HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Marketinges dolgok

2019.10.16. 10:00 :: Sidaries

Találtam pár marketinggel kapcsolatos dolgot az elmúlt hetekben, ezekből írok meg most két oldalnyit. Nem fordítom le őket teljesen, csak a lényeget szedem ki belőle. Mindegyik dokumentum 1982 nyarán készült, tehát már bőven a gyár csődeljárása alatt. Az aláíró pedig mindkétszer David R. T. Wood. Az első 1982 júliusából való.

marketingfail2.jpg

Ebben egy júliusi kampányról van szó, a kihangsúlyozandó részek pedig az autó fantasztikussága, az elérhetősége és az óriási kedvezmény, amivel most hozzá lehet jutni. Egyperces hirdetésekről van szó, és a fő hirdetési felület a rádió, mert azzal aránylag olcsón lehet sok embert elérni.

marketingfail1.jpg

A következő dokumentum alig egy hónappal az előző levél után íródott, és egy számomra kicsit unszimpatikus hiszti az alapja, miszerint a Car and Driver írt egy lehúzó cikket a cégről, és ez mennyire nem korrekt az elég gyengén álló céggel szemben. Megír sok szimpatikus dolgot is, a gyár felépítését, azt, hogy egyáltalán eljutottak az autógyártásig, az emberek kiképzését, stb. valamint óriási optimizmusról is tanúbizonyságot is tesz.

marketingcaranddriver.jpg

Egyébként erről a cikkről van szó. Elolvastam, sok különlegesség nincsen benne, és szerintem nem annyira negatív, mint amennyire a fenti dokumentum írója látja. Kétségtelen, hogy kiemeli, hogy a bukás fő oka a realitások nem figyelembevétele volt, miszerint évi 20000 autó legyártására fejlesztették fel a gyárat 1981 végére, miközben egyetlen európai prémiummárka sem tudott ennyi autót eladni egy évben, mindössze a Porsche tudta megközelíteni.

Az meg már csak a bónusz, hogy két hónappal a levél megírása után vége volt a cégnek, és John Deloreannek is hirtelen sok más dolga akadt.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr7115224870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.