HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Marketinges dolgok

2019.10.16. 10:00 :: Sidaries

Találtam pár marketinggel kapcsolatos dolgot az elmúlt hetekben, ezekből írok meg most két oldalnyit. Nem fordítom le őket teljesen, csak a lényeget szedem ki belőle. Mindegyik dokumentum 1982 nyarán készült, tehát már bőven a gyár csődeljárása alatt. Az aláíró pedig mindkétszer David R. T. Wood. Az első 1982 júliusából való.

marketingfail2.jpg

Ebben egy júliusi kampányról van szó, a kihangsúlyozandó részek pedig az autó fantasztikussága, az elérhetősége és az óriási kedvezmény, amivel most hozzá lehet jutni. Egyperces hirdetésekről van szó, és a fő hirdetési felület a rádió, mert azzal aránylag olcsón lehet sok embert elérni.

marketingfail1.jpg

A következő dokumentum alig egy hónappal az előző levél után íródott, és egy számomra kicsit unszimpatikus hiszti az alapja, miszerint a Car and Driver írt egy lehúzó cikket a cégről, és ez mennyire nem korrekt az elég gyengén álló céggel szemben. Megír sok szimpatikus dolgot is, a gyár felépítését, azt, hogy egyáltalán eljutottak az autógyártásig, az emberek kiképzését, stb. valamint óriási optimizmusról is tanúbizonyságot is tesz.

marketingcaranddriver.jpg

Egyébként erről a cikkről van szó. Elolvastam, sok különlegesség nincsen benne, és szerintem nem annyira negatív, mint amennyire a fenti dokumentum írója látja. Kétségtelen, hogy kiemeli, hogy a bukás fő oka a realitások nem figyelembevétele volt, miszerint évi 20000 autó legyártására fejlesztették fel a gyárat 1981 végére, miközben egyetlen európai prémiummárka sem tudott ennyi autót eladni egy évben, mindössze a Porsche tudta megközelíteni.

Az meg már csak a bónusz, hogy két hónappal a levél megírása után vége volt a cégnek, és John Deloreannek is hirtelen sok más dolga akadt.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr6315224870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása