HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • leeroy869: ejnye, mindig csak az ivás...nagyon helyes :) (2018.07.04. 13:42) Dubniczkia: A 10 éves buli
  • Ződ2000: @Sidaries: az egészet profi fotós csinálta, ezt talán drónnal, bár a litvánok elég híres kosárlabd... (2018.06.27. 23:14) Dubniczkia: DCM 2008-2018
  • Sidaries: @a8zoli: Én is így vagyok vele. Mondjuk nem hagyta ki, hogy ő aztán nem rajongó, de szerintem egy ... (2018.06.12. 19:28) Jay Leno - Delorean
  • Nick-Name: Nagy BTTF rajongó vagyok és kicsit utána nétem ennek a "könyvnek". Ez egy képregény sorozat, amit ... (2018.06.01. 20:25) Vissza a Jövőbe könyv - magyarul
  • Sidaries: Köszönöm a válaszokat, remélem 5 év múlva írom a következőt. :) @a8zoli: Az, hogy ki mire kattant... (2018.05.31. 09:47) 10 év

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (48) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (20) fekete autók (1) festett (3) film (24) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (15) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (7) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (157) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (150) szervizek (9) szervizelés (1) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (194) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (112) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (16) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (11) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (55) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Szerviztanácsok I. - Szíjak

2018.06.20. 10:40 :: Sidaries

Indítok egy új sorozatot. Habár voltak már ilyen jellegű bejegyzések, ezek sosem voltak túl összeszedettek. Mivel a DMCH-nál van egy nagyon jó gyűjtés a fontosabb karbantartási dolgokról, ezért ezeket fogom a jövőben lefordítani az ilyen üresebb időszakokban. Tudom, hogy ez direktben elég kevés embert érint, de ahogy átolvastam több részt is, általános oldtimer tanácsoknak is felfoghatóak ezek a bejegyzések. Ezért jöjjön most az első rész, ami az autóban található ékszíjakról szól. Természetesen kiegészítéseket, javításokat továbbra is elfogadok.

szervizeles-szijak.jpgA Deloreanben két V-ékszíj található. A belső a fontosabb, ez hajtja a vízpumpát és a generátort, a külső pedig a klímakompresszort. Ahhoz, hogy a belső szíjat kicseréljük, le kell szedni a külsőt is, valamint, ha valakinek nem működik a klímája, nyugodtan leszedheti a szíját, nem okoz vele bajt, csak egy kicsit csökkenti a motor terhelését.

Az ékszíjakat annyira kell meghúzni, hogy ha megnyomjuk a leghosszabb szakaszukat, akkor körülbelül fél hüvelyknyit, azaz bő egy centit kell mozogniuk. Ha kicsit ennél szorosabb az a jobb eset, lazább semmi esetre se legyen! Ezt a tesztet a szíjcsere után pár száz kilométerrel meg kell ismételni, mert a szíjak hajlamosak egy kicsit nyúlni az első időszakban.

A generátor ékszíjának a beállítása a generátoron levő csúszókerettel történik, ami a különböző Deloreaneken egészen más helyeken is lehet. Van némi különbség ezen felül a korai Ducellier és a későbbi Motorola generátorok között is. A beállításhoz három reteszt (hogyan fordítod a fastenert??) kell meglazítani, amiből kettő magát a beállítást végzi, az utolsó leghosszabb pedig a generátort rögzíti a motorhoz.

A kompresszor szíjának a beállításánál a két 4-es jelű csavarra kell odafigyelni, amiket mindenképpen meg kell lazítani beállítás előtt, mert különben az egész struktúrát el tudjuk görbíteni. Szintén fontos a 17-es és 18-as csavarnak, illetve anyacsavarnak a meglazítása, illetve későbbi meghúzása. Ezzel a három csavarral lehet egy csúszótalpon beállítani a pontos feszességet.

Amennyiben a 3-as számmal jelölt csapágy elkezd zörögni, azonnal cseréljük, a megfelelő tömítésekkel együtt, miközben odafigyelünk, hogy a különböző alátétek, távköztartók mind a helyükre kerüljenek vissza, mert különben a szíj feszessége nem lesz megfelelő, esetleg az élettartama is rövidülhet.

Ehhez az utolsóhoz annyit fűznék hozzá, hogy ha jól hallom, akkor nekem ez a csapágy már évek óra zörög és még mindig működik. Igaz, már ezerszer gondoltam, hogy kicserélem, de valahogy ez eddig még mindig kimaradt. Azért most már kicsit előrébb veszem a szervizlistámon.

Szólj hozzá!

Címkék: szervizelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr4314059036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.