HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Írország - Összefoglaló

2016.08.10. 10:00 :: Sidaries

Most pedig következzen egy összefoglaló az egész utunkról, az olykor száraz, de számomra fontos tényekkel és némi összeszedetlen érzésmozaikkal. 

Kezdjük akkor az elején. A nyolc nap alatt, ameddig az egész túra tartott, 2410 mérföldet mentünk, ami 3880 kilométert jelent, a hajóutakat természetesen nem számolva. Ez persze nem pontos érték, mert Deloreanről van szó, aminek a kilométerórája inkább becslés, mint állítás. A Google szerint ez inkább csak bő 3500 kilométer, bár a sok kóválygást az nem számolja, valamint néhányszor észrevettük, hogy ugyanarra az etapra az én autóm órája mást mutatott, mint a Bopaté, szóval maradjunk annyiban, hogy körülbelül 3800-3900 kilométert mentünk.

Ez alatt az út alatt a Delorean fogyasztása 9-10 liter között alakult, ami teljesen gyári érték, bár az én megszokásomtól elmarad. Egyszer mentem csak 9 liter alá, viszont többször voltam 10 liter fölött, aminek most hirtelen nem tudom az okát. Régebben ez inkább 8-9 körül volt, most egy literrel több, pedig nem járattam a légkondit többször, mint korábban, sőt! Mindegy, nem ezen múlik a világbéke.

Az út alatt én nem találkoztam semmilyen jelentős műszaki hibával, mindössze két váratlan, szerintem indokolatlan lefulladást sikerült az autónak prezentálnia és egy hőmérsékletmérő kiakadást, ami azóta sem jött elő. Ja meg néha fogyott a víz a rosszul tömítő víztartálykupak miatt, de azt meg már megszoktam. Bopatnak sajnos nem sikerült ilyen szerencsésen megtennie az utat, de hamarosan nála is helyreáll minden.

Aztán a költségek. Ahogy számoltam, a teljes út, két személyre 750e Ft-ba került. Ennek körülbelül a fele a két oda-vissza kompútra ment el, szűk negyede benzinre, a maradék pedig az életbemaradásra, szállásra, programokra. Sokkal kevesebből szerintem nem lehet kihozni, mert elég sokat ettünk szendvicset, a szállásoknál sem dorbézoltunk, szóval meg vagyok elégedve a költésünkkel.

A végére pedig csak egy dolog. Számomra a legjobb az volt az egész útban (Oké, Eurofest, egyértelmű, hogy a sok Delorean is elképesztő élmény), hogy és ahogy ezek a régi autók működnek. Az, hogy a németek egy álmos reggelen 130-cal mennek az autópálya külső sávjában az új autójukkal, mi pedig a belsőben 150-160-nal csapatjuk a régi szarainkkal, mert el kell érnünk a kompot, és amikor átnézel, még éppen leolvasod az arcukról a döbbenetet és egy diszkrét Scheißét, ami mutatja, hogy ma reggel nem éppen erre számítottak. Na ez valami csodás.

1 komment

Címkék: írország eurofest

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr5010033442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.