HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

Új Deloreanek - Frissítés 5.

2021.02.17. 10:00 :: Sidaries

Két és fél éve írtam utoljára a készülő új Deloreanekről, és ennyi idő elég volt az amcsi bürokráciának, hogy január közepére végre kidolgozza a szükséges dokumentumokat, szabályzat részleteket. Mivel viszont az alaptörvény, amire ezek az NHTSA és EPA szabályzatok kijöttek már 2016-ban megszületett, és a sok kis cég neki is állt a készülődésnek, mostanra el is vesztették a lelkesedésüket, és a befektetett pénzük is csak áll a projectekben.

Na de a lényeg, hogy megvan a törvény, a DMCH pedig körbenézett, hogy akkor mit lehetne tenni, és elég szomorú képet talált. Azok a cégek, akik még 2016-ban teljes mellszélességgel álltak az új Delorean mellett, mostanra eléggé megritkultak. Sokuk tönkrement a vírushelyzetben, néhányat nagyobb vállalatok vásároltak fel, akiket nem érdekel a kis példányszámú gyártás, de olyan is volt, aki profilt váltott vagy éppen nyugdíjazta magát a támogató vezető. Emiatt aztán a DMCH sok munkája veszett kárba és most kezdhetik elölről a tervezést.

A tervezett motor egy másik kérdés. Amikor az első törvény kijött, akkor volt egy motorterv, amivel 2022-ig terveztek, gondolva, hogy 2017-ben megindulhat a gyártás. A gyártás nem indult meg, cserébe a 2022 már itt van a nyakukon,  és habár 2024-ig még ki lehet tolni a motor életciklusát, azért a motorterven is el kell gondolkodni, hogy megéri-e egy ennyire az életciklusa végén járó erőforrással küzdeni.

Ezen felül pedig az elektromos autózás nagyot fejlődött az elmúlt pár évben, ezért a DMCH-nál most úgy gondolják, hogy akkor egy huszáros vágással a 2012-es DMC EV prototípus lesz akkor az új Delorean. Ebben nagy szerencséjük, hogy míg egy elektromos Cobra vagy Morgan (vagy éppen a Mustang) igazi eretnekségnek tűnik, a Delorean esetében elfogadható az elektromos megoldás, mert jobban illik a Delorean = jövő képbe, mint a vetélytársak.

Persze ezek most még tervek, de a lényeg, hogy ismét egy lépéssel közelebb kerültünk az új gyártású Deloreanekhez, és egyben az elektromos Deloreanhez is.

Szólj hozzá!

Címkék: új delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr6416429382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása