HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Muhammad Balfas: @]{udarauszkasz: Sztem max. kis példányszámban árulnák kurva sok pénzért.. Egyébként konkurenciát ... (2020.01.04. 15:48) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás
  • JSHannibal: Na ez szuper! :) Sümegen van a Ramassetter Általános Iskola, és van a Kisfaludy Sándor Gimi, mindk... (2019.08.30. 17:08) Balatonboglár és Kaposvár

VIN 537

2014.10.10. 10:00 :: Sidaries

A korai 500-as VINnel rendelkező autók igazi kuriózumok és a DMC történetének az egyik legfontosabb mérföldkövei. A VIN 537 is fontos tesztautó volt, eddig nem sokat lehetett tudni róla. Nekem annyit sikerült összeszedni, hogy a gyár ezt az autót - három másikkal együtt - az NHTSA-nak (National Highway Traffic and Safety Administration) adományozta hogy különféle biztonsági teszteket végezzenek el rajtuk. Ebből kettőt rendes törésteszten összetörtek (515,517), kettőt pedig (531,537) nem tudni milyen egyéb célokra használtak fel. Valószínűnek tűnt hogy mind a négy autó megsemmisült, de úgy tűnik hogy az 515-öt megvették és most az 531 és 537 is előkerült. Igaz az 531-es azóta ismét eltűnt miután valaki megvette, de az 537-est szerencsére egy dmctalk-os fórumtag fedezte fel.

Shep és segítője - akit ő csak "J"-nek nevez - volt a két szerencsés aki rátalált az autókra. Pontosabban "J" volt az aki megtalálta és személyesen is látta őket, de mire riasztotta Shepet az 531-es már eltűnt. Az 531 tűrhető, de az 571 rettenetes állapotban volt, és csak az 537-esről vannak képek, igaz ezeket Shep még nem osztotta meg. (Oké, oké. Tudom hogy akkor meg sem történt, ezért utánanéztem. Erről van szó, itt van sok kép. Remélem boldogok vagytok. :) ) Első becslése szerint az autó restaurációja akár 80000 dollárba is kerülhet mindennel együtt, mert a sok egyedi, korai alkatrész legyártása és javítása sokkal több időt fog felemészteni mint egy normál Delorean tenné.

537-1.jpgAz autó nyilvánvalóan nem működőképes, bár néhány kisebb dolgot levéve, mint a hamutartó, csomagtartó részek, hátsó háló vagy éppen a kormány közepe, 99%-ban teljes. Ráadásul a motor kézzel is átforgatható, bár szerintem ez nem jelent sokat.

Annak bizonyításaként hogy nem hazudik, megosztott pár információt az autóról.

- Az alsó motorháztető motor felőli része fehér. Nem fehérre lett festve, hanem egyszerűen egyáltalán nem lett lefestve. A VIN 559 ugyanilyen.

- A binnacle (Mi ez magyarul?) bőrből van, a varrás jól látható rajta és tökéletes az állapota.

- Megvan a lyuk a csomagtartó jobb elejében ami Bopat autóján is látszik.

537-3.jpg- A vezetőoldali B oszlop alatt van egy mérnökségi címke. Ezt azért jobb lenne a képen látni, mert így nem tudom mit jelenthet.

- Extra drótok, csövek a motortérben és az ülések mögötti részen. Lehet hogy a vizsgálattal kapcsolatos dolgok?

- A motortér körüli műanyagrész sima, nem pedig textúrázott mint az 500-as autók zöménél.

- A vezető oldali VIN tábla hiányzik, a műszerfalon levő pedig alumíniumból van.

- A légkondi panelje fekete. Teljesen fekete, semmi ábra nincsen rajta. Nem sok autó van még ezen kívül amelyik ugyanilyen, azok közül viszont a VIN 500 az egyik.

Ezek volt a szép és jó dolgok. Viszont van baj is elég.

- Az acélelemek nagy része sérült, a T-panel pedig hiányzik. A bal hátsó elemnek egy nagy részén van egy hasadás és gyűrődés, a csomagtartón egy szép nagy X éktelenkedik. A bal első acélelem nagyjából oké.

- Az első lökhárító össze-vissza van görbülve és törve és a külső lámpák is rettenetesen állnak. Úgy látszik valami nem dokumentált lökhárítóhibáról van szó.

- Látszik a lökhárítón egy rendszámnak a nyoma. Ez azért furcsa, mert semmilyen publikus adatbázisban nincs ráutaló jel, hogy valaha forgalomba lett volna helyezve. Tehát valószínűleg ez még valamikor a kora '80-as években történhetett.

- Vagy cserélték a szélvédőt vagy eredetileg antenna nélküli üveggel szerelték. A bal oldali ablaktörlő nincsen meg, de a jobb oldali igen. Pont mint a VIN 559-nél.

- A jobb oldali elektromos ablak leesett a sínről és előre van csúszva. A bal oldali nem tudni milyen állapotban van, be van csukva.

537-2.jpg- Az ülések elég jól szét vannak tépve, bizonyos részek hiányoznak is.

- A kilométer számláló szerint kevesebb mint 20000 mérföld van benne, de az autókereskedés papírjai szerint legalább egyszer átfordult már az óra. Ez mondjuk erősen kétséges.

- A hátsó rendszámkeret és a bal oldali csomagtartótartóban levő teleszkóp hiányzik.

- Vagy törött a műszerfal vagy valami gyári jel van rajta. Addig nem tudni biztosan amíg Shep nem látta élőben.

- Biztos van alvázrozsda, de még nem tudni mennyire komoly.

- A csomagtartó teljesen üres. Ami mozdítható volt az kiszedték belőle.

537-4.jpgShep eleinte nagyon lelkes volt az autó megvásárlását illetően, de aztán begyávult és végül nem vett fel hitelt az autó restaurációjára, ami végül is érthető. Remélhetőleg valaki majd megmenti a Deloreantörténelemnek ezt a darabját. Akit érdekel, itt további információkat találhat.

12 komment

Címkék: történelem

Egy kör

2014.10.08. 10:00 :: Sidaries

Hétfőn szép idő volt és mivel éppen búcsú volt a faluban, ami azt jelenti hogy mindenki szabin van a vasárnapi nagyon csúnya este miatt, ezért nem volt túl sok a munkám. (Egyébként ez tényleg durva, de ez úgy igaz, ahogy leírtam. Búcsúhétfőn leáll minden és kész. A munkaképes képesség kb. negyede dolgozik, de az is csak takarékon. Ez is megérne egy bejegyzést a hármas blogomra. :) ) Szóval nem volt túl sok dolgom és így még akkor sikerült végeznem amikor nem volt sötét és ezt úgy gondoltam meg kell ünnepelni egy kis Delózással.

Az első gondolatom csak egy szokásos kb. 10 kilométeres falu körüli tekergés lett volna, de miután kiálltam az autóval már éreztem hogy elvesztem és ebből nem csak 10 km lesz. Az autó könnyen indult, bár azért kicsit érezni lehetett a szemrehányást hogy három hete felé sem néztem. Hidegen szokás szerint kicsit kelletlen volt, de a szokásos pár perces bemelegedés után már minden ment ahogy kellett.

A lényeg hogy a 10 km végül bő 40 km lett és mindenestől egy óráig tartott. Közben szólt persze a Bosshoss, félig nyitott szájjal rágtam a rágót, bal kézzel fogtam a kormányt, jobbal a váltót, kiült a fejemre az "Én vagyok a legfaszább gyerek a környéken." vigyor és cirkáltam nagy örömömre.

Aztán mikor hazaértem - és most kimaxolom a blogon a cukiságfaktort - rá kellett jönnöm hogy az új kutyánk fél a Deloreantől. Egy autótól sem fél, de amikor kiálltam már akkor is elbújt. Amikor pedig megérkeztem akkor addig nézett amíg kinyitottam az ajtót. És akkor elfutott. Kiröhögtem, de szegény tényleg betege volt a helyzetnek. Egyébként én még életemben nem láttam két ilyen fotogén kutyát. :)

fotogenkutyak.jpg

4 komment

Címkék: vezetés

Pláza Deló

2014.10.06. 10:00 :: Szabi DMC

Az idén már nemigen lesz találkozó, ahol Deloreant lehet látni, szóval aki a hosszú szünet előtt még fel akar töltődni az időtlen formák látványával, az a budai Allee plázában járhatja körbe Skynet kocsiját október végéig. Vagy amíg rá nem szakad a Jurassic Park-os tábla :)

DSC08326.png

Valami filmes kiállítás keretében lehet greenbox előtt fotózkodni Csubakkával vagy Delorean-időgéppel, meg még biztos vannak más programok is, de én nem néztem annyira körül.

500DSC08317.png

500DSC08315.png

500DSC08321.png

500DSC08319.png

500DSC08316.png

2 komment

Címkék: skynet találkozó

A közel-keleti Deloreanek ma

2014.10.03. 10:00 :: Sidaries

Ahogy írtam már régebben, 1982-ben a gyár csődvédelme alatt több Delorean került Szaúd Arábiába, Dubaiba és a környező országokba. Nem ismétlem magam, a fenti linken minden történelmi információ megvan. Ezeknek az autóknak a sorsa jobbára ismeretlen, bár több is előkerült. A sokfelé látható Desert Delorean pl. biztosan Európába került és restaurálták. 

desertdelorean.jpg

Voltak azonban kevésbé szerencsés autók is. Kuwaitban biztosan volt kettő egy márkakereskedésben, de ezeket az első Öbölháború idején az irakiak ellopták. Azonban ezek az autók úgy tűnik, hogy most előkerültek. Igaz, eléggé romos állapotban.

irak1.jpg

irak2.jpg

irak3.jpg

irak4_1.jpg

A fotók Bagdadban készültek, esetleg Mosulban. A bagdadi verzió valószínűbb.

irak4.jpgAztán van egy másik Delorean, amit azóta már bezúztak. Valahol elhagyták ezt az autót és mivel senki nem jelentkezett érte, ezért bezúzták, hogy ki lehessen vonni a forgalomból. Igazából nem nagyon értem ezt a gondolatmenetet, de úgy tűnik hogy itt a rendszámok örökös dolgok.

irakideloreanbezuzaselott.jpg

Ezeken kívül van még egy roncs Szaúd-Arábiában, Jeddahban is.

szaudarabia.jpg

Szerencsére nem mindegyikük ért ilyen gyalázatos véget, mert egy autó biztosan megvan még Dubaiban, ami 2013-ban még egy kiállításon is részt vett, mint fő attrakció.

dubaikiallitas2.jpg

6 komment

Címkék: történelem

NAAF 2014

2014.10.01. 19:30 :: Sidaries

A napi bejegyzés nem vész el, csak átalakul. A klub átlagos reakcióidejének a figyelembevételével megírtam az idei NAAF beszámolóját. A delorean.hu-n olvasható ma estétől majd ezen a linken. A linkre kattintva már most is.

Szólj hozzá!

Címkék: találkozó

Deloreant akarsz venni Magyarországi használatra?

2014.09.29. 10:00 :: Sidaries

Első lépés:

Válassz egy S betűvel kezdődő nicknevet. Ugye Skynet (scuynat)? Ugye Szabi? :D

 

Megvolt a napi idiótaság. Elnézést kérek.

10 komment

Címkék: humor

Az eddigi legdrágább átlagos Delorean

2014.09.26. 10:00 :: Sidaries

Azt mondtam már, hogy a Deloreanek ára nagyon megy felfelé, de idén nyáron mindez nagyon jól megmutatkozott egy árverésen. Mindez Londonban történt, a Coys Spring Classic nevű árverésen, ahol valaki 46600 (76000$, 18,5M Ft) fontot adott egy szinte átlagos Deloreanért. Pár dolog volt csak az autón, ami némi felárat jelenthetett, de azok szerintem nem értek ennyit.

