HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

Új Deloreanek - Frissítés 6.

2022.03.17. 10:00 :: Sidaries

Lassan ugyan, de történnek dolgok az új Deloreanek háza táján is. Pár hete minden autós oldal lehozta  hírt, hogy jön az új Delorean! Igen, megint jön az új Delorean, az elmúlt években már nem tudni hányadszor. Mint talán látszik, én már egy kicsit szkeptikusabban állok a dologhoz, főleg mivel konkrétum megint nem hangzott el a bejelentéssel kapcsolatban. Emiatt pedig a blogon sem írtam róla bejegyzést. Mostanra viszont már kiderült pár dolog, ami miatt megéri írni róla egy bejegyzést.

Szóval az egész a fent látható videóval, illetve egy ebből kivágott képpel kezdődött, ami mostanában a delorean.com-nak a kezdőoldala. A sirályszárny megvan, sejtelmesség megvan, marketing oké, na de mit tudni róla? Mindössze a promószöveget, ami az, hogy "The future was never promised" - amit talán úgy lehet lefordítani, hogy "Senki nem ígérte meg a jövőt". Jobb fordításokat szívesen elfogadok.

Azóta viszont van pár új dolog is:

- Úgy tűnik, hogy a DMCH kettéválik. Lesz a régi, aminek ugyanúgy Stephen Wynne a vezetője, valamint lesz egy új, akinek pedig egy Joost de Vries nevű fickó. Amennyire tudom, ő teljesen ismeretlen a Deloreanközösségben, egy kívülről jött manager. LinkedIn profilja alapján elég jó helyeken dolgozott, többek között a Karmánál és a Teslánál is. Elméletileg még akár jó vezető is lehet, bízzunk benne.

- A DMCH új üzemet épít San Antonioban, (amerikai viszonyok szerint) nem túl messze, kb. 300km-re Houstontól. Ide 400-450 embert szeretnének pár éven belül felvenni, egyelőre elsősorban mérnököket. A tervezett autót először még gyártáséretté kell varázsolni. A tervezett átlagfizetés évi 150000 dollár körüli lesz, ami elég jó.

- Azért San Antonio, mert elég sok olyan cég és iskola van a környéken, ami beszállítója lehet az új DMCnek vagy ahonnan embereket lehet toborozni. Ilyen pl. a Toyota és a Tesla egyik üzeme, de vannak erre kutatólétesítmények is, szóval elméletileg szakemberből nem lesz hiány.

- Pontos darabszámról egyelőre még nincsen szó, csak arról, hogy korlátozott darabszámban lesz elérhető az autó. Ez egy érdekes dolog, mert elméletileg a 325 az évi limit a kis darabszámú autók esetén, de úgy tűnik, hogy már nem a 2016-os törvény alapján állnak neki a dolgoknak, mert akkor még úgy tűnt, hogy az eredeti épületben is elfértek volna, hanem egy teljesen új autóról van szó.

- Szintén a teljesen új autó felé mutat a fenti kép is, mert az jól láthatóan nem egy eredeti Delorean. Pedig nem rég még az volt a terv, hogy a külső marad, csak a belső újul meg. Nagyon úgy tűnik, hogy ezt elvetették. Kár.

- Viszont akkor mit lehet tudni az új autóról? Hát nem sokat. Elméletileg idén augusztusban lesz a nagy bemutató a Pebble Beachen rendezett Concours d'Elegance nevű rendezvényen. Pletykák azonban vannak.

deloreanitaldesign.jpg

- Mégpedig ez a fenti kép itt a pletyka. Ahogy az autó orrán is látszik, ez egy Ital Design tanulmány, amit elméletileg pont elektromos autónak álmodtak meg, és minő véletlen, az Ital Design és a DMC között van egy új együttműködési megállapodás. Ezt mondjuk elég jó döntésnek tartom. Az meg már csak bónusz, hogy ez az autó feltűnik az Ital Design honlapjának az első videójában is.

- A meghajtásról még ennyit sem találni, azonban a Jalopnik szerint, az Ital Design és a Williams Advanced Engineering között is van egy megállapodás egy EVX nevű platformra, ami mindenféle villanyautós csodákat ígér iszonyatosan nagy lóerőkkel és hatótávval, de szerintem ezeket minimum egy kis szkepticizmussal kell kezelni. Azonban jó esély van rá, hogy az új Delorean is ezekre az alapokra fog épülni.

- Összefoglalva: Van egy tanulmányautó, ami ugyan az ajtajában hasonlít a Deloreanre, de koncepciójában nem túlzottan, a műszaki tartalom pedig még kidolgozásra vár. Van egy főnök, aki ugyan tapasztaltnak tűnik, de könnyen lehet, hogy ez a munka csak egy neki a sok közül. Épül egy új gyáregység, amiről még nem sokat tudni, sem pedig a hivatalos megjelenésről vagy darabszámokról, van éppen az árról.

Emiatt pedig nekem erős kétségeim vannak.

Ez a fenti tanulmányautó mutatós, az kétségtelen, de ez nem Delorean, csak annyira, amennyire egy Mercedes SLS AMG az. Bíztam benne, hogy a régi külső, új belső kombó a régi Deloreanek esetében is pozitívumot fog jelenteni néhány nehezen beszerezhető alkatrész új gyártásával, ami egyelőre úgy tűnik, nem fog megtörténni. Ráadásul egy külsős lesz a cég vezetője, akinek a motiváltságával kapcsolatban vannak rossz érzéseim.

Szóval várom az augusztust, remélem jó híreket fogok olvasni.

Szólj hozzá!

Címkék: új delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr1617781568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása