HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Prien-u47: Aha. Még 2011-ben láttam az akkor már majdnem végleges autót, bár a fickónak akkor még... (2018.09.19. 13:41) Még egy hét
  • leeroy869: @Marty Mcfly: ott a pont :) (2018.09.15. 12:24) XII. Dunakanyar Oldtimer Túra II.
  • Tomchy: Nagy átmérőjű dragster-stilusú hátsó kerék esetén módositja a lámpa vetitési magasságát drasztikus... (2018.09.03. 11:05) Ezmiez?
  • leeroy869: ejnye, mindig csak az ivás...nagyon helyes :) (2018.07.04. 13:42) Dubniczkia: A 10 éves buli
  • Ződ2000: @Sidaries: az egészet profi fotós csinálta, ezt talán drónnal, bár a litvánok elég híres kosárlabd... (2018.06.27. 23:14) Dubniczkia: DCM 2008-2018

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (48) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (21) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (159) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (151) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (204) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (112) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (16) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (11) videók (4) vin (10) visszahívás (3) vissza a jövőbe (55) Vissza a jövőbe (19) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Egy megmentési kísérlet II.

2018.05.09. 10:00 :: Sidaries

Előző rész itt.

Az eredetileg tervezett DMC-12 jó nagy tüske lett volna John Z. Delorean korábbi GM-es főnökei oldalában. Az legkorábbi verziójában olcsó volt, könnyen javítható, takarékos és jó volt vezetni.

A fejlesztése során azonban ebből néhány dolog kiesett, a korai autók különösen rosszak voltak. Beragadó ajtók, bedöglő generátorok, rossz összeszerelési minőség és így tovább. Viszont ha lett volna idő a további fejlesztésére, akkor egy igazán jó autó lehetett volna.

Az új DMC pedig ezt lehetővé tette volna. Továbbá itt nem csak a meglevő termék frissítéséről lett volna szó, hanem új autókban is gondolkodtunk. A csapatunk kidolgozott egy üzletet Donald Healeyvel arról, hogy licenszelhessük a Healey nevet az új DMC termékekhez, valamint egy másik megegyezést a British Leylanddel, hogy gyártásba vehessük a ráncfelvarrott Triumph TR7-et és TR8-at, mint DMC Healey 2000 és 3500. Ezekkel, valamint a turbósított eredeti DMC-12-vel három autónk lett volna az emberek számára.

dmchealey.jpgA Healey márka, a sportautós örökségével ideális választásnak tűnt Chucknak és nekem. A Healey Gullwing (DMC-12) és a Healey 2000 és 3500 tökéletesen beleillett az újonnan megálmodott DMC képbe. A Healey 2000 a európai piacra került volna, a V8-as Healey 3500 pedig Amerikába talált volna otthonra. Legalábbis ez volt a terv.

Egy további autót is terveztünk. A sokfelől hallott, Giugiaro által tervezett DMC-24 sedant. Egy sirályszárnyas négyülésest. Ami így nézett volna ki:

dmc24.jpgÚgy gondoltuk, hogy alacsonyan tartjuk a darabszámot. Míg John Delorean annyi autót akart gyártani, amennyit és amilyen gyorsan lehetséges, az új DMC - a befektetőkkel való konzultáció után - 3500 DMC-12-t és 7500 TR7/8-at gyártott volna összesen. Évi 11000 legyártott autóval a DMC egy elég kis gyártó maradt volna.

Egy gond azonban még volt. Delorean, az ember, még mindig beleköphetett volna a levesbe.

John legutóbbi esetleges befektetője Peter Kalikow volt, a vagyonos manhattani ingatlanfejlesztő, aki a korai '70-es években megpróbálta elindítani a saját autómárkáját, a Momo Mirage-t. Barrie Wills szerint ezek a tárgyalások 1982 késő májusában zajlottak, amikor Charles Bennington és én elhatároztuk, hogy megállapodunk a British Leylanddel a Triump TR8 átvételéről, hogy megmenthessük Dunmurryt.

Amikor Sir Kenneth Cork meglátta a tervünket és jóváhagyta, akkor elmondta Johnnak, hogy csak akkor kap egy második esélyt júniusban, ha nekünk nem sikerült elintézni a pénzügyeket. Szerencsére nem kellett sokat idegeskednünk, így aztán átküldünk egy jó nagy kupac olvasnivalót Johnnak.

Cork terv szerint elvitte az összes dokumentációt Johnnak New Yorkba, ahol 1982 augusztus 9-én találkoztak. A következő napon mi találkoztunk Paul Shewellel a Cork Gully irodában. Cork még aznap este hazarepült és ott voltak a kezében a papírjaink, minden egyes pontunk mellett egy pipával, amit John Z. maga írt be. Mindössze annyit kért, hogy ő lehessen az amerikai importőr és forgalmazó. Nem is rossz...

Szólj hozzá!

Címkék: történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr6113900178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.