HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (114) történetek (33) tudtatok e? (35) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (70) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) vissza a jövőbe (56) Vissza a jövőbe (19) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Zora Duntov és a Delorean

2018.11.14. 10:00 :: Sidaries

John Deloreannek voltak érdekes és értékes barátai. Zora Duntovot már többször említettem, most azonban jöjjön egy levél, amit ő maga írt. Ebből, valamint az előző említésekből is körvonalazódik, hogy a Delorean legnagyobb hibájának a kiküszöbölésében játszott szerepet, abban, hogy a Delorean menetdinamikája nem volt olyan jó, mint  kellett volna. A korábbi cikk a turbós Deloreanekről szólt, ez a levél pedig a gyári felszereltségű autók oldalgyorsulásának a fejlesztéséről szól.

zoraduntov.jpg

Kedves John,

Tudom, hogy ebben a pillanatban nem a Delorean oldalgyorsulásának a növelése a legnagyobb gondod, de azért leírom, hogy a hátsó stabilizátorainkkal elértük a 0,792g-s értéket, szemben a gyári 0,753g-s értékkel.

Két autót teszteltünk le január 27-én, egy gyári és egy hátsó stabilizátorral ellátottat. A tesztkörnyezet ugyanaz volt, mint amit az R&T is használt korábban. Meggyőződésem, hogy az újabb autók esetében elérhető lenne a 0,800g fölötti gyorsulás is.

A tesztautók olyan korai, 1981 márciusi gyártású autók voltak, amiket az irvine-i QAC is használt kiképzési célokra. A stabilizátoros autónak elég darabos és szoros volt a kormányműve.

Azonban az az ötletem támadt, hogy rakjuk rá a stabilizátorrudat egy új autóra és ismételjük meg a mérést az R&T-vel.

Két stabilizátort készíttettünk a Triaddal New Yorkban, egy 0,5-öst és egy 0,625-öst, az összes szükséges kiegészítő alkatrésszel. Az irvinie-i tesztek azt mutatták, hogy több (erősebb?) stabilizátorra lesz szükségünk.

Felvettem a kapcsolatot a Briggs Cunninghammel és a központjukban hideghajlítottunk egy 0,75-ös stabilizátort is. Az összes sikeres tesztet ezzel a 0,75-ös stabilizátorral végeztük.

A helyzet bizonytalansága miatt hazatértem Detroitba és ott várom meg a fejleményeket.

zoraduntovwithproto1.jpg

A levél keltezése 1982 február 1. azaz pár héttel a csődvédelem előtt íródott. Látszik, hogy John Delorean is tudatában volt annak, hogy a végén járnak a pénzüknek és ezt elmondta kollégájának is. Ezen túl már csak egy kérdésem maradt. Fennmaradt valami más is erről a tesztről? Esetleg pár stabilizátor?

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr814370707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.