Az idei kirándulásunk kitalálását már szokás szerint télen elkezdtük, és aránylag hamar elkezdett szűkülni a potenciális kör. Felmerült Erdély, de mivel Dudu nem bírja a medvéket, és igazából két évig csak hegyre fel, hegyről le szerpentinezés volt a program, úgy voltunk, hogy inkább valami nyugisabb, laposabb, pályázós dolgot kéne csinálni. Viszont mivel továbbra is csak négy nap az időtartam, ezért túl messzi út nem fér bele, így Olaszország lett a befutó. Egy darabig gondolkodtunk egy san marinoi látogatáson, de mivel az messze van, és egészében véve az is hegyremászást jelent, maradtunk a Garda tónál. Igaz, kicsit messze volt, mert Verona tőlem majdnem 800 kilométer, a többieknek meg még több, de úgy voltunk vele, hogy ennyi egy napra még belefér. McFly mondta, hogy lehet nyugodtan ennél több is, de megmondtam neki, hogy nyugi, ez is elég lesz, aztán elég is lett.
Május 29-én csütörtökön indultunk, és az volt a terv, hogy 9-kor találkozunk Székesfehérváron az M7 mellett. Pár perc késéssel oda is értünk, hogy aztán a többiek megmondják, hogy az M7 beállt, mint a gerely, ezért mellette jönnek, mindenféle falukon keresztül. Jó kezdés. Végül aztán odaértek, és kb. egy óra késéssel el is tudtunk indulni. Egy probléma viszont már itt adódott, hogy az öt rádióból csak négy működött tökéletesen, az egyik viszont mindig süket volt. Amit belemondtunk, a többi rádió hallotta, de nem lehetett benne hallani, amit a többiek mondtak. Másik csatornákon másik rádió csinálta ugyanezt. Ez habár nagy gondot nem okozott az út folyamán, de némileg kényelmetlen volt. Innentől a magyar részen már nem volt probléma, elég hamar Szlovéniában voltunk, majd aztán egy finom ebéd után Ljubjanáig nem is volt igazán semmi.
Na de ott aztán belefutottunk a már várható dugóba, és ki is tudtuk élvezni minden percét. A legjobb viszont az volt az egészben, amikor két út összement egybe, és Bopat autója ezt a pillanatot választotta arra, hogy leálljon, és aztán ne is induljon el. Szerencsére egy kamionos észrevette a problémát, és fogta a forgalmat, amíg letoltuk az útról. Szerencsére volt egy teljesen üres sáv, ahol nekiállhattunk a diagnosztikának. Mivel Bopat volt a harmadik, én a negyedik, és Hannibal az ötödik, ezért Ati és McFly már jóval előrébb járt, nem tudtak segíteni. Az hallatszódott eddig is, hogy Bopat autója nagyon nehezen indul, mintha rossz lenne az aksija, és itt is azt hallgattuk, hogy mintha az önindító szenvedne. Talán csak az aksi rossz, előkerítettük a bikázót, ráraktuk, és el is indult nagy nehezen. Gyorsan lementünk a pályáról az első lehajtón, találkoztunk McFlyékkal, és ő is nekiállt a hibakeresésnek. Hogy aztán ne jussunk túl sokra vele. Az indulási probléma tényleg a gyenge aksira mutatott, de miután Bopat szerzett egy újat, azzal is ugyanolyan volt. Az önindító elméletileg már volt szerelve, az nem valószínű, de akkor vajon mi? Hát erre nem lett meg a válasz az út alatt, innen is tovább indultunk, hogy majd meglátjuk.
Innentől szerencsére már nem volt gond, simán átkeltünk nyolc előtt a határon, majd mentünk Coneglianoig. A szállás felé, a városon belül pedig csak mentünk felfele, felfele, majd még tovább felfele. A magasság nőtt, az utak szűkültek, átmentünk egy olyan kapunk is, ahol még a Passattal is óvatosan mentem volna, majd hamarosan egy szokásosan szűk olasz utca végén befordultunk a szállás mélygarázsába és leparkoltunk.
Majd cuccok ki, lépcsőn fel, és már ott is voltunk egy középkori város középkori kolostorának az udvarán, ami az aznap esti szállásunk volt. Gyorsan becsekkoltunk, közben hallgattuk egy kicsit a koncertet, ami a kerengőn belül volt, majd fentről is néztük egy kicsit, de aztán egy rövid pihenő után összeszedtük magunkat és elindultunk éttermet keresni.
Egy kicsit kóvályogtunk, aztán egy félig meddig gourmet étterembe jutottunk, de szerencsére amellett, hogy finom volt a kaja, a mennyiség és az ár is oké volt, mert ismerjük be, egy ilyen nap után inkább voltunk mennyiségre, mint minőségre vágyó állapotban. Utána még volt egy kis séta az egyébként nyüzsgő városban, majd eltettük magunkat holnapra.
A következő nap könnyebbnek ígérkezett, legalábbis kilométer szempontjából, ugyanis az előző napi 800-hoz képest csak bő 200 kilométerünk volt, azonban ez kis utakon, nézelődéssel megállásokkal tarkítottan. Ezért aztán reggel nem is rohantunk, hanem délig elbóklásztunk Coneglianoban, ahol éppen kirakodóvásár volt. Ez utólag nem volt annyira jó ötlet, mint akkor tűnt, mert igazából ugyanazt a kínai gagyit árulták ott is, mint itt bármelyik boltban. Így a dél körüli indulást le lehetett volna faragni egy órával, de ezen azért olyan sok nem múlt.
A lényeg azonban, hogy az első terv a Via del Prosecco volt, ami itt a környéken egy olyan út, ahol a proseccohoz való szőlőt termesztik. Nagyon sok kép készült, tényleg szép helyeken jártunk, inkább berakok párat, azok többet mondanak, mint ha leírnám.
Valdobbiadeneben megálltunk egy kávéra, majd kicsit később szerettünk volna késői ebédelni, de itt jött Bopat következő műszaki hibája. Az Atiék voltak az elsők, mert valahogy úgy alakult ki, hogy a kajáldákat ők keresik meg, mert jó érzékül van hozzá, aztán én voltam a második, Bopat a harmadik és McFly a negyedik. Így csak a rádión hallottam, hogy Bopat megállt. Közben mi éppen e tudtunk parkolni, majd gyalog indultunk vissza megnézni, hogy mi a helyzet. Őszintén szólva ennél szebb téren nem is tudott volna döglődni a technika.
McFly már diagnosztizált, én meg nekiálltam a környező emberekkel beszélgetni, Dudu körbesétált és nézelődött, igazából mindenki feltalálta magát. KisMcFly volt a legaranyosabb, segített apjának a szerelésben.
Itt már volt némi előrelépés a hiba megtalálásában. Az történt, hogy Bopat autója nem bírta a melegedést, és már 220 Fahrenheit fölött volt a hőmérséklete, amikor félreállt. Na itt derült ki, hogy a probléma igazából nagyon egyszerű, nem mentek a hűtőventilátorai, ettől melegedett az autó. McFly szerelt rajta egy órát, utána már az egyik beindult, de ha klímázott, akkor a másik nem nagyon akart beindulni, ha jól emlékszem. A lényeg, hogy sikerült összerakni, majd ők is leparkoltak, és nekiláttunk az evésnek. Bár nem volt az sem egyszerű, mert az olaszok a sziesztát komolyan veszik, ezért az eredetileg kinézett étterem a szerelés végére bezárt. Ráadásul Hannibal és McFly talált egy keresd meg a 20 különbséget játékot az asztalon, amit gondolom az étterem azért rakott ki, hogy le tudják kötni a szegény szülők az unatkozó gyerekeket, amíg várnak a kajára. Na ők ezzel tök jól elvoltak a maradék három napban. Innen négy óra után tovább indulva már az esti szállás volt a cél, és odáig - levéve egy kicsit problémás automata tankolást és egy kisebb vicenzai dugót - már nem volt semmi gond. Igaz, az út végére már inkább felmentünk az autópályára, mégiscsak az a Deloreanek természetes életkörnyezete.
