HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Muhammad Balfas: @]{udarauszkasz: Sztem max. kis példányszámban árulnák kurva sok pénzért.. Egyébként konkurenciát ... (2020.01.04. 15:48) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás
  • JSHannibal: Na ez szuper! :) Sümegen van a Ramassetter Általános Iskola, és van a Kisfaludy Sándor Gimi, mindk... (2019.08.30. 17:08) Balatonboglár és Kaposvár

Javítások

2020.02.21. 10:00 :: Sidaries

Már nagyon régóta nem írtam a blogra, de legalább sikerült megcsinálnom az angol feliratot a 2016-os Eurofest videóhoz, szóval most már tényleg nekiállhatok a timelinera költöztetésnek. A köztes időben viszont megint találtam érdekes dolgokat, ezért pár javítást meg kellett tenni.

A festett Deloreaneknél egy kiegészítés, hogy most akkor hogyan is volt ez a gyári festés.

Pár új kép és némi javítgatás a gyári öntőformák későbbi történetéről, pontosabban az azokat vízbe dobáló hajóról.

A töréstesztekhez találtam pár képet az európai töréstesztekről is.

Sok új kép a VIN 500-asról szóló bejegyzéshez, és emiatt a képek galériába rendezése.

Megint egy kupac kép az aranyból készült Deloreanekhez.

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog javítások

Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben

2019.12.31. 14:00 :: Sidaries

Régóta gyűjtögetem a képeket a gyárról, és mivel nem akartam ezt az évet lezárás nélkül hagyni, ezért laza négy óra alatt összerendeztem őket, és most felrakom az egészet ide. Szép zárása az évnek, jó nézelődést! Elég nagy, 105 képes anyagról van szó, Lehet, hogy némelyik már volt a blogon, de a nagy részük biztosan nem.

Az első blokkban a gyár bejelentése, a kinézett mező, valamint az épületek vannak.

Aztán a következő blokkban az alváz, a műanyag kaszni, az ajtó és a motor a főszereplő.

Utána következik az összeszerelősor.

Majd a szállításra felkészítés.

Utána az elkészült autókkal való pózolás.

Aztán az első szállítmány behajózása 1981 húsvétján.

A végéhez közeledve a management és John Delorean.

Végül pedig a csőd és a felszámolás képeiből pár.

Szép kis történet, lement két év alatt.

factory15cloth01.jpg

33 komment

Címkék: történelem

Figyelemelterelés

2019.12.04. 15:10 :: Sidaries

Most, hogy nekiállhatnék a timeline feltöltésének, közbejött egy másik régi dolog, amivel foglalkoznom kell. A 2016-os Eurofestes videó angol felirata már ezer, de legalább három éve várja, hogy elkészüljön. A múlt héten ennek álltam neki, és szépen haladok is vele. Csak annyi hozzáfűznivalóm lenne, hogy valami bitang jó videó lett sokadik nézésre is, valamint baromi sokat tudunk mi beszélni. Be is linkelem megint, komolyan mondom, hogy megéri újranézni.

Szólj hozzá!

Címkék: videó

Haladok

2019.11.27. 11:00 :: Sidaries

Sikerült végigérnem a tageken / címkéken. Habár a tervezett 20-30 nem volt tartható jelentős információvesztés nélkül, sikerült 50-re szorítani a számukat. Így most már neki tudok állni a bejegyzések költöztetésének. Plusz nekiálltam a 2016-os Eurofestes videó angol feliratának is, szóval van dolog elég.

1 komment

Címkék: rizsa

Alapozás

2019.11.20. 10:00 :: Sidaries

Nagy a csend a blogon az elmúlt pár hétben, de ez nem azt jelenti, hogy nem történik semmi. Elég sokat gondolkodtam, hogy hogyan lehetne megoldani a timeline feltöltését úgy, hogy semmi ne maradjon ki. ami több, mint 1500 bejegyzés esetén egyáltalán nem triviális. Valami rendszert kell kialakítani, ami alapján dolgozni tudok, és úgy tűnik, hogy a jobb oldali tagfelhő (cimkefelhő) lesz a megoldás. Az elmúlt kb. 5 évben már eléggé tudatosan tageltem a bejegyzéseket, de korábban még bőven voltak olyan bejegyzések, amiknek a tagelése semmit sem ért. Ezért az elmúlt időszakban megyek végig a tageken, és igyekszem a számukat valahová 20-30 közé belőni. Mivel jelenleg, az első takarítások után is még majdnem 150 tag van, ezért úgy látom, bőven van még előttem munka. Ha minden jól alakul, és végigérek, akkor majd a történelem, a john_delorean és a kábítószerügy tagek fogják adni a timelinera is fontos adatok alapját. Ha már lesz valami látható előrelépés, ismét jelentkezek.

Szólj hozzá!

Címkék: rizsa

Deloreantimeline.com

2019.10.30. 10:00 :: Sidaries

Ezt a blogot 2008 szeptember elsején indítottam, azzal a céllal, hogy az újonnan beszerzett autóm életének minden mozzanatát megörökítsem. Nem volt pontos ütemterv, nem voltak pontos témák, csak egy homályos elképzelés arról, hogy mit is akarok írni. Aztán pár hónap alatt kialakult a heti három bejegyzéses modell, miszerint hétfőn általános információk jönnek a találkozókról, klubeseményekről, szerdán az autómról írok, pénteken pedig a gyár történelmét kutatom. Ez volt a rendszer kb. 6-7 évig, aztán pár munkahely váltás és némi családi életbeli változás miatt ez átállt heti két bejegyzésesre, ahol ezek a határok elmosódtak, és a szerdai és pénteki bejegyzések összevonódtak. Közben volt pár vendégszerző, Szabi kimondottan sokat írt, de párszor Skynet és Bopat is jelentkezett egy-egy sztorival az autójáról, plusz párszor Dubniczkia is elmerült a veteránozás bugyraiban.

Azonban az idő telt, és felmerült két elég komoly probléma.

- Az első, hogy jelenleg már tizenegy éve írok egy olyan autógyárról, ami két évig gyártott autót. Ráadásul bőven az internet előtti időkben tette mindezt, ezért a vele kapcsolatos információk egyszerűen túl ritkák lettek, legalábbis az olyanok, amikről én még nem írtam. Ezért az új információk felkutatása egyre nehezebbé és időigényesebbé vált, míg a saját időm egyre kevesebbé. Eleinte fél-egy óra alatt megvolt egy pénteki bejegyzés, azonban ez jelenleg néha felmegy akár három órára is, a téma megkeresése, majd fordítása után. És mikor készen vagyok, sokszor úgy érzem, hogy nem érte meg az eredmény a bele fektetett időt, mert nem hordoz annyi új információt, mint elvárható lenne.

- A másik probléma pedig maga a blog, mint formátum. A blog nagyon jó arra, hogy naplót írjunk vagy egy történetet elmeséljünk, tehát a szerdai bejegyzésekhez, de egy ilyen csapongó kvázi tudományos kutatáshoz nem a legszerencsésebb, mint amik a pénteki bejegyzések is voltak, mert ha egyik héten a 1982-es csődről írok, aztán az 1976-os alapításról, majd az 1980-as Lotus prototípusokról, akkor azt a struktúra eléggé megszenvedi. A kronologikus kereshetőség hiányáról nem is beszélve.

Ezért már elég régen, még 2011-ben felmerült egy új oldal ötlete. Egy olyan idővonalra felhúzott oldalra gondoltam, ami a blogra már megírt bejegyzéseket kronologikusan mutatja be, így ok okozatilag is ad hozzá a DMC történetéhez. Az alapötletet egy terv követte, majd megpróbáltam szerezni egy olyan programozót, aki meg is tudja csinálni, nem horror áron. Jelentkezők voltak, elkezdett oldalak voltak, befejezett oldal viszont egy sem. Aztán az egyik szülinaposnak is beszéltem a tervemről, és végül ő ajánlott egy programozót, aki végre le tudta programozni azt, amit látni szerettem volna. Igaz, nem lett olcsó, de még határértéken belül maradt az ár, és így az idei év közepére már volt egy olyan üres oldalam, ami megfelelt az elképzeléseimnek.

Ekkor álltam át arra, hogy nekiálltam kitakarítani a "majd egyszer ezt meg kell írni" könyvtáramat, és ekkor indult az a nagyon sok blogjavításos bejegyzés. Mostanra fogytak el a kisebb javításos dolgok, plusz azok a memók, dokumentumok, amiket mindenképpen meg akartam írni, plusz az autó is megy a téli szünetre, ezért itt az ideje annak, hogy elkezdjem a költözködést az új oldalra. Természetesen közben találtam új megírandó dolgokat is, de ezek egyelőre maradnak tartalékban, és ha megtörtént a költözés, akkor majd egyszerre fogom felrakni ide, és az új oldalra is. Viszont addig ez a blog most kicsit háttérbe fog szorulni. Nem szűnik meg, olykor lesznek bejegyzések, plusz a költözés állásáról is folyamatosan írni akarok majd, de az biztos, hogy nem ez lesz a fő prioritás. 

Végül pedig várok mindenkit szeretettel a deloreantimeline.com-ra, ahol már fent van pár bejegyzés, de néhányszáz még várható. Chrome és Edge alatt biztosan működik, Firefox és Opera alatt valami hisztije van, majd javítjuk. Ja és a legjobbat még nem is mondtam. Ha minden számomra fontos dolgot átraktam oda, akkor tervezem, hogy visszafordítom angolra. Na az lesz a kemény meló, ezért ha valaki érzi magában az erőt, segítséget szívesen elfogadok. Ez azonban még sokára lesz.

Addig pedig köszönöm mindenkinek aki olvasta vagy olvassa ezt a blogot, nem gondoltam volna, hogy ennyi idő után is meglesz a napi 50-60 látogató.

13 komment

Címkék: ars poetica deloreantimeline

Vége a szezonnak

2019.10.28. 10:00 :: Sidaries

Habár az idő még nem rossz, de már jön a lehűlés, és ideje lezárni az idei szezont. Jó volt ez is, voltunk Hollandiában, volt nagyon sok szülinapos, több céges felkérés, pár autós találkozó, minden, ami egy jó évhez kell. A Delorean nagyon jól viselte, mert habár hamarosan 38 éves, simán letagadhatna harmincat. Azért jövő tavaszra megint van pár fejlesztési ötletem, hogy költhessek egy kis pénzt. Na de erről majd akkor beszélek.

Szólj hozzá!

Címkék: rizsa

A DMC három éve három videón

2019.10.23. 10:00 :: Sidaries

A facebookon találtam három videót, mindegyiket egy belfast jack nevű felhasználó töltötte fel a youtubera, és annyira tökéletesen mutatja be a DMC három működési évét, hogy muszáj egy bejegyzést csinálnom belőle. Annak ellenére, hogy a videók leírásai komoly tévedéseket is hordoznak.

Az első videó - a leírásával ellentétben - valamikor 1980 elején készült. Ekkor tartott a DMCL egy családi napot, ahova elvitték a Visioneering Deloreant, plusz a fél vezérkart, és bemutatták, hogy hol és mit terveznek gyártani. Érződik az optimizmus, a tenni akarás, igazán jó nézni.

A második videó egy évvel később készült, azonban a videó leírásával ellentétben nem az első szállítmányt mutatja, hanem egy jóval későbbit, az egyetlen leolvasható VIN (4220M - októberi gyártás) alapján egy októberit vagy decemberit. Pontosan nem tudom melyik hajó lehetett, mert csak a hajó tulajdonosa látszódik, a Wallenius. Az első szállítmány videóját itt lehet megnézni.

Végül pedig egy videó a gyár 1982-es bezárásáról, ami az első videó teljes ellentéte. Szomorúság, csüggedés, és ahogy nézem, ez még nem is októberi bezárás, hanem csak valami korábbi elbocsátási hullám, mert még John Delorean is megjelenik.

Szólj hozzá!

Címkék: videó

Marketinges dolgok

2019.10.16. 10:00 :: Sidaries

Találtam pár marketinggel kapcsolatos dolgot az elmúlt hetekben, ezekből írok meg most két oldalnyit. Nem fordítom le őket teljesen, csak a lényeget szedem ki belőle. Mindegyik dokumentum 1982 nyarán készült, tehát már bőven a gyár csődeljárása alatt. Az aláíró pedig mindkétszer David R. T. Wood. Az első 1982 júliusából való.

marketingfail2.jpg

Ebben egy júliusi kampányról van szó, a kihangsúlyozandó részek pedig az autó fantasztikussága, az elérhetősége és az óriási kedvezmény, amivel most hozzá lehet jutni. Egyperces hirdetésekről van szó, és a fő hirdetési felület a rádió, mert azzal aránylag olcsón lehet sok embert elérni.

marketingfail1.jpg

A következő dokumentum alig egy hónappal az előző levél után íródott, és egy számomra kicsit unszimpatikus hiszti az alapja, miszerint a Car and Driver írt egy lehúzó cikket a cégről, és ez mennyire nem korrekt az elég gyengén álló céggel szemben. Megír sok szimpatikus dolgot is, a gyár felépítését, azt, hogy egyáltalán eljutottak az autógyártásig, az emberek kiképzését, stb. valamint óriási optimizmusról is tanúbizonyságot is tesz.

marketingcaranddriver.jpg

Egyébként erről a cikkről van szó. Elolvastam, sok különlegesség nincsen benne, és szerintem nem annyira negatív, mint amennyire a fenti dokumentum írója látja. Kétségtelen, hogy kiemeli, hogy a bukás fő oka a realitások nem figyelembevétele volt, miszerint évi 20000 autó legyártására fejlesztették fel a gyárat 1981 végére, miközben egyetlen európai prémiummárka sem tudott ennyi autót eladni egy évben, mindössze a Porsche tudta megközelíteni.

Az meg már csak a bónusz, hogy két hónappal a levél megírása után vége volt a cégnek, és John Deloreannek is hirtelen sok más dolga akadt.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem

Javítások

2019.10.09. 10:00 :: Sidaries

Egy kép Chuck Bennington bejegyzésébe Dixon Hollinsheadről és feleségéről. Közeli barátok és kollégák voltak.

Az 500-as Delorean bejegyzésébe bekerült pár információ és egy rejtett kép John Haigről.

Jön egy új Deloreanes film, ami ezúttal a Deloreaneket veszi célkeresztbe. Ki kellett raknom a trélerét a megfelelő helyre.

Új kép Kelly Harmonról, meg annak a bejegyzésnek egy kisebb átszabása.

Végül pedig egy kis videó Daffy kacsáról, aki nem tudja eladni a Deloreanjeit. Hát igen, '82 után egy darabig nem kellettek senkinek.

Szólj hozzá!

Címkék: humor blog javítások