HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • leeroy869: ejnye, mindig csak az ivás...nagyon helyes :) (2018.07.04. 13:42) Dubniczkia: A 10 éves buli
  • Ződ2000: @Sidaries: az egészet profi fotós csinálta, ezt talán drónnal, bár a litvánok elég híres kosárlabd... (2018.06.27. 23:14) Dubniczkia: DCM 2008-2018
  • Sidaries: @a8zoli: Én is így vagyok vele. Mondjuk nem hagyta ki, hogy ő aztán nem rajongó, de szerintem egy ... (2018.06.12. 19:28) Jay Leno - Delorean
  • Nick-Name: Nagy BTTF rajongó vagyok és kicsit utána nétem ennek a "könyvnek". Ez egy képregény sorozat, amit ... (2018.06.01. 20:25) Vissza a Jövőbe könyv - magyarul
  • Sidaries: Köszönöm a válaszokat, remélem 5 év múlva írom a következőt. :) @a8zoli: Az, hogy ki mire kattant... (2018.05.31. 09:47) 10 év

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (48) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (20) fekete autók (1) festett (3) film (24) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (15) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (7) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (157) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (150) szervizek (9) szervizelés (1) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (194) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (112) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (16) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (11) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (55) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Kimaradok egy hétre

2018.07.16. 10:00 :: Sidaries

A héten kirándulok, nem lesz blog, úgy tűnik. Majd jövő héten jövök.

Szólj hozzá!

Címkék: rizsa

Tekergés a Dunakanyarban

2018.07.11. 10:00 :: Sidaries

Egy újabb szülinapos, de ezúttal mégis egy kicsit máshogy. Jött a meghívás, elmondtam a szokásos feltételeket, nem volt jó. Ez a buli csak úgy lesz jó, ha elmegyek Visegrádra, mert ott lesz a buli. Normál esetben nem szoktam az ilyeneket vállalni, de most volt két pozitívum. Az egyik, hogy kicsit kreatívabbnak tűnt a dolog, a másik pedig, hogy a Dudu nem messze lakik, meg úgyis meg kellett járatni a Deloreant, mert szezon ide vagy oda, el lett hanyagolva. Szóval oké, jó idő lesz, megyek.

visegradmecso.jpgJó idő lett. Legalábbis aznapra. Előtte egy kicsit borús, esős volt, de nem vészesen. Nem nagyon szoktam túlaggódni, ha koszos lesz a Delorean, az új gumikkal meg most már az úttartása is nagyon jó lett. Ezért elindultam, végigmentem a kicsit pocsolyás úton, majd vígan beálltam Duduék elé. Aznap még mászkáltunk egy kicsit, de nagy különlegesség nem volt. Viszont másnap boldogan vettük észre, hogy felülről ez az autó olyan, mint egy matchbox, valamint hogy reggelire pont megfelelő a lángos is. 

visegradlangos.jpgDélután ötkor már szálltunk le a kompról és mentünk a megbeszélt helyre. Nagyon jól sikerült a meglepetés, mert ügyes volt a szervezés. A szülinapos ikerpárnak éppen valami kvízkérdésekre kellett válaszolni, miközben háttal álltak a bejáratnak. Elég nagy volt a zsivaj, éppen a Vissza a Jövőbe zenéjét kellett kitalálni, én meg addig hátulról belopakodtam a Deloreannel, megálltam mögöttük úgy egy méterrel, majd mikor megfordították őket, jól meglepődtek. Hát igen, ilyenkor elég jól jön a Delorean halksága és elképesztő fellépése. Ezek után mentem egy kört mindkettejükkel, elbeszélgettünk az autózás közben, utána ettünk egy nagyon finom pörköltet, végignéztünk egy szokásos McFlyos és Dokis fotózást, bár azt meg kell említeni, hogy az itteni cuccok elég jók voltak, aztán indultunk is hazafelé.

visegradfotozas.jpgPontosabban mentünk volna, de az aktuális kompot éppen lekéstük, ezért gondoltuk felmegyünk a várba. Jól is tettük, mert habár az út elég szar felfelé, plusz az őr is mindent elkövetett, hogy elzavarjon minket, mert hogy minden zárva van már, mi mégis leálltunk, aztán elindultunk felfelé. Megnéztük az elképesztő kilátást, az utolsó három párocskát, aki miatt az őr nem tudta bezárni a parkolót és így hazamenni, és akik miatt megpróbált minket is elzavarni, sikertelenül. 

visegradkomp.jpgEzután már csak lementünk, vigyorogtunk egy kocsmai társaságon útközben, akik közül az egyik konkrétan kiugrott az autó elé, hogy megnézhesse, Tőlük nagyon elnézést kértünk, hogy nem tudunk megállni, de indul a kompunk, majd siettünk a hajóállomásra. Ahol nem volt ott a komp. Utánakérdeztünk, az utolsó komp elment nyolckor, a neten írt 8:45-ös nincs. Ejj, de jó ez, mehetünk egy órás kört Esztergom felé. Mondjuk ennél nagyobb bajunk ne legyen, mint hogy Deloreanezni kell a Dunakanyarban, de azért ez akkor is bosszantó volt. Visszamentünk hát 10 percre a kocsmásokhoz, elvégre már ráértünk, aztán elindultunk körbe. Szép út volt, szó se róla.

visegradpozolas.jpgAztán vasárnap már csak egy kis környékbeli autózás, pár ismerősnek megmutatás, egy pizzázás volt hátra, aztán másnap reggel jöttem munkába. Annak is megvan a varázsa, amikor Deloreannel megyek munkába, de kellett is ez a varázs, mert a magyar oldali pöcsölés mellett csak agyvérzést kapni lehet. Ezt levéve jó kis hétvége volt.

visegrad77777.jpg

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vezetés találkozó

Agárd és egyebek

2018.07.09. 16:00 :: Sidaries

Nagyon kemény hétvégén vagyok túl ismét. Beletekertem a Deloreanbe 400 km-t, végigbuliztam Agárdot és egy esküvőt, széjjelröhögtem az agyamat napokon keresztül, ideje kicsit leállni. Hamarosan meg is írom ezeket a dolgokat.

Szólj hozzá!

Címkék: vezetés találkozó

Dubniczkia: A 10 éves buli

2018.07.04. 10:00 :: Sidaries

Bármilyen Delorean Klubos eseményről beszélni az előkészületek ismerete nélkül nem is érdemes. Pedig ezt most nagyon komolyan vettük, rengeteg energiát tettünk bele és napi 26 órában foglalkoztunk vele. Persze ebből semmi sem igazi, talán még az átlagosnál jobban ellazáztuk. Januárban elkezdtük “szervezni”, vagy inkább leírtuk, hogy akarunk egy bulit. Legyen a Balatonon. Na az már messze van, oda nem megyünk. Akkor legyen máshol. Teljes tanácstalanság. Jó. …aztán egyszer csak Mentos megmentette a mulatságot, felajánlotta az Agárdi nyaralójukat az ünneplésre. Még egy agenda is készült, hogy mit mikor is kellene… Kitaláltuk, hogy legyen egy publikus rész a rajongóknak és legyen egy zártkörű része a partynak, amikor nem kell a DMC-ről beszélni, csak lehet enni, inni, és jólérezni egymást. Ezekkel a tervekkel hátra is dőltünk hetekre-hónapokra, hisz’ ez már meg van szervezve! A találkozó előtt 4-5 nappal felhívott Mentos, hogy végül is, hogy lesz ez a találkozó? Mondom, don’t panic!, odaérünk, bevásárolunk, főzünk, örülünk. Sid is szokás szerint túlizgulta a dolgot, mert a találkozó előtti este felhívott, hogy akkor hogy lesz ez a találkozó? Ha már így megbeszéltük, akkor a facebookon meg is hirdettük az eseményt. Aki másnapra nem tudja átrendezni a programját, az nem is akar igazán eljönni… (Azért ez nem teljesen így volt. Oké, a zárt buli tényleg így ment, de a publikus részt már kedden kihirdettük. Pár ember szerint későn, de ők nem tudják, hogy igazából milyen korán. :) Sidaries)

Pedig még napokkal korábban is jöttek a nehézségek. Bopat két héttel korábban majdnem elindult megtartani a bulit, de időben realizálta, hogy ez még nem aktuális. (Miután pont beszélgettünk és szóltam neki. S.) Zsolt kocsiját nemsokkal a tali előtt összetörték, Skynet családjában pedig tragédia történt. Én pedig úgy szerettem volna megnehezíteni a dolgomat, hogy kitaláltam, Vespával megyek a találkozóra (100km). Nemcsakhogy megyek, hanem megyünk Andival, mert időközben megdupláztuk az olasz problémáink számait. 50-es robogókkal, hidegfrontban a hetesen 3 órát motorozni egy nappal a találkozó előtt már nem tűnt olyan jó ötletnek. Meggyávultunk, kocsival megyünk. Persze reggelre már felszívtuk magunkat. Meghallgattunk 6-8 BossHoss számot, leharaptuk a csirke fejét, megittuk a vérét, whiskyvel öblögettünk (nem) és beröffentettük a darazsakat.

kemenyekmintakadszele.jpgNagyon klassz utunk volt, a csontig hatoló hideget kivéve. Miután megérkeztünk Mentoshoz, indulhattunk is bevásárolni Székesfehérvárra. Ilyenkor nagyon jól jönnek Mentos busz méretű v8-as autói. …momentán egy sem működik ezért Puntóval mentünk. Ezzel az apró kocsival, négy emberrel nagybevásárlást csinálni eleve nagy ötlet, de mindig van valami, amivel egy kicsit még tudunk nehezíteni a helyzetünkön. A vendéglátónknak egyszerűen muszáj volt vásárolni egy 100 cm-es laptévét. A visszaút simán ment, ha azzal nem számolunk, hogy Andi és én egy baziális TV-vel az ölünkben utazhattunk.

ketdeloreanakertben.jpgHárom óra felé már nem nagyon halogathattuk a tűzgyújtást és az étel előkészítését. Az alapanyagokat közösen felvágtuk, Nándi pedig egy olyan tűzet rakott, hogy a látványtól kijött a szemem, mint egy zetorlámpa. Ilyen A4 méretű, élére állított és ezredre pontos farakást én még nem láttam. Tényleg döbbenetes, hogy egy mérnök még a pokolban is mérnök marad.

szivecske.jpgA gulyást én vállaltam. Imádom elkészíteni és bezsebelni érte a dícsérő szavakat (az a köcsög egó). A következő 4 óra simán csak elreppent, sztorizásokkal és néhány üveg sörrel. Mire a srácok begurultak a Delorean-ekkel, addigra pont elkészült a kaja. Szívesen írnék a találkozó publikus részéről, de nem voltam ott. Lehet, hogy volt egy-egy” Van benne fluxuskondenzátor? hehehe…”, vagy egy-egy “Fasza kis aluméneum bódé” duma. Ez most valahogy nem hiányzott. Vacsora után persze jöttek ez idétlen történetek, a még több hangulatjavító elfogyasztása és a közös videónézések. Nagyon nagyon jól szórakoztam, imádom ezt a bandát. Mi Andival éjfél előtt valamivel leadtuk a szerelést, mert másnap korán indulnunk kellett egy meló miatt vissza Pestre. A hajnal nyolcas indulás és a fejfájós, szeles, és hányingerrel terhelt hazaút szórakoztató volt, mert arra gondolhattam közben, hogy tisztességesen ledugóztuk ezt a tíz évet.

Super volt ez a buli, mint ahogy ez a tíz év is. Köszi srácok mindent!

(Én még annyit fűznék hozzá, hogy a publikus rész is teljesen jó volt, bár igaz, hogy a fluxuskondenzátoros "viccek" ezúttal sem maradtak el. Nagy örömömre eljött néhány kevésbé aktív tag is, plusz volt sok csak úgy éppen arra járó bámészkodó is. Ennek ellenére a két óra bőven elég volt, örömmel mentünk a zárt buliba.

apublicisjovolt.jpgOtt nagyjából az történt, amit Dubniczkia is írt, bár én a videózós részt azért jobban kiemelném. Az valami elképesztően jó volt, komolyan sikítva röhögtünk végig. Igaz, ebben azért segítségünkre volt az is, hogy nem voltunk már szomjasak. Éjfél után, mikor sokan meggyávultak és bedöglöttek az ágyba, még volt a bulinak egy második szakasza ötig, ami az ott levőknek 100%, hogy egész életükre emlékezetes marad. :D Röviden az lett az eredmény, hogy volt résztvevő, aki másnap háromkor még simán pirosat fújt a szondába. 

meghogynembubiauto.jpgA másnap is elég jól alakult. 10-12 között mindenki megébredt, Bopat lelépett, és pár gyógysör mellett még elég sokáig elvergődtünk, mielőtt utazásra alkalmassá nyilvánítottuk magunkat. Közben odaért Skynet is, így a szinte folyamatos két Delorean biztosítva volt. Végül 4 órakor szedtük össze magunkat és indultunk haza.)

1 komment

Címkék: évforduló találkozó

Sűrű hétvége

2018.07.02. 10:00 :: Sidaries

A múlt hétvégére a Delorean napiautóvá vált, jól körbejártuk a Dunakanyart. Pár héten belül megírom. Most hétvégén meg Agárd és Budapest lesz a menü. Kárpótolom a Deloreant az elmúlt hónapok elhanyagolásáért.

Szólj hozzá!

Címkék: vezetés

Dubniczkia: DCM 2008-2018

2018.06.27. 10:00 :: Sidaries

Tíz éves lett a Magyar Delorean Klub. Hol voltunk egy évtizeddel ezelőtt? Én egy másik feleséggel egy másik lakásban, másik munkahelyen más elképzelésekkel és más motivációkkal. És akkor még rajongtam a régi autókért. Ma már főleg csak egyért, ezért az egy rozsdamentes acélból készített kortalan formájú “ufoért”.

Most illene összefoglalni ezt a tíz évet, de nem fogom. Ezt megtettük korábban mindenféle okból, elmondtuk, hogy hogyan hoztuk létre a klubot, hogy ki hogyan jutott a kocsijához, hogy kinek mi a személyes érintettsége. Most inkább arról írnék — ha lehet nem túl patetikusan —, hogy hálás vagyok ezért a tíz évért. Hálás vagyok a beszélgetésekért, az utazásokért a sok-sok tapasztalatért, és hogy rengeteget tanultam magamról ebben a klubban. A Delorean ma már “csak” egy apropó, hogy találkozzunk, mert van hogy szóba sem jön. Olyan mint egy kedvenc bútordarab, amire mindig jó ránézni, ami mindig fontos hogy ott legyen, de ma már nem mindig van a középpontban. Egy dekáddal korábban még biztos voltam benne, hogy hamarosan lesz nekem is ilyen kocsim. Ma már legalább ennyire biztos vagyok benne, hogy nem lesz. Viszont a telefonkönyvem olyan számokkal bővült amik értékes kapcsolatokat jelentenek. Sokat tanultam tőletek Srácok és hálás vagyok számtalan élményért. Köszi!

dcm10.jpg2008 nyarán egy szakadt kabrióval, megmásíthatatlan gondolatokkal, kőkemény magabiztossággal érkeztem Viktorhoz és Zsolthoz. Ma már állítások helyett inkább kérdéseim vannak, a szakadék hülyegyerekautó helyett családi kocsival járok, a magabiztosságot pedig egy korrekt önismeret váltotta fel. Ha ilyen tíz év ebben a klubban, akkor kívánok magunknak még sokszor tíz évet.

Live the dream – Úgy legyen!

Boldog szülinapot DCM!

3 komment

Címkék: évforduló ars poetica dubniczkia

Megvolt a 10 éves találkozó

2018.06.25. 10:00 :: Sidaries

Hát mi bizony előre iszunk a medve bőrére. Elvégre van az országban medvénk is (küldöm Dudunak szeretettel. :D), megvolt a 10 éves klubtalálkozó is, pedig csak csütörtökön lesz a hivatalos évforduló. Viszont ennek ellenére olyan elképesztően marha jó bulit csapattunk szombaton, hogy azóta is abszintot izzadok. Mivel pedig ünnepi hét van, ezért szombaton az Ati rövid visszatekintése jön az elmúlt 10 évről, aztán lesz majd bulibeszámoló is valamikor.

Szólj hozzá!