76000dollar1.jpgA 2498-as, tehát aránylag korai VINnel rendelkező autót szinte egész életében garázsban tárolták, mindössze 2500 mérföldet tettek meg vele. Alabamában adták el először, innen 1986-ban került Angliába, ahol elvégeztek rajta egy jobbkormányosítási konverziót, majd 1988-ban forgalomba helyezték. 2013-ban előszedték a raktárból, elvitték PjGradyhez és ott Chris Nicholson elvégzett rajta minden szükséges felújítást, hogy ismét újszerű legyen.

76000dollar2.jpgPersze voltak ennél drágább Deloreanek is, de azok minden esetben bírtak valami igazi egyedi tulajdonsággal. A Vissza a Jövőbe 3 Deloreanjét 541 200 $-ért adták el, a prototípus 110 000 $-t ért kelt el, az elektromos Deloreant pedig szintén 110 000 $-ért lehet beszerezni. Az átlagos tökéletes állapotú Deloreanek viszont maximum 50 000 $-t érnek, de inkább 30 000 körül. Csak én gondolom úgy, hogy ez nem volt olyan nagyon jó üzlet? (Főleg ilyen kesztyűtartóval?)

3 komment

Címkék: eladó

Delorean tulajdonos vagy, ha ... 5.

2014.09.24. 10:00 :: Sidaries

... valaki azt mondja neked hogy gyorsabb autója, akkor azzal válaszolsz, hogy: "És? Nekem meg az autóm bal eleje többet ér mint a te teljes roncsod."

... jobban ismered az Owner's Manualt mint bármilyen másik könyvet.

... elindulás UTÁN csukod be az ajtót.

... tudod hogy hogyan tud valaminek szemek nélkül is szemöldöke lenni.

... verted már be a fejed az autód ajtajába.

2 komment

Címkék: humor idézet

Váci minitalálkozó

2014.09.23. 09:00 :: Szabi DMC

A napokban szólt Bopat, hogy elugrik Vácra egy kis szerelésre. Ez nekem közelebb van, mint ha városon belül elmennék Skynethez, úgyhogy gyorsan le is csaptam a lehetőségre: pár dolgot meg akarok majd csinálni a saját kocsimon, ezeket terveztem lefényképezni Bopatén.

Vácon elég szűknek bizonyult a Delónak a "terem".500DSC07955.png

A szétolvadt biztosítéktáblát cserélte a szaki.

500DSC07950.png

A műszerfalat nézegetve felállítottam egy elméletet, hogy miért melegszik túl Bopat kocsija. Nézzük csak meg a hőmérséklet-skálát (bal alsó):

500bopatmuszerfal.JPG

Az eredeti narancs színről teljesen fehérre fakult a skála túlmelegedést jelző felső tartománya; hát persze, hogy így nem tudja a mutató, hol kell visszafordulnia :).  Az enyémen egyébként így néz ki:

500DSC01393.png

Eldiskuráltunk vagy egy órát, lefényképeztem, amit akartam, aztán még egy fotó a 701-es pofijáról, és ezzel véget is ért a Bopat-Szabi szűkkörű klubtalálkozó.

500DSC07953.png

9 komment

Címkék: szerelés bopat 701 Szabi

Romlik az idő

2014.09.22. 16:00 :: Sidaries

Hát lassan most már vége a szezonnak, most már kevesebbet fogok mászkálni az autóval. Egy kis szerencsével a héten elviszem az autót a kárpitoshoz - mert múlt héten sajnos ismét nem sikerült - úgyhogy a jármű egy időre elköltözik. Remélem jól fog sikerülni a munka, elvégre szegény Delorean 6 éve vár erre.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés