HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Prien-u47: Aha. Még 2011-ben láttam az akkor már majdnem végleges autót, bár a fickónak akkor még... (2018.09.19. 13:41) Még egy hét
  • leeroy869: @Marty Mcfly: ott a pont :) (2018.09.15. 12:24) XII. Dunakanyar Oldtimer Túra II.
  • Tomchy: Nagy átmérőjű dragster-stilusú hátsó kerék esetén módositja a lámpa vetitési magasságát drasztikus... (2018.09.03. 11:05) Ezmiez?
  • leeroy869: ejnye, mindig csak az ivás...nagyon helyes :) (2018.07.04. 13:42) Dubniczkia: A 10 éves buli
  • Ződ2000: @Sidaries: az egészet profi fotós csinálta, ezt talán drónnal, bár a litvánok elég híres kosárlabd... (2018.06.27. 23:14) Dubniczkia: DCM 2008-2018

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (48) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (21) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (159) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (151) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (204) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (112) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (16) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (11) videók (4) vin (10) visszahívás (3) vissza a jövőbe (55) Vissza a jövőbe (19) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Szerviztanácsok II. - A meleg indítási probléma 2. rész

2018.08.23. 10:00 :: Sidaries

Előző rész itt. Most pedig a melegindítási probléma potenciális okai valószínűségi sorrendben.

fuelsystem.gif

1. Nyomástároló (Fuel Accumulator K100519) - A nyomástároló a benzinpumpa és a motor között helyezkedik el, és a korábban említett benzinnyomás megtartásához szükséges. Belül egy gumimembránból és egy rugóból áll.

A gumimembránból adódóan a nyomástároló fokozottan hajlamos az öregedésre. Az élettartama nagyban függ a tankolt benzin minőségétől, valamint a hosszan benne pangó benzintől. Ezektől függően 10 és 20 évet szokott kibírni, de etanolos benzinben hosszú ideig állva, ez pár évre is rövidülhet.

A nyomástároló jellemzően folyamatosan romlik el, nem egyik napról a másikra. Ha azt veszi észre a tulajdonos, hogy az autó először 30 perc után indul nehezen, majd ez az idő egyre rövidül, esélyes, hogy a nyomástároló öregszik. Ez még valószínűbb, ha az eredeti alkatrész van az autóban! Ezt onnan lehet megismerni, hogy vastag fekete csövek csatlakoznak hozzá, amikről már foszlik a borítás, és előtűnik alóla a cső anyaga. Ez jellemzően az eredeti nyomástárolót jelzi, de lehet, hogy az előző tulajdonos csak a nyomástárolót cserélte ki, a hozzá tartozó kisebb csöveket azonban nem.

A nyomástárolót az alvázban találjuk, középtájon, a sebváltó és a sebváltókar között. Egy ovális lyukon keresztül lehet elérni. A cserealkatrész egy leírással jön, amiben fontos tanácsok vannak a cserével kapcsolatban.

A következő teszt a nyomástároló legbiztosabb tesztje, mivel azonban a szerelőt eláztathatja benzinnel, ezért nagy odafigyeléssel kell végezni, mert fokozottan tűzveszélyes! Először vegyük le azt a csövet a nyomástárolóról, amelyik az autó hátulja felé néz. Rakjunk a helyére egy rövidebbet, amit aztán egy vödörbe irányítunk. Ezután indítsuk be az autót. A kezdeti egyszeri löketet levéve ezen a csövön nem szabad menet közben benzinnek távoznia. Ha mégis így történik, akkor tönkrement a belső membrán. 

2. Benzinpumpa szelep - Az eredeti benzinpumpák tetején van egy nyomástároló szelep, ami a pumpa leállítása után is tartja a nyomást. A korai hosszú nyakú pumpákban van ez a szelep, ami hajlamos volt a meghibásodásra. A későbbi rövid nyakú pumpákban különálló szelep van, ezek azonban ritkán romlanak el. Mostanában már egyik szelep, illetve pumpa sem szerezhető be könnyedén, jobban járunk, ha veszünk egy új benzinpumpát.

Ha a benzinnyomás leállítás után nagyon hamar (15-30 mp) esik le nullára, akkor esélyes, hogy egy ilyen pumpával, illetve szeleppel van dolgunk.

Ennek az alkatrésznek a tesztjét úgy végezhetjük el a legkönnyebben, ha a motor leállításával egy időben teljesen elszorítjuk a benzinpumpából kimenő benzincsövet, olyan közel a pumpához, amilyen közel csak tudjuk. Ha így a nyomás tovább megmarad a rendszerben, akkor a szelep a hibás. Azonban vigyázzunk, hogy ha még az eredeti benzincsöveink vannak az autóban, tehát az eredeti fekete vagy narancssárga csövek, akkor ne végezzük el a tesztet, mert ezeket a régi csöveket ez erősen igénybe veszi és könnyen károsítja.

3. Üzemanyagelosztó, tömítés - Az üzemanyagelosztóban van egy kis fél centis tömítőgyűrű, aminek a hibája esetén a benzinpumpa szelephez hasonló hiba léphet fel. Ez a gyűrű nincs benne a kézikönyvben és az alkatrészkönyvben, mert főleg akkor szokott vele baj lenni, ha valaki az üzemanyagelosztót buherálja. Amennyiben felmerül a gyanú, hogy ez az alkatrész a hibás, akkor külön kell kérni egy DMC szervizből.

4. Üzemanyagfolyás - A legegyszerűbb, és egyben a legveszélyesebb probléma. Meg kell nézni, hogy hol folyik a benzin és minél hamarabb megszüntetni.

5. Rossz keverékbeállítás - Jellemzően üzemanyagelosztó cseréje vagy pusztán a CO csavar elállítása után is jelentkezhet rossz járással vagy nehéz indulással jellemezhető probléma. Ilyen esetben a benzin-levegő keverék helyes beállításával orvosolhatjuk a problémát, de ez már egy másik rész témája lesz.

 

Szólj hozzá!

Címkék: szervizelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr114195967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.