HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • JSHannibal: Na ez szuper! :) Sümegen van a Ramassetter Általános Iskola, és van a Kisfaludy Sándor Gimi, mindk... (2019.08.30. 17:08) Balatonboglár és Kaposvár
  • Sidaries: @JSHannibal: Naná! Ő fogja megírni. :) (2019.08.22. 18:15) Vége a NAAFnak
  • a8zoli: Angolul a driven film "elerhetö" ;) www.imdb.com/title/tt5592796/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1 (2019.08.20. 03:52) Javítások
  • Rocko-: jó szórakozást! (2019.08.05. 18:16) Csütörtöktől NAAF
  • leeroy869: Képzelem a fejeket a munkahelyi parkolóban :D (2019.07.03. 21:33) Tékasztorik 2.

Címkék

acél (6) ajtó (15) ajtózsanér (2) alkatrész (7) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (20) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (3) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (1) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (21) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (27) fekete autók (1) festett (3) film (30) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (2) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (30) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (17) hűtő (1) idézet (40) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (10) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (17) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) marketing (1) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (175) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (157) szervizek (11) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (217) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) törésteszt (8) történelem (118) történetek (34) tudtatok e? (36) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (75) vezetéstechnikai tréning (2) videó (18) vin (10) visszahívás (3) vissza a jövőbe (59) Vissza a jövőbe (19) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Marketinges dolgok

2019.10.16. 10:00 :: Sidaries

Találtam pár marketinggel kapcsolatos dolgot az elmúlt hetekben, ezekből írok meg most két oldalnyit. Nem fordítom le őket teljesen, csak a lényeget szedem ki belőle. Mindegyik dokumentum 1982 nyarán készült, tehát már bőven a gyár csődeljárása alatt. Az aláíró pedig mindkétszer David R. T. Wood. Az első 1982 júliusából való.

marketingfail2.jpg

Ebben egy júliusi kampányról van szó, a kihangsúlyozandó részek pedig az autó fantasztikussága, az elérhetősége és az óriási kedvezmény, amivel most hozzá lehet jutni. Egyperces hirdetésekről van szó, és a fő hirdetési felület a rádió, mert azzal aránylag olcsón lehet sok embert elérni.

marketingfail1.jpg

A következő dokumentum alig egy hónappal az előző levél után íródott, és egy számomra kicsit unszimpatikus hiszti az alapja, miszerint a Car and Driver írt egy lehúzó cikket a cégről, és ez mennyire nem korrekt az elég gyengén álló céggel szemben. Megír sok szimpatikus dolgot is, a gyár felépítését, azt, hogy egyáltalán eljutottak az autógyártásig, az emberek kiképzését, stb. valamint óriási optimizmusról is tanúbizonyságot is tesz.

marketingcaranddriver.jpg

Egyébként erről a cikkről van szó. Elolvastam, sok különlegesség nincsen benne, és szerintem nem annyira negatív, mint amennyire a fenti dokumentum írója látja. Kétségtelen, hogy kiemeli, hogy a bukás fő oka a realitások nem figyelembevétele volt, miszerint évi 20000 autó legyártására fejlesztették fel a gyárat 1981 végére, miközben egyetlen európai prémiummárka sem tudott ennyi autót eladni egy évben, mindössze a Porsche tudta megközelíteni.

Az meg már csak a bónusz, hogy két hónappal a levél megírása után vége volt a cégnek, és John Deloreannek is hirtelen sok más dolga akadt.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing

Javítások

2019.10.09. 10:00 :: Sidaries

Egy kép Chuck Bennington bejegyzésébe Dixon Hollinsheadről és feleségéről. Közeli barátok és kollégák voltak.

Az 500-as Delorean bejegyzésébe bekerült pár információ és egy rejtett kép John Haigről.

Jön egy új Deloreanes film, ami ezúttal a Deloreaneket veszi célkeresztbe. Ki kellett raknom a trélerét a megfelelő helyre.

Új kép Kelly Harmonról, meg annak a bejegyzésnek egy kisebb átszabása.

Végül pedig egy kis videó Daffy kacsáról, aki nem tudja eladni a Deloreanjeit. Hát igen, '82 után egy darabig nem kellettek senkinek.

Szólj hozzá!

Címkék: humor blog javítások

Sok kisebb találkozó

2019.10.02. 10:00 :: Sidaries

A kaposvári kirándulás óta annyira sok kisebb találkozó volt, hogy összeszámolni is nehéz lenne. Szülinaposok, érdeklődők nagyon sokan voltak, nagyjából mindegyiknél a szokásos forgatókönyv játszódott le. Jó fej emberek, szokásos kérdésekkel, nagyjából egy, esetleg másfél óra, aztán ennyi. Viszont mostanában már annyian vannak, hogy szükséges egy napra több embert is berakni, de szerencsére eddig nem nagyon voltak ütközések.

Volt viszont pár különlegesebb találkozó is, azokat emelném most ki. Volt először is egy BoxPc fotózás, amit egy kis igényfelmérős beszélgetés után a tatai ipari parkban ejtettünk meg. Elég jól felkészültek a látogatók a ruháikkal, és szerencsére ekkor még ott voltak a kaposvári rendezvény cuccai is, ezért azzal is örömmel pózoltak.

boxpc.jpg

Elég nehéz volt ez a fotózás, mert valami elképesztően meleg volt. Ömlött rólam a víz, és akkor a két szereplőről ne is beszéljünk. McFly dzsekijében vagy a Doki köpenyében főleg nagy szenvedés lehetett vidámnak tűnni. Kb. egy óráig tartott a fotózás, remélem hozott pár új vásárlót.

doloorien1.jpg

Aztán jött a következő, kicsit nehezebben összehozott találkozó, a Dö'loorien együttes fotózása. Egy frissen alakult tatabányai együttesről van szó, a facebook oldalukat itt lehet megnézni. Végül az ottani pláza tetején találkoztunk már sötétben, bár először egy napnyugtás fotózás volt a terv, de oda nem sikerült odaérnem, aztán volt egy másik terv, úgy fél óráig, aztán végül a plázatető. Azt kell hogy mondjam, örülök, hogy az utolsó helyszín lett a befutó, mert habár kicsit messzebb volt a szokásosnál, teljes nyugiban lehetett elkészíteni a képeket, és nagyon élveztem az egészet. Szintén kb. egy órát voltam ott, aztán jött egy igazán jó hazaút. Mivel már kicsi volt a forgalom, és száraz volt az idő, ezért a Delorean lámpái is elégségesek voltak egy jó kis élményautózáshoz. És még őz sem ugrott ki elém.

doloorien2.jpg

Végül jött a harmadik említésre méltó esemény, az egyik szülinapos, aki egy nagyon szépen összerakott, fehér peremes gumival szerelt Trabival jött a találkozónkra. Ráadásul hozott kis maketteket, amivel külön jó volt a fotózkodás. Itt a helyszínválasztás már nem volt annyira szerencsés, mert a monostori erődben éppen második világháborús játékok voltak, aztán tele volt a parkoló emiatt, de hátulra el tudtunk bújni egy busz mögé, hogy beszélgethessünk. Még így is elég sokan ránk találtak, de szerencsére nem volt senki sem tolakodó, ismét egy jó találkozó élményével lettem gazdagabb.

gotrabigo.jpg

 A Delorean pedig szokás szerint tette a dolgát, nem volt vele semmi gond.

Szólj hozzá!

Címkék: találkozó

Piackutatás

2019.09.25. 10:00 :: Sidaries

A DMC vezetése profi szakemberektől állt, John Delorean pedig a marketingben volt igazán profi. Egyértelmű volt hát, hogy csináljanak egy rendes piackutatást, hogy a DMC-12-t hol lehet majd sikerrel eladni. Erről az 1979-1980-as dokumentumról szól a mai bejegyzés, ami főleg 1978-as számokkal dolgozik.

piackutatas01.jpg

Felütésként azzal kezdődik a dokumentum, hogy felsorolja a potenciális ellenfeleket, kitérve arra, hogy az olyan sportos autókat, mint a Trans Am, nem veszik bele a sportautók felsorolásába, mert azok nem egy piacon lesznek a DMC-12-vel. Bizonyos szempontból ez érthető, főleg 1979-1980-ban, amikor még nem volt kész a gyártásra érett verzió, nem kellett a katalizátor, és a tervezett menettulajdonságok felette voltak a végül sorozatban gyártott autónak, ez elképzelhető volt. A felső képhez többet nem fűznék hozzá, angoltudás nélkül is jól érthető.

piackutatas02.jpg

A második oldal a világpiaccal foglalkozik, elmondja, hogy az egész évben eladott 335 000 autó 80%-át négy márka, a Datsun, a Mazda, a Porsche és a Corvette fedi le 291 000 eladott autóval. Ezután jön a főbb piacok bemutatása, amiből látszik, hogy messze az USA a legfontosabb piac a maga 72%-ával, Európa 17%-kal követi jó messziről, a világ többi része pedig összesen 11%-kal szerénykedik. Végül pedig egy megállapítás, hogy a DMC-12 a középkategóriát tudja megcélozni a méretéből, teljesítményéből és árának a szempontjából.

piackutatas03.jpg

A harmadik oldalon jön Európa részletezése a megállapítás után, hogy az USÁban a Corvette lesz a DMC fő ellenfele. Mivel Európán belül nyolc országban lehetséges egyelőre a DMC eladása, ezért azoknak a kifejtése következik, a többi ország majd a szedán változat bemutatása után válik esetleges célponttá.

Németországban 32000 sportautót adnak el egy évben, főleg Porsche, Monza, Mercedes és BMW típusokat. Két nagyobb disztribútor és három nagyobb viszonteladó jelezte érdeklődését az esetleges forgalmazás iránt.

piackutatas04.jpg

Az Egyesült Királyságban a 13000 eladott autó nagy része Porsche, Jaguar, TR 7/8 és Fiat X1/9. Számomra furcsa módon három nagy viszonteladói hálózat is visszautasította a DMC forgalmazását, ami pedig saját piacon erős tudott volna lenni, bár ennek az oka valószínűleg az, hogy szükségszerű volt a jobb kormányos autók bemutatása. Erről később lesz is szó. Talán ennek ellensúlyozására tervben volt az autó 1980-as bemutatása a birminghami autóshown.

Franciaországban a Porsche és az Alpine dominál 3-4000 autóval, valamint a Bagheera van még jelen elég erősen változó számokkal. Az itteni számok az ország méretéhez képest elég csekélyek.

Olaszországban 2000 autót adnak el, a Porsche itt is a legerősebb, őket pedig a Bagheera és a Ferrari követi. Erre a piacra sem lesz könnyű betörni, még nem végeztek viszonteladói kutatást.

piackutatas05.jpg

Svájc azonban elég erős, 7300 autót adtak el 1979-ben, főleg Porsche, Monza és Mazda típusokból. A viszonteladókat már feltérképezték, de még nem keresték fel őket.

Belgium és Luxemburg kicsit gyengébb, egy Porsche, Bagheera, Mercedes által dominált piacról van szó. Viszonteladókat még nem keresték fel itt sem.

Hollandiában mindössze 2000 autós a piac, szokás szerint a Porsche vezet, majd követi a Bagheera és a TR 7. Jók a viszonteladói kapcsolatok, de limitáltak a lehetőségek. Mellesleg jegyzem meg, hogy valahogy mégis itt lett aztán a népességhez viszonyított legnagyobb európai Deloreanpopuláció.

piackutatas06.jpg

Ausztria az utolsó értékelhető európai ország, ahol a Porsche és Bagheera által vezetett 1100 autós piacra meg lehet kísérelni a betörést.

Ezután jönnek a távolabbi piacok. Az olcsó japán autók által dominált Közel-Keleten összesen kb. 1000 sportautót tudnak eladni, ami elég szegényes, bár jól elhelyezett viszonteladókkal elérhető egy kis mennyiségű, de stabil eladási szám.

piackutatas07.jpg

Habár a Japán piac a németéhez hasonló, főleg belpiacos autókat vesznek, a külső gyártók autóinak a példányszámát korlátozzák. Ennek ellenére több lehetséges viszonteladó is érdeklődését fejezte ki, és az 1980 novemberi autóshown, Tokyoban tervezik is kiállítani a Deloreant. 

piackutatas08.jpg

Ezen felül már nem sok lehetséges piac van, talán Hong Kongban, Szingapúrban és esetleg Guamban lehetne próbálkozni, majd Koreában és a Fülöp szigeteken. Néhány viszonteladóval már kezdődtek tárgyalások, de majd a tokyoi autóshow után meglátják, hogy hogyan tovább.

A felmérés szerint ezeken a piacokon kívül a DMC-re már nagyon kicsi lenne a kereslet, a szervizköltségek miatt már nem érné meg a távolabbi területeken a forgalmazás. Mint lehetséges további jelöltek, felmerült Dél Afrika, Egyiptom, Izrael, Dél Amerika, Ausztrália és Új Zéland, de érződik, hogy ezek nagyon távoli tervek. Kicsit esélyesebbnek érződik Puerto Rico és Jamaica, mert azokat az autókat el lehetne látni az USÁból.

piackutatas09.jpg

A dokumentum vége felé kiemelik, hogy a DMC, új autógyárhoz képest elég jól ismert. A főbb ismérvek a Delorean tartóssága, Giugiaro formaterve, John Delorean személye, valamint még a NIDA és DOC bizalma a DMC-ben. Fontos még az autó minden országra kiterjedő homologizációja, azaz a helyi szabályoknak megfeleltetése.

piackutatas10.jpg

Több viszonteladó is kifejezte igényét egy tesztautóra, amit 2-3000 kilométeren keresztül használhatnak. Ennek hiányában nem írnak alá semmit. Valamint habár még nem kaptak tesztautót, de már bejelentették igényüket egy erősebb verzióra, lehetőleg turbóval, mert elmondásuk szerint a teljesítmény ebben a szegmensben fontosabb a takarékosságnál. 160-180 lóerős teljesítmény és 230 km/órás végsebesség elégséges lenne.

 

Hát ennyi. Érdekes dokumentum ez, elég sok érdekes és helyes megállapítással. A tervezett számokból jól látszik, hogy a John Delorean által hangoztatott 30000 autós éves eladás egyáltalán nem alátámasztható. Világszerte 4500 autót tudnának a legoptimistább becslésekkel eladni 1982 végéig, igaz ebben a bőven legnagyobb amerikai piac nincsen benne. Hát nem is sikerült a dolog, kb. 9000 autót sikerül eladni két év alatt.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem

Készülés a szezonzárásra

2019.09.23. 12:00 :: Sidaries

Az elmúlt hetekben elég sokat járkáltam mindenfelé. Volt fotózás, szülinaposok, mindenféle, de lassan már itt az év vége, októbertől már nagyjából vége a szezonnak. Utána aztán jönnek a további javítások, valamint a még félrerakott megírásra váró bejegyzések, és a jó kis téli szünet. Szóval aki Deloreant akar még idén látni, az szóljon gyorsan!

Szólj hozzá!

Címkék: rizsa

Javítások

2019.09.18. 10:00 :: Sidaries

Folytatom a javításos bejegyzéseket.

Először egy jó kis összehasonlító táblázat az 1981-es sportautókról. Tudom, hogy nem nagyon szoktátok az újraírt és javított bejegyzéseket megnézni, de ez most tényleg megéri.

A kokainügyhöz találtam egy FBI által használt leiratot.

Találtam egy viszonteladói rendelési lapot, amit be is raktam a kiegészítőkről szóló cikkbe.

A Mercedes 300 SL-ről szóló cikkbe beírtam pár érdekes Deloreannel kapcsolatos dolgot a bejegyzés vége felé.

  

Szólj hozzá!

Címkék: blog javítások

A DMC és a többi autógyár

2019.09.11. 10:00 :: Sidaries

Ez a bejegyzés, habár nem kimondottan blog javítás, mégsem nagyon lehet tőle elvonatkoztatni. Maradjunk a kiegészítés kifejezésnél.

A DMC-nél volt ambíció, bár azt hiszem, ezzel nem mondok túl nagy újdonságot. Terveztek 4 ajtós szedánt, buszt, és quadelődöt, valamint egy időben meg akarták venni a Porschét is. És most nem írtam el semmit, tényleg felmerült az ötlet John Delorean fejében. Íme a bizonyíték:

porschevetel.jpg

Mindez 1980 áprilisában, akkor amikor a saját autó még el sem készült, a gyár is csak épülőfélben volt, és munkások is alig voltak. Hát ha valaki, akkor John Delorean aztán mert nagyot álmodni.

A következő sem rosszabb találat, bár kicsit bonyolultabb. 1977-re már megvolt a prototípus, igaz, Citroen motorral, valamint már kereste a DMC a gyár helyét, bár egyelőre még Puerto Rico volt a befutó. Mint az alábbi képből is látszik, már a Renault is fent volt a listán, több okból is.

renault.jpg

A végül legyártott autó PRV-6-os, tehát tulajdonképpen Renault motorral készült, de eddigre már túl voltak a fenti kérésen, ahol a Renault képviselője válaszol John Deloreannek a fejlesztendő teherautójával kapcsolatos kérdésére.

Túl sok dolgot nem lehet megtudni, de pár érdekesség azért egyértelmű. Először is, az látszik, hogy ezt a teherautót is teljesen műanyagból képzelik el, gondolom a DMC-12 prototípusának az ERM technológiáját alapul véve. Ekkor még nem tudták, hogy az ERM tömeggyártásra nem éppen alkalmas, és a töréstesztje is elég siralmas.

Aztán az is kiderül, hogy Delorean ötlete a fejlesztendő teherautóról még erősen vázlatos, mert a kérdései között igazán lényeges információkat sem mond el, mint pl. hogy hány teherautót tervez gyártani évente, mikor indulna el a gyártás, milyen motorra és milyen váltóra lenne szüksége, milyen teherbírásra gondolt, és a többi részletkérdés.

Ennek ellenére a képviselő szorgalmazza a személyes találkozót. Itt még senki sem látta előre, hogy ebből az egészből nem lesz semmi, valamint hogy a DMC pár évvel később még a DMC-12-höz megvett motorok árát sem fogja kifizetni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog javítások

McFly '81

2019.09.09. 11:00 :: Sidaries

A héten sok dolog nem lesz, ezért kirakok egy jó kis képet, ahol egy McFlynak öltözött szerelő az ikerturbós Deloreanen végez méréseket. 1981-ben, a film megjelenése előtt 4 évvel. Időgép, mi?

mcfly81.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: vissza a jövőbe

NAAF 2019

2019.09.04. 10:00 :: Sidaries

Jöjjön akkor a NAAF leírása. Mivel én már sok újat nem tudok írni a NAAFról, ideje volt egy frissebb látásmódnak, ezért Dudu írja meg egy gigabejegyzésben, hogy mik is voltak. Részemről annyit, a szokásos belepofázásomon túl, hogy szerintem az elmúlt évek legjobb NAAFja volt ez az idei, ha ilyenek jönnek, akkor nagy félelemre nincsen okunk.

Idén már 5. alkalommal lustálkodtam a NAAF-on és mint ahogyan az elmúlt években, most is jól sikerült. Bár ezúttal kicsit más volt, mint eddig, mert babát várok, emiatt aztán valóban több volt a láblógatás, mint egyébként. Lássuk, hogyan is teltek a napok, amiket egész évben rengetegen várunk.

Mentos és kis családja már hétfőn megérkezett a Beverly Hills 1-es száma alá. Így neveztük el ugyanis pár éve a legfrankóbb sátorozós, táborozós helyet az erődben. (Sid: Mellettünk van még Hollywood, alattunk pedig Bronx, Harlem, meg a többi.) Pazar panoráma, jó megközelíthetőség, és idén is remek szomszédokkal. Tavaly ugyan nem sikerült az egész bandának egy helyen sátrat vernie, idén azonban igen, aminek az lett a vége, hogy apró talpak rohangásztak egész héten fel, s alá, hiszen folyamatosan érkezik az utánpótlás, mindenkinél gyarapodik a család. Persze van, akiknél egyelőre csak csupaszőr, és csaholós az a gyerek.

naaf2019-egyedi1.jpg

McFlyék és Hannibál kedden, mi csak szerdán állítottuk fel a sátrunkat, és örömmel konstatáltuk, hogy már aznap szép számmal töltötték el az autók az erődöt. Talán többen is érkeztek, mint tavaly ilyenkor. Csütörtökön egyértelműen több volt az autó tavalyhoz képest.

naaf2019-husolvasztas.jpg

Szépen építették a motor cross pályát is. Ez újdonságnak számított, hiszen eddig a NAAF adott otthont az európai rodeo bajnokságnak, amit a továbbiakban érthető módon a tavalyi zavargások miatt likvidáltak az eseményről. Egyébként csak megjegyzem, hogy csodás panorámánknak köszönhetően, az összes versenyt a jó kis medencés páholyunkból figyelhettük. (Ezek a motorosok olyanokat ugrattak, hogy folyamatosan azon járt az agyam, hogy egyiknek sem lennék az anyja.) Igen, újra volt medencénk, McFlynak és a tűzoltóknak köszönhetően. Ami folyton tele volt gyerekekkel és cowboy kalapos klubtagokkal. Nem mellesleg még a húst is kiolvasztottuk benne. (Erre azért volt szükség, mert mikor már a bográcsban javában készült a finom kis paprikás krumpli, akkor derült ki, hogy a hús bizony még a fagyasztóban van és hát, hirtelen kellett cselekedni.)

naaf2019-mindenevben.jpg

A hőség amúgy egész héten az erődben kóricált, a tűzoltók nem győzték feltölteni és frissíteni a rengeteg medencét. (Sid: Még volt egy kis minitornádónk is, ami több sátrat megrongált és a csíkon, ahol végigment, jó nagy rumlit csinált.) Sajnos én most nem csobbanhattam, de jövőre ki nem hagyom. Életmentő, de tényleg. Szóval csütörtökön elkezdődött az esemény, és valamikor délután oda is értünk. Kivételesen nem kaptunk sorszámot, meglepő is volt. Valamikor egy nap múlva lehetett kérni az információs pultnál, ez egy érdekes volt. Ráadásul csak el kellett venni és nem volt sorrendben, akadtak akik többet is vittek. (Sid: És ez azért volt baj, mert a kiadott sorszámokból eddig következtetni lehetett az ott levő autók számára. Idén nem.) Pár szokásos autó hiányzott az eseményről, pl. a Corvettesek és a Krazy Kutters autóit sem láttuk, viszont minden évben érkeznek újabb és újabb autócsodák is.

naaf2019-delorean1.jpg

Ahogy minden más autós eseménynél lenni szokott amin a Delorennel részt veszünk, most is hatalmas érdeklődés követte az autót. A négy nap alatt elég sokan Delós és Vissza a Jövőbés pólókban jöttek megnézni a kocsit és ez mindig jó érezés. Lassan már külön belépődíjat is szedhetnénk rá, annyian kíváncsiak erre a mesebeli, semmi más autóhoz nem fogható csodajárműre. Tényleg az, hiszen bárki aki meglátja, elvarázsolódik tőle, nem hisznek a szemüknek, azonnal fülig érő vigyorral kezdik el nézegetni. És itt megjegyezném, hogy hiába láttam már számtalanszor kiállni a garázsból, kivétel nélkül mindig vigyorgok én is, és meglepődve tapasztalom, hogy ez annyira lapos, hogy nem is igaz. A fotókon nem látni, mennyire az. Egy Lambo-nál nem lepődik meg az ember, mert ott számít rá.

naaf2019-jarmuvek2.jpg

Szóval a csütörtök, ami egyben a nulladik napja is az eseménynek, hiszen aznap csak amerikai autósokat engednek be az erődbe, igen szépen megnyitja minden évben az eseményt. Egy éve nem látott ismerősök egymást felkutatva, körbebóklásszák a helyet, mint ahogyan mi is mindig beleakadunk egybe. Rengetegen már hosszú évek óta járnak ide, töltik el szabadságukat és már ismerik egymást. Sid egyértelműen a „Delós srác”, már elég sokan ismerik.

naaf2019-medence1.jpg

„Bói Kft.” idén meg sem kísérelte vezetni a Deloreant, talán majd jövőre….vagy azután…..vagy ki tudja, mikor. Ha végre létrejön, fix, hogy a képe felkerül a blogra. (Sid: Ez egy tipikus minden évi project. Ha Bói Kft. egyszer józan lesz, akkor vezetheti a Deloreant. Hat éve ismerem, még nem vezette.) A gumifüstölés is elkezdődött már ezen a napon, éjszakába nyúlóan pörgették az aszfalton a gumikat. V8-ak dübörögtek mindenfelé, igazán kedvemre való ezt minden évben reggeltől éjjelig hallgatni. Másnap, pénteken már szivárogtak a látogatók is, szépen melegedett az idő, a medence újra megtelt, csak most fagyott hús nélkül. A hűtő ürült, a sörök, whiskeyk, ciderek hűtötték a klub férfiembereit és ahogy Sid fogalmazná, az „oldalbordák” tüsténkedtek az ételek elkészítésében. Nagyon szeretem nézni, ahogy ébredezik az erőd, kászálódnak elő a sátrakból az emberek, már elég korán, hiszen a fokozódó meleg kiparancsolja őket onnan. Sokan felpattannak a bringájukra (természetesen nagy részben épített, igazi csodák), és van, akik kisebb quadokkal, rollerekkel igyekeznek a zuhanyzók felé és szanaszét, mindenfelé egész nap.

naaf2019-egyedi2.jpg

Fontos megemlítenem Mentos önfeláldozó kedvességét, hiszen egész héten készségesen állt a csajok rendelkezésére „pisimobil” ügyben, mert hát ilyen is van. Sajnos idén nem a saját autójával érkezett, mert sikerült olyan szépen elhúznia a javíttatását, hogy nem készült el a NAAF-ra. Viszont kapott egy jó kis buszt kölcsön és azzal hurcolászott minket. (Az a szerencse, hogy ő ezt élvezi, mert ilyenkor visszafelé lehet még kicsit kóricálni, nézelődni és jókat beszélgetni egy-egy ismerőssel – úgyhogy kellemeset a hasznossal.) Még egyszer köszi Mentos! Gyönyörű autók gyűltek össze a pár nap alatt. Nekem nagyon tetszett az az 1958-as Lincoln Continental, ami a Bud Spencer filmekből is jól ismert. Láttunk sárga amerikai sulibuszt, alumínium Airstream lakókocsikat, katonai Hummereket, sok-sok Mustangot, Camarot, és mindenféle szebbnél szebb amerikai vagányságot.

naaf2019-jarmuvek3.jpg

Igazából ezen a napon is inkább csak pihentünk, semmit nem csináltunk. Este vannak ugyan koncertek, de nem nagyon járunk le, inkább jókat beszélgetünk, szórakoztatjuk egymást olyan sztorikkal, amiktől aztán fetrengünk a röhögéstől. Így volt ez most is. Egy ártatlan kérdés egy egész sztori-lavinát indított el, aminek a következménye órákon át tartó röhögés lett.

naaf2019-sotetben.jpg

Szombat. Amit fontos megemlítenem erről a napról, hogy most először hagytuk ki a felvonulást, mivel semmi értelme nem lett volna. Rengeteg ember, (kisgyerekek is) várakozott a jól megszokott útvonalak mentén, hogy megnézhessék a kocsikat. (Sajnos nem mindenki engedheti meg, hogy családostól ellátogasson az eseményre és ott megnézzék az autókat, a felvonulás remek lehetőség volt arra, hogy láthassák – legalábbis tavalyig.) Csalódniuk kellett. Sajnos a rendezvényt szervezők nem kaptak engedélyt a város vezetésétől és a helyi rendőrségtől arra, hogy a városon keresztül vezessen a konvoj. Csupa elhagyatott úton, mellékúton kellett volna áthaladni, szinte teljesen kikerülve a várost. Ennek az lett a vége, hogy az autósok 70%-a inkább az erődben maradt, teljesen érthető módon. Bízom benne, hogy jövőre azért mérlegelnek és újra engedélyezik.

naaf2019-jarmuvek1.jpg

Délután nagy füstgomolyagra lettünk figyelmesek a Big Foot rendezvény alatt, a füst csak nőtt, végül lángok csaptak fel. Az IFÁ-s tűzoltók pillanatok alatt magukra kapták a védőfelszerelésüket és szirénázva ott is voltak, hogy eloltsák a tüzet. Mint kiderült, az egyik nagy kerekű kipufogójából a show részeként lángok csaptak ki, csakhogy ez elég is volt arra, hogy a korábban a show-ban szétzúzott egyik autó kigyulladjon. Egyébként ezen a napon vannak mindig a legtöbben (még így is, hogy munkanap volt), és idén elég sokáig maradtak a látogatók, valószínűleg többen meg akarták nézni az esti Rednex koncertet, amit mi szintén kihagytunk.

naaf2019-delorean2.jpg

Akadt két érdekes dolog szombaton. Az egyik egy Suzuki Swift felbukkanása volt a délután folyamán, ráadásul Hannibál haverjai (Sid: Nem a McFly haverjai voltak? Végül is mindegy, akárhogy is, azért jobban meg kéne válogatni az embernek a haverjait. :) ) voltak, és szépen leparkoltak a táborunknál. Gondoltam is, hogy a fenébe engedték be?! Poénkodtunk is eleget vele egész nap és teljesen meg voltam róla győződve, hogy az tényleg egy Suzuki (Sid: Még ha kicsit furcsa is. Elvégre milyen Suzukinak fér az első lámpája elé három doboz sör?), ami egyébként szép állapotban volt meg minden, a srác folyamatosan törölgette is róla a port és látszott, hogy első számú helyet foglal el az életében – hiába jöhet kutya, macska, barátnő.

Aztán valaki megszólalt, hogy a NAAF történelmében valószínűleg ez az első alkalom, hogy egy Geo Metro részt vett a rendezvényen. Azt sem tudtam, miről beszélnek, mígnem kiderült, hogy bizony a Suzukiról. Persze gondoltam jó kis szivatása egy nőnek, ez bizony Suzuki akárki akármit is mond. Beszélték, hogy a kapunál még a forgalmiját is elkérték a srácnak, mert ők is annak hitték. Teltek az órák, végül leesett állal kellett tudomásul vennem, hogy ez bizony egy amerikai autó és valóban nem Suzuki. (Mindegy, ne szépítsünk – az Suzuki volt és kész.) A banda egyébként olyannyira bulinak vette ezt a kocsit, hogy este tettek vele egy kört és mindenkitől kérték a metro jegyeket. 

A másik egy BMW-s volt, aki valószínűleg valakinek a valakijének a valakije lehetett a beengedő kapunál, simán bejött és szépen leparkolt az egyik kazamata bejáratához, ami nem bizonyult túl jó ötletnek, mert a biztonságiak és amerikai autósok olyan szépen kipaterolták őt onnan, hogy állítólag a sztorinak még hosszabb folytatása is volt, miután elhagyta az eseményt. (Sid: Röviden az történt hogy valahogy bejutott, leparkolta mögénk a gépet, aztán elment bulizgatni a tulaj. Közben a biztonságiak keresték, majd mikor visszajött, szóltak neki, hogy ki kéne ballagni járművestől. Erre a tulaj, mivel eléggé bátorra mindenezte magát, elég agresszív módon küldte el a anyjukba a biztonságiakat, akiken látszott, hogy szívesen meglapogatnák egy kicsit a hátát, de nem tehették meg. Erre jött a megmentő, egy bazi nagy pickup vontatókötéllel és az egyik szomszédunkkal, aki megkérdezte, hogy ha a lökhárítóra rápattintja a kötelet, akkor szétesik-e ez a szar vagy ki lehet húzni? Itt a tulaj már érezte, hogy ha nem változtat a viselkedésén, akkor annak nagyon csúnya önbíráskodás lesz a vége, ezért visszavett és a biztonságiak gyűrűjében kiment az erődből. A legjobb az volt az egészben, hogy ha esetleg tettlegességig fajul a dolog, akkor a kb. 5000 látogató ellenére sem lett volna egy szemtanú sem. Aztán ahogy hallottuk, kint még jaszkarizott egy kicsit a csávó, de aztán három rendőrautó elkapta, aztán bevitték egy 72 órás gyakorlatozásra.)

naaf2019-odi.jpg

Vasárnap, miután mindenki magához tért, szépen szállingóztak haza az emberek, percről percre kevesebb sátor, autó, lakókocsi maradt. Mi is összecsomagoltuk a sátrunkat és hihetetlen, de a Delóba minden belefért (pedig a beköltözéskor 2x fordultunk a holmikkal), igaz körbe lettem barikádozva, de akkor is befért minden. Vicces volt. A Delót szokás szerint szép vastag porréteg borította az esemény végére. Mentosék még maradtak egy napot, akárcsak a szomszédaink az óriási játszósátrukkal – a gyerekek legnagyobb örömére.

Szólj hozzá!

Címkék: találkozó

Balatonboglár és Kaposvár

2019.08.28. 10:00 :: Sidaries

A múlt hétvége nagyon sűrűnek alakult. Két meghívásom volt, ahogy a korábbi hétfői bejegyzésben is mondtam, és elsőre egyiket sem akartam elvállalni. Balatonboglár és Kaposvár is elég messze van, ami pedig a legnagyobb baj, arrafelé a közlekedés és az utak sem éppen az autópályákról szólnak, ezért nagyon ódzkodtam az indulástól. Ráadásul látszott, hogy a kaposvári rendezvény a késői kezdés miatt a hétfőmet is elviszi. Aztán ahogy közeledett az időpont, a hétvégém is kitisztult, az idő is jónak ígérkezett, valamint a kaposvári rendező felajánlott némi kárpótlást a kimaradt hétfői munkanapért, így eldöntöttem, hogy megyünk.

balatonboglar3.jpg

Szombaton nyugisan keltünk, reggeliztünk, bepakoltuk a cuccokat az autóba, majd valamikor 10 után elindultunk Balatonboglárra. Elég eseménytelenül haladtunk, mivel nem volt nagy hőség, ezért a leeresztett ablak is elég volt, bár mire Siófokra értünk, már inkább bekapcsoltam a légkondit. Siófokon volt még egy pár perces munkával kapcsolatos találkozóm, aztán mentünk tovább Balatonboglárra. Gondoltam, hogy szombaton a Balaton déli oldalán végigmenni nem egy leányálom, és igazam lett. Elég szenvedős volt a forgalom, ezért a tervezett dél helyett csak egy után értünk oda, de nem maradtunk le semmiről.

balatonboglar1.jpg

Ez a találkozó még csak az első volt a sorban, ezért nem volt túl sok autó, talán 40-50 körül és érdeklődők is csak módjával, de elég jó volt a hangulat. Ezen a helyen volt éppen egy Trabant találkozó is, ami jól mutatott a hivatalosan német autós találkozó mellett, mindkét fél átszivárgott a másikhoz bámészkodni. Valamint mivel a helyszín egy üdülőfalu volt, ezért simán beültünk egy ebédre, és sikerült egy elég fasza kastélyban szállást foglalni.

balatonboglar4.jpg

Volt persze hangnyomás mérés, meg koncert, meg DJ, meg szlalomverseny, de ezek engem nem nagyon hatnak meg. Szívesen beszélgetek az autómról, olykor rákérdezek mások érdekes autóira, de nagyjából ennyi. Ezért aztán a szállásfoglalással, evéssel, dumálással el is töltöttük az időt este nyolcig, aztán mentünk is a szobánkba, kicsit rendbe hozni magunkat a sok izzadás után. 

balatonboglar2.jpg

Másnap reggel megint csak lassan szedtük össze magunkat, de mivel ezúttal sem siettünk, ezért ez egyáltalán nem volt baj. Sajnos az úton nagyon sok felújítás volt, így lassan haladtunk, de azért délre sikerült odaérnünk Kaposvárra. A kontakt egy óra körül érkezett, ezért addig sétáltunk egyet a belvárosban és ittunk egyet a főtéren, majd meglett a szállás, ahol aztán felkészülhettünk a rohamra, amit akkor még nem is gondoltunk volna.

kaposvar1.jpgNégy órára álltunk ki az autóval, de a hivatalos rendezvény csak ötkor kezdődött. Már kicsit előtte is jöttek oda emberek, de 5 és 8 óra között elképesztő mennyiségű emberrel beszéltem. A Zsolttól kapott kellékek, mint a Fluxuskondenzátor vagy légdeszka baromi népszerűek voltak. Itt kicsit kitérnék ezekre az érdeklődőkre. több fajtájuk van. A nagy részük, mondjuk úgy 85%-uk teljesen normális jól nevelt, vagy legalábbis a Deloreannel szemben tisztelettudó, visszafogott érdeklődő. Velük nincsen baj. Megkérdezik, hogy lehetséges-e a beleülés, vagy az autó megfogdosása, esetenként még a fotót is megkérdezik. Velük nagyon szeretek beszélgetni, igazán jó fejek, sok köztük a veterános vagy valami másmilyen agybogárral rendelkező érdekes ember.

kaposvar2.jpg

Aztán van egy másik 10%, akik miatt a jobb oldali ajtót inkább csukva tartottam, mert kérés nélkül tapogatnak, kipróbálnak mindent, ami könnyen elérhető. Így pedig, hogy a jobb oldalamon ott voltak a kellékek, előttem meg az autó, a jobb oldali ülésre már nem tudtam volna figyelni. Ezek egyébként nagy gondot nem okoznak, csak kellemetlen ez a fajta otthonosságuk az autóval kapcsolatban.

kaposvar3.jpg

Aztán végül van a maradék 5%, akikre rá kell szólni, mert simán kinyitják a jobb oldali ajtót és beülnek, leszedik a légdeszkát a helyéről, hogy fotókat csináljanak vele, ha beülnek akkor pedig nyomogatják a gombokat, tesztelik az indexet meg ilyenek. Na ők azok, akiket nagyon sürgősen parancsolok ki az autóból, mire sértődötten elmennek, mint ahogy itt is párszor történt. Viszont mivel most elég sokan voltak, ezért ez az 5% is elég soknak tűnt. Mikor végül 8 órakor elkezdődött a film, egyáltalán nem bántam, nagyon megterhelő volt ennyi felé figyelni ilyen sokáig, pedig még segítőim is voltak. 

kaposvar4.jpg

A film viszont így duplán olyan jó volt, mint csak simán tv-ben nézni. Úgy, hogy ott van mellettem az egyik főszereplő, igen vagány dolog, és mikor a filmnek vége lett és felkapcsoltam a Delorean lámpáit a sötétben, plusz beindítottam a motort, egyértelmű volt az újabb roham, ami még úgy jó fél óráig kitartott. Mivel a filmet az egyik régen nem látott haverral együtt néztük és beszélgettük végig, ezért ekkor elbúcsúztunk, majd a szálláson, ami szerencsére elég közel volt, belezuhantunk az ágyba. Persze csak szigorúan azután, hogy megnéztünk egy éppen arra járó sünt. 

hazaut1.jpg

Majd következett a harmadik nap, a hazaút, ami inkább az utazás miatt lett érdekes. Mármint nem az autó miatt, azzal nem volt semmi, levéve az esetenként jobbra kanyarodásnál hallható fékbetétnyikorgást, hanem a meglátogatott helyek miatt. Sosem tudtam, hogy a felénk jellemző szólásban megemlített Karakószörcsök tényleg létezik, ráadásul ott van Tüskevár mellett. Aztán Ukk is nagyon tetszett, miután meglátogattuk a sümegi várat, ami ismét nagyon bejött, de a legjobb, a pápai ebéden túl, az volt, hogy Győrbe érve a Dudunak mindenképpen be kellett mennie egy kicsit a Pepcoba. Méltó lezárása volt a három napos duhajkodásnak. Legalábbis neki. :)

hazaut2.jpg

1 komment

Címkék: találkozó