Címkék: évforduló

Szerviztanácsok I. - Szíjak

2018.06.20. 10:40 :: Sidaries

Indítok egy új sorozatot. Habár voltak már ilyen jellegű bejegyzések, ezek sosem voltak túl összeszedettek. Mivel a DMCH-nál van egy nagyon jó gyűjtés a fontosabb karbantartási dolgokról, ezért ezeket fogom a jövőben lefordítani az ilyen üresebb időszakokban. Tudom, hogy ez direktben elég kevés embert érint, de ahogy átolvastam több részt is, általános oldtimer tanácsoknak is felfoghatóak ezek a bejegyzések. Ezért jöjjön most az első rész, ami az autóban található ékszíjakról szól. Természetesen kiegészítéseket, javításokat továbbra is elfogadok.

szervizeles-szijak.jpgA Deloreanben két V-ékszíj található. A belső a fontosabb, ez hajtja a vízpumpát és a generátort, a külső pedig a klímakompresszort. Ahhoz, hogy a belső szíjat kicseréljük, le kell szedni a külsőt is, valamint, ha valakinek nem működik a klímája, nyugodtan leszedheti a szíját, nem okoz vele bajt, csak egy kicsit csökkenti a motor terhelését.

Az ékszíjakat annyira kell meghúzni, hogy ha megnyomjuk a leghosszabb szakaszukat, akkor körülbelül fél hüvelyknyit, azaz bő egy centit kell mozogniuk. Ha kicsit ennél szorosabb az a jobb eset, lazább semmi esetre se legyen! Ezt a tesztet a szíjcsere után pár száz kilométerrel meg kell ismételni, mert a szíjak hajlamosak egy kicsit nyúlni az első időszakban.

A generátor ékszíjának a beállítása a generátoron levő csúszókerettel történik, ami a különböző Deloreaneken egészen más helyeken is lehet. Van némi különbség ezen felül a korai Ducellier és a későbbi Motorola generátorok között is. A beállításhoz három reteszt (hogyan fordítod a fastenert??) kell meglazítani, amiből kettő magát a beállítást végzi, az utolsó leghosszabb pedig a generátort rögzíti a motorhoz.

A kompresszor szíjának a beállításánál a két 4-es jelű csavarra kell odafigyelni, amiket mindenképpen meg kell lazítani beállítás előtt, mert különben az egész struktúrát el tudjuk görbíteni. Szintén fontos a 17-es és 18-as csavarnak, illetve anyacsavarnak a meglazítása, illetve későbbi meghúzása. Ezzel a három csavarral lehet egy csúszótalpon beállítani a pontos feszességet.

Amennyiben a 3-as számmal jelölt csapágy elkezd zörögni, azonnal cseréljük, a megfelelő tömítésekkel együtt, miközben odafigyelünk, hogy a különböző alátétek, távköztartók mind a helyükre kerüljenek vissza, mert különben a szíj feszessége nem lesz megfelelő, esetleg az élettartama is rövidülhet.

Ehhez az utolsóhoz annyit fűznék hozzá, hogy ha jól hallom, akkor nekem ez a csapágy már évek óra zörög és még mindig működik. Igaz, már ezerszer gondoltam, hogy kicserélem, de valahogy ez eddig még mindig kimaradt. Azért most már kicsit előrébb veszem a szervizlistámon.

Szólj hozzá!

Címkék: szervizelés

10 éves DCM találkozó

2018.06.19. 10:15 :: Sidaries

Most hétvégén megtartjuk a 10 éves Delorean klubos találkozónkat Agárdon. A nyilvános része 3-5 óra között lesz Agárdon/Gárdonyban, itt. Akit érdekel, azt várjuk. Ezután majd tartunk egy nem nyilvános bandázást is, aki nem hallott róla, de tag, az közlekedjen a fórum zártosztálya felé, aztán szervezze meg, hogy el tudjon jönni! Jó lesz, vasárnapig tart, szerintem fogunk egy kicsit iszogatni is.

Szólj hozzá!

Címkék: találkozó

Oroszlány - V8 vendéglő

2018.06.13. 10:00 :: Sidaries

Van Oroszlányban egy úgynevezett V8 Vendéglő, amiről az egyik kollégámtól hallottam. Már jó ideje terveztük a meglátogatását, de a légkondis szerelés plusz motivációt jelentett. Ugyanis a szerelő azt mondta, hogy az utolsó gáz/olajcsere előtt jó lenne, ha legalább egy pár órán keresztül járatnám a légkondit. Márpedig azt nem alapjáraton fogom véghezvinni a garázsban, hanem akkor menjünk már el egy kis kirándulásra! Plusz úgyis tiszta kosz volt a Delorean, le is kellett takarítani. Miután pedig itt meghirdettem, hogy arra megyek, egy érdeklődő is jelentkezett, hogy ő is jönne megnézni az autót. Szóval hirtelen tele lettem programmal, nem lehetett menekülni.

tisztadelorean.jpgA nagy napon el is mentünk a takarításra, lement gond nélkül, és ha jól emlékszem még az indulás is egész könnyen ment a kritikus szűk egy órás állás ellenére. Innen mentünk Oroszlány felé, mikor észrevettem egy kellemetlen dolgot. Nem gyorsult úgy az autó, mint szokott, plusz 80 fölött még rázott is a kormány. Megálltam, megnéztem az elejét, minden oké volt. Elindultam, ugyanúgy csinálta. gondoltam, hogy ez bizony a fék lesz. mivel egyszer már már volt egy ilyen gondom a jobb hátsó fékkel, amikor Tihany felé mentünk, betippeltem, hogy a jobb hátsó fék lesz a hibás. Megint megálltam, nem láttam semmi különlegeset, sőt a felni sem volt meleg, pedig az ilyenkor szokott. Rányomtam párszor keményen a fékre, majd tovább indultam, itt állni csak nem fogok. El is értünk az étteremig, majd az utolsó kanyarban hopp, elfogyott a fék, már csak a legvégén fogott. Az utolsó 50 métert már így tettem meg, majd megálltam, sebességbe raktam az autót, majd úgy döntöttem, hogy akkor egy kis időre megérkeztünk. Eddigre már jól felforrósodott a jobb hátsó felni is, biztosan megvolt a hibás. Most már itt volt az ideje a hűlésnek, kicsit később még párszor benyomtam, majd bíztam benne, hogy mire indulunk, már jó lesz.

Ezután elmentünk enni, rendelésünkre várva pedig néztük, hogy jönnek-e a beígért érdeklődők. Meg is jelent pár ember, de nem jöttek oda, ezért nem ugrottam elsőre. Viszont mikor már egy jó ideje ott tébláboltak az autó körül, csak odamentem, és milyen jól tettem! Az egyikük - mint kiderült - egy Camarotulajdonos volt, aki kicsit értett is az autókhoz. El is mondtam neki a nyűgömet, meg is beszéltük, hogy ha végeztünk a kajálással, akkor elugrok hozzá, hogy ránézzünk kicsit a szerkezetre. Majd meg is csörrent a telefonom, hogy itt a rendelt gigászi hamburger, neki lehet állni. Hát valóban az volt. És finom! És teljesen megfoghatatlan, késsel villával kellett megenni. Ilyet sem csináltam még.

koszolododelorean.jpgMár a vége felé jártam, mikor megjöttek a beígért érdeklődők is, akikkel amint végeztünk, egy jó órát beszélgettünk. Mondjuk ebben segítségünkre volt az is, hogy olyan zuhé kapott el minket, hogy csak egy ház oldalában állva tudtuk átvészelni szárazon, de legalább le tudtam fotózni az éppen széjjelázó autót, ami nem rég még éppen tökéletesen tiszta volt. Hogy minden szép legyen, az eső végén Dudu is behozott egy jó nagy kupac sarat az autóba, amivel teljessé tette az élményt, amivel megmutattuk a világnak, hogy hogyan kell könnyen, gyorsan elégetni felesleges 6000 Ft-ot.

camaroval.jpgMondjuk nem problémáztunk ezen sokat, mennünk kellett Camaronézőbe. Egy külső garázssoron volt az autó, ahol kicsit ránéztünk az enyémre is, de igazából eddigre már meggyógyult, és azóta sem jött elő a hibája. Szóval inkább csak beszélgettünk, fotóztunk, valamint mentünk egy kört a Camaroval. Jó móka volt, pont akkora és olyan motor van benne, mint a Deloreanben, csak nem PRV. Dumáltunk még egy kicsit, majd véget ért a napi program, menni kellett haza, lassan már sötétedett.

Szólj hozzá!

Címkék: találkozó