Aztán itt lett a harmadik műszaki hiba, egyszer csak azt láttam, hogy McFly kivág előlem jobbra a leállósávba, és megáll. Vészfékezni nem akartam, kicsit arrébb álltam meg, kérdeztem, hogy mi történt. Azt mondja elment a töltés, valószínűleg ékszíjszakadás, de semmi gond, van nála. Pár perccel később kiderült, hogy valóban ez a hiba, visszamenni nem kell érte, mindjárt megcsinálja. Én a következő, a többiek az azon túli lehajtónál mentünk le, de igazából semmi különlegesség nem történt, McFly cserélte a szíjat, és már mentünk is tovább. Egy kis kitérő ezzel kapcsolatban. Ed új 120 amperórás generátorának kicsit máshogy áll az ékszíjtárcsája, ezért ha nincsen tökéletesen beállítva, szépen lassan elnyírja az ékszíjakat. Ez történt az Atival az M3-ason, és most McFly autójával is. Úgy tűnt, hogy már mindegyik jól van beállítva, de aztán valószínűleg mégsem.
Elég későn értünk a Garda tó közeli szállásra, már sötétedett, átvettük hát a szobát, aztán lementünk gyorsan vacsorázni, mert valahogy ez az egész út arról szólt, hogy éppen még kaptunk kaját valahol. Itt az egyszerűség kedvéért pizzáztunk, és talán az összes étterem közül ez volt a leggyengébb. Nem katasztrófa, de nem az, amit az olaszoknál már megszokott az ember. Mivel a hotel kicsit messzebb volt a várostól, ezért az esti séta kimaradt, egy kis iszogatás és dumálás után mentünk bőven éjfél után aludni.
Jött aztán a szombat, a fő nap. Legalábbis fő nap abból a szempontból, hogy ezen a napon találkoztunk az olasz klubbal, pontosabban azzal a részével, aki el tudott jönni a találkozóra, mert azért nem adtunk nekik túl sok felkészülési időt. Kábé egy hónappal az indulásunk előtt jeleztem nekik, hogy majd érkezünk, de a pontos időpontot pár héttel előtte tudtuk mi is megmondani, így csak négy tagjuk jelzett vissza, hogy jó neki az időpont. De hát ez is duplázta a Deloreanek számát, szóval örültünk neki nagyon. Abból kiindulva, hogy 12 autó volt a rendes klubtalálkozójukon 2017-ben, főleg jó ez a szám. A találkozó időpontja megint csak olaszosan alakult, ugyanis Cineman azt mondta, hogy akkor szombat reggel találkozunk. Oké mondom, mikor legyen az pontosan? 8-9? Hát inkább 10. Oké. Aztán 10-re odaértünk, és megmondták, hogy ketten még nincsenek itt, ők majd a következő checkpointra jönnek. Gond egy szál se, örülünk nekik.
Így aztán jöhetett a gyors (újra)ismerkedés után a borászati bemutató, amit kitaláltak a szórakoztatásunkra. Ismét csak gyönyörű helyeken autóztunk, a jobb oldalról többször feltűnt a Garda tó, a bevonulásunk pedig a borászatba kimondottan látványos volt, jó képek és videók készültek róla. Ahol már ott volt a másik két autó is, plusz meglepetésként két Ferrari, amikkel Cineman rokonsága érkezett.
Volt egy kis dumálás, egymás autóinak átnézése, aztán egy rövid borbemutató, kóstolás, majd a pincében egy körbevezetés. A borászat szuvenírboltjában lehetett venni néhány emléket, majd végül indultunk Sirmione felé, ami a fő célunk volt. Cineman szerencsére nem a legrövidebb, hanem a legszebb úton vitt minket, ezért tovább tartott az út, de bőven megérte. És hát ismerjük be, hogy nyolc Delorean és két kisérő Ferrari azért eléggé komoly látványosság bárhol a világon.
Sirmioneba bejutni viszont nem volt egyszerű egy szép napos szombat délután, bár ebben teljesen biztosak voltunk előtte is. Vagy fél órát kavarogtunk a környéken, mire sikerült lerakni az autókat, és elindulhattunk a város felé. Ami még sok-sok kilométerre volt, de szerencsére a menetrendszerű buszjárat a segítségünkre volt, így a csapat nagyjából egyszerre ért oda a főkapuhoz. És hát milyen Sirmione? Hát pont olyan meseország, mint korábban is volt. Amikor pedig a tóparton ebédelsz az olasz tagsággal miközben KisMcFly pancsol, és csivitelnek körülötted a madarak: Ahogy legutóbb is írtam: Romantika Overload. Erről többet nem is írnék, meg kell nézni!
Végül aztán mikor végeztünk a sétálgatással és a csajok a feltétlenül szükséges vásárlással, elbúcsúztunk az olasz kollégáktól és elindultunk vissza a szállásra. Onnan még elmentünk egy másik étterembe, tanulva az előző napból, aztán a McFlyék szobájában még egy kicsit beszélgetve és elemezgetve, eltettük magunkat másnapra.
Mert közben kiderült, hogy habár nekünk is lesz 800 kilométerünk, de Bopatnak az bizony bőven 1000 fölötti távot jelent. Mi el is aludtunk hamar, de McFlyék még először összerakták annyira Bopat autóját, hogy gond nélkül kibírja a hazautat, és így már rendesen működő ventilátorokkal indulhatott hajnalban. Mert itt kettévált a csapat, Bopat sokkal hamarabb indult, mi jobban ráértünk.
Így aztán a reggel már csak három autóval indult, és ami kicsit problémás volt, rádiók nélkül. Ugyanis Bopat rádióival jöttünk eddig, amik igencsak fontosak voltak az öt autó kommunikációjának a szempontjából, és most nem volt semmi, csak a telefon. Jövőre erre jobban fel kell készülni.
Szóval elindultunk, és az első megálló Dudu vicenzai rokonsága volt. Kicsit kóvályogtunk előtte, de azért nagyobb gond nélkül meglett a ház, ahol dél körül ittunk egy frissítőt, kicsit beszélgettünk, ismerkedtünk, átéreztük az olasz szieszta nyugalmát, aztán mentünk tovább. Posztojnáig megint nem volt gond, de aztán a menetrendszerű dugó megint megjelent, és inkább lejöttünk a pályáról, hogy öt óra körül végre ebédeljünk egyet. Egy sima kisvárosi hamburgerezőben álltunk meg, Cerknicában, és habár elsőre nem tűnt túl bíztatónak, szerintem megegyezhetünk, hogy egy bőven átlag feletti hamburgert ettünk végül.
Aztán innen jött az, amit elméletileg el akarta kerülni. A kis hegyi utakon szerpentinezés. Egy órán keresztül csak fel, le, jobbra, balra, gáz, fék, nagy kanyar, kis kigyorsítás, megint fék, minek jön ez szembe, és így tovább. Aztán végre beértünk Ljubjanába, és felmentünk a pályára. Azonban eddigre már hét óra volt, és akárhogy néztük, eddigre már kb. a határon kellett volna lennünk. Na de mit lehetett tenni, mentünk tovább, és szerencsére innen már nem történt sem dugó, sem műszaki probléma. Szombathelyen álltunk meg utoljára egy tankolásra és elköszönésre, aztán onnan már egy nekifutásra hazaértünk, igaz éjfél után kerültünk ágyba. Eddigre Bopaték már szerencsésen hazaértek.
Ez volt hát az idei nagy túra, szerintem elég jól sikerült. A fontosabb körülbelüli számok pedig a következők. Táv: 2000 kilométer; Átlagos fogyasztás: 11 liter, Összköltség: 500e Ft; jövőre pedig Írország. Na az kemény lesz.