkozón és mindegyikben közös volt, hogy drága és igényes volt mindegyik. Mivel a Delorean egy drága autó volt, ezért megfigyelhető a tulajdonosok között egy elitista hozzáállás, amit habár szeretek, de szeretek kilógni is belőle. Ezért is fogalmazódott meg bennünk, hogy a sznobvacsora, bálterem, intelligens kultúrprogramok helyett, mi inkább az üvöltve bulizás, pálinka és fekvehányás szentháromságra helyeznénk a hangsúlyt. Hát majd meglátjuk jutunk-e vele valamire.)

eurofest5-8.jpgAz est fénypontja számunkra az volt, amikor Bopat átvehette a legmesszebbről autóval érkezett résztvevő díját. A legsötétebb pedig, mikor a rendezők vagy negyed órán át egymás hímtagjait ajnározták virtuálisan, hogy mennyire is köszönik egymásnak ezt a nagyszerű rendezvényt. Végtelenül unalmas és pózőr dolog volt. Véleményem szerint elegánsabban is nyugdíjba küldhették Robert Lamrockot az angol klub elnökét. Viszont Deloman és földkerülő társai egy remek és tényleg informatív beszámolóval szórakoztatták a résztvevőket. (S: Legutóbb nem emlékszem, hogy így lett volna, de idén tényleg mindegyik estének az lett a vége, hogy mi éreztük magunkat szarul valami nagyon gáz program miatt. Vagy a fél órás Dynasty nézés vagy ez a 20 perces egymás körbenyálazása is volt, a végén örültünk, hogy elszabadultunk. Deloman bemutatója viszont tényleg jó volt. Sok kép, némi szöveg és egy még egészséges bemutatóhossz.)

Valahol itt fogytunk el erre a napra. Amilyen biztosak voltunk még délután abban, hogy ezen az éjszakán most már tényleg megmutatjuk az Íreknek, hogy hogyan kell inni, éppen annyira igyekeztünk a legrövidebb úton eljutni az ágyig. (S: Megint széjjelcsúsztunk estére, kábé 3-5 mp. kellett az elalváshoz. Rettentő mennyiségű impulzus ért minket ismét és habár megint kimaradt a Filthy Chic' és ezáltal sajnos az írek megint a magyar alfahímek bemutatója nélkül feküdtek le aludni, mégis emlékezetes nap volt. Egyszer vissza kell majd jönni Delorean nélkül bulizni egyet.)

4 komment

Címkék: írország eurofest

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr718881458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2016.07.13. 22:41:52

tetszetős az ultarövid gyerekDMC. :D

a repülősmúzeumon azért sokat dobott a személyzet(? , fenntartók?), akik örömmel meséltek sztorikat, történeteket, ezzel tették kicsit személyesebbé a dolgot.

az S1 trollkodás vicces volt. :)
mégegyszer köszi Sidnek, hogy kipróbálhattam a kocsiját. nem nekemvaló, és elismerésem azoknak, akiknek van, férfiember kell hozzá.

"A múzeum amúgy nagyon szép, ajánlott kategória, amennyiben valaki emészthető méretű és nem túl alapos képet akar kapni a közlekedés múltjáról."
*inkább az észak-ír közlekedés múltjáról.

ha elrepültök Dublinig, akkor átautózhatunk a Filthy Chic'-et megnézni. :D
igaz, nem Deloval, de a színe közel hasonló lesz. :)))

hdnctrl 2016.07.14. 11:50:19

@Rocko-: na azért vettem én automataváltós Deloreant, mert a Sidét kipróbáltam ;)

bopat 2016.08.11. 13:59:12

No, ami a talit illeti. Nem jó ötlet az amit ti javasoltok. Beszéltem erről jó hosszan Delomannal amikor ott voltam nála. Nagyon rossz ötletnek tartotta, a roncsautós csapatásra felhördült..
Szóval nagyjából elmondta, hogy mi az amit elvárnak a tulajdonosok, mit szeretnek, mit nem.
Majd személyesen itt nálunk megbeszéljük szeptemberben.
Kicsit át kell dolgozni a terveket :)