HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

Delorean McFlynak IV.

2022.02.16. 10:00 :: Sidaries

Tavaly év végi történet ez, de most már mondhatjuk, hogy rendesen megérett bennem a téma, hogy megírjam. Ott hagytam abba, hogy megérkeztek McFlyhoz a lökhárítók, meg amit nem írtam, de egy hétre rá az újrabőrözött ülések és binnacle is. Magyarul talán műszeregységnek fordítanám, de nem biztos, hogy helyes ez így, inkább maradjunk a binnacle-nél. Ezeket aztán a Delónéző találkozóra vittem nekik, ahol többen ki is próbálták őket, McFly nappalijában. Pár napra rá aztán be is kerültek az autóba, szerencsére ezek tökéletesek voltak, még annyit sem kellet foglalkozni velük, mint a lökhárítókkal.

Volt azonban közben egy elég kellemetlen szerelés is. Elég sokáig tűnt úgy, hogy ez az autó volt a tökéletes vétel, bár várható volt, hogy lesz egy-két akna. Hát itt szerencsére csak egy darab volt, de az elég komoly. A motortér bontása közben, a  Valley of Death-hez érve az a látvány tárult McFly szeme elé, amit egy Deloreantulajdonos sem szeretne látni. A valamikor ezer éve kifolyt hűtővíz, a különféle állatok ki tudja milyen szemetei, maradványai és maradékai sikeresen kimarták a VOD alját. Ronda egy kép.

mcflymotorluk.jpg

Viszont ilyenkor nem kell pánikba esni, egy kis dmctalkos keresés, valamint pár levél az Ednek, és már meg is volt a megoldás. Van egy anyag, amivel ezeket frankón lehet foltozni, egy ilyentől még egyáltalán nem kuka a motor. McFly ebből vett egy flakonnal, elkészített egy lemezt a lyuk fedésére, felfúrta, majd ezt az alumíniumos műgyantát rákente úgy, ahogy azt kell, és már kész is volt.

mcflykeszmotor.jpg

Ezután már nem voltak igazán komoly szívások, csak egy laza pár száz munkaóra, amit McFly szorgalmasan beletett az autóba, amivel nagyon komoly milliókat takarított meg. Nekem ez az életben nem ment volna. November végére készen is volt az autó, P-s rendszámmal már meg is volt az első pár kör. Eleinte elég szarul ment, a lóerők fele sem volt meg, de még a harmada is kétségesen, de mivel McFlytól nem messze lakik Árva András, a K-Jet szerelés atyaúristene, ezért ő egy gyors ránézést tudott vállalni, és azóta jelentőset javult az autó teljesítménye.

mcflyprobarendszam.jpg

Ezután már csak egy rohamtempóban lenyomott OT vizsga és műszaki volt hátra. Nem értettem, hogy miért erőlteti ezt ennyire, de szerencsére McFly nem hallgatott rám, és csont nélkül áttolta mindkét vizsgán az autót még 2021-ben, így 2022-re már csak a rendszám beszerzése és felrakása maradt. Azért írom, hogy szerencse, hogy nem hallgatott rám, mert az én véleményem az volt, hogy OT-zni év elején kell, ahogy én is csinálom, mert mi értelme van annak, hogy télen, friss OT-val álljon az autó, mikor a tavasz pont arra való, hogy gyorsan ki is lehessen próbálni. Hát lehet, hogy ez általában így van, de 2022 más, mert éppen most szerelik át a komplett OT-zási rendszert, és jelenleg még a leghalványabb elképzelése sincs senkinek, hogy mi hogyan fog menni. Nekem is idén jár le a vizsgám júniusban, de a márciusi időpontra, amire menni akartam, még nem nyitották meg az foglalási lehetőséget. Szóval jobban járt, hogy nem ebbe a bizonytalanságba vágott bele, hanem még a régi rendszer szerint oldotta meg a papírozást. Ami persze a szokásos bürokratikus körökkel ment, ugyanis az alvázszámot több helyen elrontották, így annak a javítása igényelt egy extra kört, de tegyük hozzá, hogy a hibajavítás nagyon gördülékeny és gyors volt.

mcflykeszajarmu.jpg

Szóval azóta már beletekert kb. 2000 kilométert (Persze ez nem fix szám, mert az angle drive itt is megdöglött. hamarosan cserés is lesz.) az autóba, és azt levéve, hogy a K-Jet még nem százas, így a fogyasztás sem az igazi, tökéletes. Szóval ezzel még biztosan foglalkozni kell, de ez várható is volt. Na de a lényeg, hogy lett idénre egy új Delorean, amit a tervek szerint rendszeresen fognak használni, évi sok ezer kilométeren keresztül. Már várom, hogy merre megyünk először közösen!

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés új delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr2517474110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása