HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

A DMC és a többi autógyár

2019.09.11. 10:00 :: Sidaries

Ez a bejegyzés, habár nem kimondottan blog javítás, mégsem nagyon lehet tőle elvonatkoztatni. Maradjunk a kiegészítés kifejezésnél.

A DMC-nél volt ambíció, bár azt hiszem, ezzel nem mondok túl nagy újdonságot. Terveztek 4 ajtós szedánt, buszt, és quadelődöt, valamint egy időben meg akarták venni a Porschét is. És most nem írtam el semmit, tényleg felmerült az ötlet John Delorean fejében. Íme a bizonyíték:

porschevetel.jpg

Mindez 1980 áprilisában, akkor amikor a saját autó még el sem készült, a gyár is csak épülőfélben volt, és munkások is alig voltak. Hát ha valaki, akkor John Delorean aztán mert nagyot álmodni.

A következő sem rosszabb találat, bár kicsit bonyolultabb. 1977-re már megvolt a prototípus, igaz, Citroen motorral, valamint már kereste a DMC a gyár helyét, bár egyelőre még Puerto Rico volt a befutó. Mint az alábbi képből is látszik, már a Renault is fent volt a listán, több okból is.

renault.jpg

A végül legyártott autó PRV-6-os, tehát tulajdonképpen Renault motorral készült, de eddigre már túl voltak a fenti kérésen, ahol a Renault képviselője válaszol John Deloreannek a fejlesztendő teherautójával kapcsolatos kérdésére.

Túl sok dolgot nem lehet megtudni, de pár érdekesség azért egyértelmű. Először is, az látszik, hogy ezt a teherautót is teljesen műanyagból képzelik el, gondolom a DMC-12 prototípusának az ERM technológiáját alapul véve. Ekkor még nem tudták, hogy az ERM tömeggyártásra nem éppen alkalmas, és a töréstesztje is elég siralmas.

Aztán az is kiderül, hogy Delorean ötlete a fejlesztendő teherautóról még erősen vázlatos, mert a kérdései között igazán lényeges információkat sem mond el, mint pl. hogy hány teherautót tervez gyártani évente, mikor indulna el a gyártás, milyen motorra és milyen váltóra lenne szüksége, milyen teherbírásra gondolt, és a többi részletkérdés.

Ennek ellenére a képviselő szorgalmazza a személyes találkozót. Itt még senki sem látta előre, hogy ebből az egészből nem lesz semmi, valamint hogy a DMC pár évvel később még a DMC-12-höz megvett motorok árát sem fogja kifizetni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog javítások

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr1415061252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.