HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben

2019.12.31. 14:00 :: Sidaries

Régóta gyűjtögetem a képeket a gyárról, és mivel nem akartam ezt az évet lezárás nélkül hagyni, ezért laza négy óra alatt összerendeztem őket, és most felrakom az egészet ide. Szép zárása az évnek, jó nézelődést! Elég nagy, 105 képes anyagról van szó, Lehet, hogy némelyik már volt a blogon, de a nagy részük biztosan nem.

Az első blokkban a gyár bejelentése, a kinézett mező, valamint az épületek vannak.

Aztán a következő blokkban az alváz, a műanyag kaszni, az ajtó és a motor a főszereplő.

Utána következik az összeszerelősor.

Majd a szállításra felkészítés.

Utána az elkészült autókkal való pózolás.

Aztán az első szállítmány behajózása 1981 húsvétján.

A végéhez közeledve a management és John Delorean.

Végül pedig a csőd és a felszámolás képeiből pár.

Szép kis történet, lement két év alatt.

factory15cloth01.jpg

37 komment

Címkék: történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr9415377732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2020.01.01. 13:07:30

Szuper kepek, koszi a valogatast.
BUEK!

Muhammad Balfas 2020.01.01. 14:15:13

Ha nem lett volna a Vissza a jövőbe c. film , a kutya sem emlékezne rá, pedig pofás, egyedi egy jószág volt..

Tomchy 2020.01.01. 15:42:37

Búék!

Úúú, az a DMC-s overál, de kéne!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2020.01.01. 16:30:01

@Muhammad Balfas: Tökéletes meghatározás.

@stx: Mindegyik használatban van, mindegyik helyes. Egyéni preferencia, hogy ki hogyan hallotta.

R.V.J. · https://migrationaid.org/ 2020.01.01. 16:32:40

Még jó, hogy csődbe ment, kinek volt pénze, vagy lehetősége plutoniumot vásárolni üzemanyagnak????? Meg mit csinálsz a hulladékkal? Környezetszennyező!!!

A Tesla sokkal jobb!!! Kár, hogy a feltalálója Nikola már nem érhette meg a sikert :(((

bobbafet 2020.01.01. 16:37:48

a nagy autogyartok akkor sem szerették ha valaki megprobalt belekopni a levesukbe... persze ott voltak a konstrukcios, gyartasi es minosegi problemak is, de az rengeteg uj modellnel elojon nagy multu gyartoknal is.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2020.01.01. 16:50:42

@bobbafet: Kényelmes azt gondolni, hogy a nagyok tették tönkre a céget, de most már teljesen biztos vagyok benne, hogy a cég tönkremenetelét saját maguk okozták. Néhány rossz döntés kellett csak hozzá.

Muhammad Balfas 2020.01.01. 17:19:51

@Sidaries: Kell 1ilyen..Na, majd ha hétvégén kihúzzák a számaimat..:)

szombi 2020.01.01. 19:54:23

Egész egyszerűen hülyegyerek-autónak készült, hülyegyerekeknek. Csakhogy a hülyegyerekek nem képesek egy egész üzemet tartósan fenntartani.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2020.01.01. 20:45:29

@szombi: Ajánlom ennek a pár oldalnak az elolvasását, és átértékeled a hülyegyerekes véleményedet.
https://delorean.blog.hu/tags/a_gyár_emberei

Kávéház Magazin · https://kavehazmagazin.hu 2020.01.01. 23:14:19

Ennek az oldalnak az alján találtok nagy méretű letölthető (szerintem) szép De Lorean háttérképet: kavehazmagazin.hu/hill-valley-a-fiktiv-hely-es-az-erkezes-napja/

:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.01.02. 00:36:59

Egy viszont biztosnak tűnik: festőüzemre, gyári színpaletta kialakítására nem nagyon költhettek...

Kávéház Magazin · https://kavehazmagazin.hu 2020.01.02. 01:17:47

@geegee: rozsdamentes acélszerkezet, fém színű, festék nélküli :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.01.02. 04:06:34

@Kávéház Magazin: Nahát, ki hitte volna.Pont ezért írtam, viccnek szántam.

]{udarauszkasz 2020.01.02. 06:23:43

Valamelyik gyar (akar a Tesla) felvasarolna a terveket, epitene ala egy boszme akkupakkot, boszme vellanymotorokat, a muszerfalat atdizajnolna 21.sz-ira,de egyedire(mondjuk az orat meghagyni idogepesre, a masodik oraval mondjuk lehetne programozni az allofutest) stb... Lenne ra otletem. Sztem kereslete is lenne, ra lehetne venni a kozepkoru generaciot a villanyautozasra.

koala kóla 2020.01.02. 07:36:26

Szevasz Vik!

B.U.E.K Pragabol

Dope-T

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2020.01.02. 10:20:50

@]{udarauszkasz: Van már prototípus. Az, hogy mikor lesz belőle valódi gyártás, az már más téma.
delorean.blog.hu/2011/10/21/dmcev

]{udarauszkasz 2020.01.02. 12:11:40

@Sidaries: az akkori technikaval meg elegge draga volt, mai technikai szinten meg lehetne probalni a szeriat.

KAMA3 2020.01.02. 13:45:42

@]{udarauszkasz: Ééés készen is van a Cybertruck

]{udarauszkasz 2020.01.02. 14:51:38

@KAMA3: a cybetruck ocsmanyul nez ki, a DeLorean pedig nem. Annyi kozos van bennuk, hogy a Cybetruck is szogletes. Mintha valami disztopikus scifibol szalasztottak volna.

Willkommenskultur 2020.01.02. 15:09:33

@]{udarauszkasz: Mivel az osszes truck ocsmany, ezert abban a kategoriaban ez nem szempont.
Pont azert fogjak megvenni, mert scifin nez ki, azon kivul hogy ha az ar tenyleg annyi lesz, mint amit belengettek, akkor meg olcso is lesz (amerikai mercevel legalabbis).

Muhammad Balfas 2020.01.02. 18:45:23

@]{udarauszkasz: Hát a legutóbbi Tesla SUV szörnynél mindenképpen jobb ötlet lenne.

]{udarauszkasz 2020.01.02. 19:08:25

@Muhammad Balfas: a DeLoreaneknek volt egy jo kis kasztnija, de ramaty motorral, es valtoval. Pont jo jelolt lenne egy jo kis elektromos konstrukcionak. Teleszorni kivulrol napelemmel, leveheto szelkerekkel, tobb fajta toltoadapterrel, nagy akksival, visszatermelo fekekkel. Esetleg meg egy kis lpg motor hatotavnovelonek, habar a gaztartaly+villany kombo felvet nemi biztonsagtechnikai problemat...

sóhegy049 2020.01.02. 19:49:27

A csávó sitten van még?
Nem követtem, hogy mennyivel dőlt be és mennyit kapott?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2020.01.02. 22:18:54

@]{udarauszkasz: A motor és a váltó nem volt ramaty. Kétségtelen, hogy lassabb volt a többi akkori sportautónál, de cserébe jóval kevesebbet fogyaszt és sokkal tartósabb. Itt pár dolgot olvashatsz róla:
delorean.blog.hu/2012/01/20/tevhitek_6_a_delorean_lassu_es_nehe

Az elektromos Deloreanről, azaz a DMC EV-ről feljebb már linkeltem egyet. Pár éves konstrukció, nem egy rossz cucc.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2020.01.02. 22:23:10

@sóhegy049: 10 napot volt börtönben összesen, aztán az óvadék kifizetése után kiengedték. Elég bonyolult volt az ügy, 20 bejegyzést írtam róla, a lényeg, hogy felmentették, mert kényszer hatására ment bele az egészbe.
https://delorean.blog.hu/tags/a_kábítószerügy

]{udarauszkasz 2020.01.02. 22:56:15

@Sidaries: egy tesla roadstert kene alaepiteni, egy mai technologias akkupakkal, aztan menne, mint a Messerschmitt:D az 1260kg tenyleg nem rossz (a punto hgt-m csak kb 200kgval konnyebb, de meg kene nezni a papirjat, lehet, meg annyival sem.) egy nagy akkupakk megdobna a sulyat, de stabilabb is lenne tole, raadasul azt akarhova lehet tenni, igy varialhato a sulypont. A napelemek, es a toltoelektronika muszerei mehetnenek a kozepkonzolra, az idogep kijelzo helyere, fole meg mehetne egy jo kis androidos 2 dines fejegyseg, gpsszel, terkeppel, meg mindenfele feltelepitheto appal (barometer, magassagmero... Digit. ora..:D...muhorizont..stb)
A szelvedo ala meg stilszeruen folyadekkristaly betutipussal HUDon kivetitve a fontosabb adatok, mint sebesseg, hatotav, stb. Meg mindez a muszerfalon is, ha esetleg sutne a Nap.

Muhammad Balfas 2020.01.04. 15:48:54

@]{udarauszkasz: Sztem max. kis példányszámban árulnák kurva sok pénzért.. Egyébként konkurenciát jelentene a saját elektromos izomautóiknak..

Tzl 2020.02.26. 16:33:41

Én azt hittem elég jól ismerem a Deloreaneket, de most szembesülök vele a képek alapján, hogy ennek teljesen műanyag a kasztnija, és a rozsdamentes elemek gyakorlatilag csak burkolatok.
Akkor a nyitott ajtófalcban látható feketeség maga a műanyag váz?
A tetőoszlopok sincsen megerősítve fémmel?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2020.03.17. 07:10:50

@Tzl: Jó sokára, de azért válaszolok. Igen, jól látod a dolgot. A Delorean alapja egy epoxyval bevont sima acél alváz, ezen van egy üvegszálas műanyag kasztni, és ezen a rozsdamentes acél takaróelemek. A tetőoszlopok nincsenek megerősítve, és az a feketeség maga a kasztni, mindenféle extra takaróelem nélkül.
Mellesleg a sima acél alváz tud rozsdásodni is, így 40 év után az egy fontos szempont vásárláskor. Ahogy szokták mondani, az az autó gyenge pontja, arra 30-40 évente rá kell nézni. :)

Tzl 2020.03.19. 08:57:49

@Sidaries: Köszi. :)
Az alváz rozsdásodásáról talán itt is volt már cikk.
Az biztos, hogy az epoxi bevonat addig jó amíg sérülésmentes, de ha valahol megsérül, és bemegy alá a nedvesség, akkor alatta jobban tud rohadni, mintha nem is lenne semmi. De ugyanez igaz a porfestésre is.
Aztán közben nézegettem az üvegszálas kasztniról képeket, és ahogy látom csak az ajtók bekötési pontjainál van megerősítve egy-egy lemezzel.
A rozsdamentes lemezek hogyan vannak rögzítve? Csavarozással, vagy ragasztással?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2020.03.19. 09:28:47

@Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repedés, pár év múlva meg kell kapnia egy rendes felújítást. 40 év restauráció nélkül elég jó, de az 50-et már nem biztos, hogy anélkül éri meg.

A rozsdamentes elemek csavarozva vannak, ideális körülmények között, tehát ha tudod, hogy mi mi után jön és nincsenek berohadt csavarok, az összes acélelemet le lehet kapni pár óra alatt.