HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Gumicsere

2017.04.05. 10:00 :: Sidaries

Az év elején a gumi kiválasztásával elkezdődött az OT-ra felkészülés, de legutóbb még nem akartam nekiállni a történetnek, mert akkor még csak a hátsó gumik voltak biztosak. 

A probléma ugye abból adódik, hogy a Delorean első és hátsó gumijai különböző méretűek. Az első 195/60 R14, a hátsó pedig 235/60 R15. Az első sem a leggyakoribb méret, de azért az egy könnyebben beszerezhető típus, azonban a hátsó, az egy katasztrófa. Méret sem nagyon van és ha van, akkor a minőség az, ami nem feltétlenül az igazi. A legolcsóbb Nankang volt, ami valóban olcsó volt, mert 20-25e Ft körüli áron ment, de őszintén szólva nem nagyon bíztam benne. Aztán volt BF Gooodrich és Maxxis, elméletben, a 40e-60e-s kategóriában. Gyakorlatban inkább csak a "Lehet, hogy tudunk szerezni." vonalon voltak az ajánlatok itt mifelénk, meg hát a Cooper Cobra is megvolt, mint opció, de azt nagyon nem akartam. Az első pár évben aránylag oké volt, de a harmadik évtől esőben kezdett egyre rosszabb lenni, a tavalyi Eurofestre pedig gyalázatosan szarok voltak, főleg a folyamatos eső miatt.

pirellip600.jpgMaradt hát az eredeti terv, a Pirelli P600. Főleg, mert ennek van első gumis párja, a Pirelli P6000, ami meg így optikailag is oké. Igaz mondták, hogy az már nehezen beszerezhető, de gondoltam, az azért csak lesz valahol. Foglalkoztam inkább a hátsóval. Hát szép árak voltak. Jellemzően 70-80e Ft körüli áron volt a gumik darabja, ami azért egy enyhe borzongást okozott a hátamon minden alkalommal, amikor valakitől megkérdeztem, kerestem hát tovább. Végül aztán otthon, a faluban találtam meg az ideális gumisembert, aki két hónap alatt 60e Ft/db áron idevarázsolta nekem a gumikat, ráadásul 2017-es gyártásúakat. Frankóság. Igaz, Pirelli P6000-et nem tudott szerezni, de mondom, az már enyhe ujjgyakorlat. Hát nem. Mikor nekiálltam rendesen keresni, kiderült, hogy ezt a típust 2012 óta nem gyártják, szóval ilyenem nem lesz. Helyettesítője nincs, ezzel szétoszlott az álmom, hogy elől és hátul azonos márka lesz.

continentalpremiumcontact2.jpgÍgy viszont már aránylag könnyű volt a helyzet, a választás kábé fél óra alatt a Continental Premium Contact 2-re esett, ha jól emlékszem 22000 Ft volt darabja. Nem vészes. A hátsó gumikhoz viszonyítva meg főleg. Két nap alatt ide is ért, lehetett is felrakatni. A gyártói specifikáció szerint 210 km/h-ig megbízható, szerintem nekem is elég lesz.

Azóta már mentem velük elég sokat és ég és föld a különbség. De nem csak úgy, hogy kifekszel a mezőre, felnézel, aztán örülsz, hogy ott repked egy madár, hanem inkább olyan szinten, hogy lemész a Marianna árok legaljára, lepacsizol a helyszíni egyik szörnyhallal, aztán megbeszéled vele, hogy a Mount Everesten elég nagy mostanában a hideg. Szóval emberek, felejtsétek el a Cooper Cobrát!

4 komment

Címkék: szerelés használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr2112401833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a8zoli 2017.04.06. 19:22:53

na vegre amiben erintett lehet , mert ebben az iparban nyomulok csak egy orszäggal arrebb . a Taknyang vagy jo vagy nem volt mär olyan ami sokat kibirt volt ami pär ezer utän hullämosra ment es zörgött elete vegeig. Pirelli pärti vagyok az mondjuk egy kemenyebb keverek nekem P zero van mär mäsodik szett elözö a6 19 ujabbon 20 ban. P 6000 hätsoba sose volt sztem a p600 az el is erhetö de horror 216 eu . A bfg radial t/a jo mert vmivel puhäbb meg kicsit hot rod fele , retro is meg grip szärazon rengeteg , coopert mi häla egnek most hagytuk abba mert csak baj volt vele , mondjuk itt terepjäro volt sok es iszonyat sulyokat kertek ällandoan forgatni kellett a felniken hogy 60g per oldalankent legyen . Contit megmondom öszinten nem csipem mert tul puha mindenben meg vällban ahol az oldalfal es a futofellület talälkozik ott serülekeny . kätyu padka gödör stb. Sport contact 6 al volt rengeteg garanciäs problema is . Ez a p contact kettö meg az old scool cucc ugyh jobb erösebb ebböl a szempontbol. Bär itt sehol nem lätok elerhetöt lehet a gumis az ihle-töl szervälta nekik vannak elvaräzsolt cuccaik nagy mennyisegbe de privät ügyfeleket nem szolgälnak ki . Amcsi kocsikra sokszor csak info miatt erdemes ezt keresni tirerack.com de ott is csak bfg es pirelli hätsoban semmi mäs. Ha vhol talälsz olyan gumist akinel van gäz , erdemes 1x kiprobälni , kevesebb benne a pära tartalom mindig ugyanannyi a nyomäs benne , nem erzekeny a hideg meleg vältozäsokra älläsban se deformälodik a gumi. Egyik regebbi audim csak talälkozora volt belöve es volt h mäsfel honapig nem mentem vele , a falken ami rajta volt levegövel hajlamos volt erre gäzzal nem. Picivel kemenyebb . Egy gumi nyomäs ertekeidre kiväncsi lennek mit hasznälsz , csak a tech kiväncsisägom kedveert :D ennyit tudtam erre a guma temära reagälni :D

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2017.04.10. 15:20:35

@a8zoli: Jó sok volt, kösz. :)
A guminyomások a könyv szerint 2,0 és 2,3 bar kéne, hogy legyenek, de amióta Hollandiában a szerelő azt mondta, hogy az új gumikkal ő magasabbat szokott, azóta inkább 2,1 és 2,4 körül van.

a8zoli 2017.04.10. 18:41:25

@Sidaries: nem gond neha pär tizeddel többet belerakni nem fog a közepe elfogyni , a hidegebb idöre viszont nem esik össze benne a nyomäs . Ok mo nem egy nagy terepaszatl itt ahol en vagyok picivel klagenfurt felett en 690 m en vagyok de van böven 2000 m feletti hely is a közelben es tud pill alatt nagyot esni a hömerseklet. Mondjuk ezert jo a gäz nekem meg pläne extrem mereteim szokatk lenni telen is nyäron is :D

meine vas...
[url=https://www.kepfeltolto.com/kep/a6kl][img]//static.kepfeltolto.com/big/2017/04/10/ee31984b4b29d0f2332c1e9c70a7f108.jpg[/img][/url]

a8zoli 2017.04.10. 18:42:05

@a8zoli: //static.kepfeltolto.com/big/2017/04/10/ee31984b4b29d0f2332c1e9c70a7f108.jpg