HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Tzl: Igen. Ezért van, hogy habár az én autóm alváza elég jól néz ki, mégis látszik rajta pár repe... (2020.03.19. 09:28) Egy komolyabb áttekintés a gyár történetéből - képekben
  • Tzl: @Sidaries: Elég hiányos tudással rendelkezem a fémmegmunkálás területéről, ezért nem szeretnék az ... (2020.02.26. 16:25) Delorean gyártóformák I.
  • Sidaries: @numlockholmes: Kis késéssel, de válaszolok, aznap nem volt időm, aztán elfelejtődött. Igen, emlé... (2019.12.22. 09:08) Deloreantimeline.com
  • Burgermeister: várjuk az uj anyagokat (2019.11.28. 02:47) Haladok
  • matyi101: @leeroy869: lehet nemzetközi babérokra pályáznak. (2019.11.15. 13:44) Apsürde fotózás

Romlik az idő

2014.09.22. 16:00 :: Sidaries

Hát lassan most már vége a szezonnak, most már kevesebbet fogok mászkálni az autóval. Egy kis szerencsével a héten elviszem az autót a kárpitoshoz - mert múlt héten sajnos ismét nem sikerült - úgyhogy a jármű egy időre elköltözik. Remélem jól fog sikerülni a munka, elvégre szegény Delorean 6 éve vár erre.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

Bor

2014.09.21. 10:00 :: Sidaries

Hát ilyen még nem volt, hát most lesz. Deloreanbor. Ami igazából nem Deloreanbor, hanem csak egy olyan bor, ami akár Delorean is lehetne. A Stainless Kiepersol Cabernet Sauvignon.

stainlesscabernetsauvignon.pngEnnek a bornak az a fő különlegessége, hogy nem tölgyfahordókban, hanem rozsdamentes acélhordókban érlelték. A szőlő nem a legnépszerűbb szőlővidékekről való (Tyler környékén termesztették) és egy tradicionális, nem pedig a mostani trendibb fajták egyike.

Mivel a bor nagyon gyümölcsös ízvilágú, ezért grillezett és vadhúsokhoz, valamint gombához ajánlják, de a fenti linken további olyan információk is vannak, amit én a borismeretem hiánya miatt nem tudok lefordítani.

A gyártó Kiepersol pincészetet 2000-ben nyitották és egy Marnelle de Wet Durrett nevű hölgy birtokában van. Tanulmányai elvégzése után mindenképpen saját gazdaságot szeretett volna és habár baracktermesztéssel kezdte, apja javaslatára inkább a borászatba fogott és azóta eszében sincs visszatérni a barack felé. Jelenleg 25 hektáron 16 féle szőlővel gazdálkodik.

185 láda bor készült, de mire a fenti linken levő cikk megjelent, már csak 40 volt belőle. 33$-os áron adták, valószínűleg már nem beszerezhető. Beszerezhető viszont az újabb, 2012-es évjáratú, ami csak 25$ és innen rendelhető, bár nehéz lesz, mert elméletileg csak Texasba szállítanak.

 

 

 

5 komment

Címkék: cuccok

Véletlen kirándulás

2014.09.17. 10:00 :: Sidaries

Hát a kirándulás szó itt eléggé fellengzős, mert a külföldi utakat is ezzel szoktam jelezni, pedig ez itt most csak egy alig 30 kilométeres kirándulásocska volt. Mondjuk nem ez a lényeg. Szóval az történt hogy múlt szerdán a tesóm autója szervizes volt és a Passatommal járta a megyét, én meg autó nélkül maradtam a munkahelyemen egy pár órára. Ez alapból nem lett volna gond, mert csak irodai munkám volt, semmi utazgatós dolgot nem terveztem. Természetesen ilyenkor mindig beesik valami fontos.

Ezúttal is így történt. Nem nagy dolog, csak egy papírt kellett elvinni és intézni pár dolgot a szomszéd városban, de azt nagyon sürgősen. A Passat még két órányira volt, a többi autó szintén használatban, csak egy megoldás maradt: A Delorean.

(Na jó, igazából tudtam volna szerezni másik autót, de úgyis meg kellett járatni a gépet, hát akkor meg már adjuk meg a módját, nem? :) )

Hazamentem hát - mert van egy ilyen nagy előny a mostani munkahelyemben hogy 10 percnyi sétára van a Deloreantől - beültem, indítottam és kiálltam. Nagyon könnyen indult, szépen járt, minden rendben levő volt, ezért két percre rá már nyomtam a bő gázt kettesben. Az iszonyatos hosszúságú 15 perces utazás gond nélkül letelt, beálltam a cég parkolójába, a biztonsági őr kijött és nagy vigyorgással nekiállt az autóról kérdezgetni. El kellett telnie egy kis időnek mire a papírommal is foglalkozni kezdett, ami annyiból állt hogy odaadta a másik őrnek hogy intézze el, ő meg addig nézegette az autót és kérdezett tovább. Így aztán - mivel más dolgom úgysem volt, amíg vártam a papírra - kellemesen elbeszélgettük az időt. Megtudtam hogy neki is volt pár régi autója és szereti is őket, de hogy azért a Delorean az húdedurva.

Aztán kb. 15 perc múlva visszajött a papír, elköszöntünk, indítottam és az autó megint bevágta a hisztit. Mondtam is neki, hogy "Jól van már! Tudom hogy éppen félig hűltél le, de ne szopassál már itt szégyenszemre!" Szerencsére meghallgatta a kérésemet, beindult, majd el is mentünk haza. Innentől már soha sincsen baj vele, de ez a bemelegedésszabályzós rinya már kezd az idegeimre menni. 

Azt nem tudom írtam-e, de sikerült egy elfekvőben levő bemelegedésszabályzót szereznem az autószerelőmtől és azt hamarosan el is viszem az injektor.hu-s srácoknak. Itt az ideje.

3 komment

Címkék: vezetés

Időgép-építők

2014.09.16. 09:00 :: Szabi DMC

Az Ebay-en nézelődve megakadt a szemem egy 30 ezer dolláros Delorean időgép replikán. Persze nem olvastam el rendesen a címet, ezért csak az tűnt fel, hogy ezeket a kocsikat sokkal drágábban szokták hirdetni, ráadásul nem is az Ebay használtautós szekciójában találkoztam vele. Ez már felkeltette a kiváncsiságomat annyira, hogy rákattintsak. Azt már korábban megírtam a blogon, hogy itthon miért nem furikázhatunk ilyen átalakított autóval, de azért érdekelt, hogy – a kinti árakhoz képest - miért ilyen olcsó ez a Delorean. Na itt jött a döbbenet: a több mint 7 millió forintos árban nincs benne magának a Deloreannek az ára :) Conversionad500.pngA hirdetés (rövidített) fordítása mindent megmagyaráz:

 „DELOREANT IDŐGÉPPÉ ÁTALAKíTÓ SZOLGÁLTATÁS

Én és a csapatom Delorean kocsikból készítjük el a Vissza a jövőbe film időgépének másolatát. Eddig 16 ilyen átalaktást végeztünk el. Együttműködünk az Universal stúdió műszaki csapatával, és ajánl minket Kevin Pike, a filmbeli időgép építője és Bob Gale, a film írója és társproducere. 

500bttfcar8.png

ÍGY MŰKÖDIK:

A texasi műhelyünkbe szállíttatod a SAJÁT Deloreanedet. Ha nincs Deloreaned, mi segítünk a megvásárlásában. Ha a kocsid megérkezett hozzánk, a választott opciótól függően 3-6 hét alatt végezzük el a munkát. Amikor kész vagyunk vele, visszaszállítjuk vagy eljöhetsz érte, és hazavezetheted illetve az általad kiválasztott idősíkba indulhatsz vele.

EZT KAPOD:

Minden ráépítés VÉGLEGES, a kocsidba lyukakat fogunk fúrni! A hátsó ablakot eltávolítjuk és egy szigetelt alumínium válaszfallal helyettesítjük. A motor fölé a híres Mr. Fusion reaktort építjük (a plutónium kamra extra díj fejében rendelhető). A kocsi belsejébe beépítjük az összes műszert, ideértve a fluxuskondenzátort, a plutónium szintjelzőket, az időáramköröket, a digitális sebességmérőt és rengeteg mást. 

500bttfcar2.png

Íme néhány videó az eddigi mukáinkról: 

(A többi videó ezen a Youtube-oldalon nézhető meg.)

Melyik időgépet szeretnéd, a plutónium meghajtásút vagy a Mr. Fusion reaktorral felszereltet?”

500bttfcars.png

Hát ennyi a hirdetés. Aki kint él, az 25 ezer dollárért vehet egy normálisabb Deloreant, tehát összesen 55 ezerért lesz egy időgép-másolata. Helyi viszonylatban ez 3 fapados Ford Focus vagy egy gyengén felszerelt Chevrolet Corvette ára, de egy X6-os BMW már nem jönne ki belőle. Azért gyanítom, ott kint nem annyi ideig dolgoznak ezért a pénzért, mint mi. Aztán ha megvan a gép, napi 1500 dollárért lehet kikölcsönözni. Egy nagyobb város esküvői és céges bulijai valószínűleg elég jó kis mellékest hoznak a konyhára, és előbb-utóbb vissza is jön a befektetés, miközben az embernek van egy legálisan használható Vissza a jövőbe-kocsija.

8 komment

Címkék: replika vissza a jövőbe Szabi

Idézet

2014.09.15. 10:00 :: Sidaries

Egy újabb idézet, ahol az angol verzió sokkal kifejezőbb, mint a fordításom.

- You can either live life, or just sit on the sidelines. That's why I chose to buy a Delorean....

- Élheted az életed vagy üldögélhetsz a partvonalon is. Én ezért vettem a Deloreanemet...

Szólj hozzá!

Címkék: idézet

Szabályok

2014.09.12. 12:05 :: Sidaries

Találtam a neten egy Delorean Zen nevű szabálygyűjteményt, ami nagyon hasonlít az énáltalam is megfigyeltekre. A Zen elnevezést annyira nem értem, de azért kirakom ide.

deloreanzen.jpg

- Minden javítás, amit nem te csinálsz meg, az rossz lesz.

- Minden javítás, amit te csinálsz meg, először rossz lesz.

- Azok az alkatrészek amik ugyanolyannak néznek ki: Nem ugyanolyanok.

- Ha kiszedsz egy alkatrészt, akkor az a kiszedés közben el fog törni. Ha mégsem törik el, akkor majd a berakásnál fog.

- Minden egyes észrevett hiba három másik hibát is felfed, amint nekiállsz a javításnak.

- A javításra szánt időt szorozd meg néggyel és akkor megkapod a valóban a javítással töltött időt.

- A javításra szánt pénz összegét szorozzad meg hárommal és akkor megkapod a valódi javításra szánt összeget.

- Élj békében és ne félj!

3 komment

Címkék: használat

Olaszország III. avagy Ennyi eső nincs is

2014.09.10. 10:00 :: Sidaries

Eljött az indulás napja és az ablakon kinézve az első benyomásaim nem voltak túl rózsásak. Nagyon borús volt az ég, habár a távolban látszódott némi fény az égen. Az előrejelzés viszont egész napra esőt mondott. Reménykedtem hogy ez csak Lignanot fogja jelenteni és ahogy majd kijövünk a városból, egy kicsit arrébb majd magunk mögött hagyjuk az egész rossz időt és verőfényes napsütésben fogunk hazakocsikázni. Hát nem így történt.

Lignano körülbelül 15 kilométerre van az autópályától és ez egy közepesen nagy forgalommal megáldott szakasz, ahol ha nem is gyorsan, de úgy 70-nel simán lehet haladni. Ezúttal az ötödik percben derült ki, hogy ez ma nem így lesz. Turnusváltás volt, ráadásul kicsit későn is indultunk, így a városból kilépve bele is álltunk a dugóba. Úgy 20 perc után kiderült, hogy egy darab lámpa fogta meg a komplett kijövő forgalmat, amit miután megláttam, nem fogtam vissza magam és a magyar szleng és káromkodásszótár első fejezetét felmondtam fejből. Viszont miután elhagytuk, legalább rendesen lehetett haladni ... úgy 5 kilométert, amikor beleálltunk a következő sorba. Ezúttal egy újabb fél órát csordogáltunk a többiekkel egy baleset miatt, mert két lendületes olasz pont a mai napot választotta arra hogy jól összetörjék egymást. Mentő, rendőr, tűzoltó, teljes, majd félsávos lezárás, amit csak akar az ember fia egy szép zuhogó esős napon az autójában ülve. Felmondtam a második fejezetet, aztán újra megindultunk.

Eddigre viszont már erősen szomjazott az autó és mivel idefelé láttam egy Shell kutat, úgy gondoltam pont jó lesz tankolásra. Ez meg automata kút volt és aránylag drága, ezért csak 10 euróért raktam a tankba, hogy elérjek a következő benzinkútig. Ami a pályára felmenve hamarosan egy bő két eurós (kb. 640 Ft) literenkénti árral fogadott. Harmadik fejezet, újabb 10 euró, aztán tovább. A harmadik kút szinte ugyanez, de eddigre már közel voltunk az osztrák határhoz, ahol sokkal olcsóbban mérik a benzint, ezért megint 10 euró lett a vége. Egyébként az olaszoknál baromi drága a benzin. Az olcsó helyeken 500 Ft körüli az ára a sima 95-ösnek, a drágább pedig a már említett 600 fölötti ár. Ezzel szemben az osztrákoknál 500 Ft-nál ritkán megy feljebb.

benzinkuton.jpgMiután átértünk az osztrákokhoz elég hamar volt kút, ahol nagyon sokan voltak. Látszott, hogy mindenki ezt várta. Közben két említésre való dolog történt a hol szemerkélő, hol rendes esőn felül. Az egyik, hogy elértem a 67000 mérföldet is az autóval, a másik pedig hogy találkoztunk útközben egy rendületlenül haladó magyar Ladával, akikkel aztán az osztrák kúton sikerült is beszélgetni egy pár szót. Vagány gép volt, sok matricával, látszott rajta hogy a tulaj szereti a találkozókat.

67000.jpgItt aztán pufira tankoltam az autót és az összes kis tankolást kiszámolva kijött egy 12 literes átlag. Hát igen, a legutóbbi 8,2 ezért nem volt reális. Ahogy mondtam az inkább 9, ez meg inkább valahol 11 körül kellett volna hogy legyen. Mindegy, ennél nagyobb gond ne legyen, megyünk tovább. Aha. Persze.

Félmeleg autó + elázva = Majd akkor indulunk, ha ő is úgy gondolja.

Szerencsére aránylag hamar úgy gondolta, nem jött senki megnézni hogy mit szerencsétlenkedek, de azért nem a kedvenc hobbim várni az autó beindulását nagy tömeg előtt. Egy érdekes dolog azonban van. Ha minden fogyasztót leveszek ilyenkor, akkor hamarabb beindul. Lehet hogy köze van ennek a 7 éves aksihoz? Fene tudja, majd egyszer kicserélem, aztán megnézem úgy hogy viselkedik.

Szóval elindultunk és egy pillanatig átfutott az agyamon, hogy lemenjek-e Rábafüzes felé. Azonban eszembe jutott, hogy legutóbb az 50-nel végigszenvedés volt, ezért elvetettem az ötletet. Hiba volt. Ugyanis a leágazás után nem sokkal megint bedugultunk, én pedig eldörmögtem a negyedik fejezetet is. Itt úgy egy órát állhattunk, már kezdtünk megismerkedni a szomszédokkal, de nem túlzottan. Elvégre a mai napot figyelembe véve az is lehet hogy itt éjszakázunk, akkor pedig valamelyiküket meg kell ennünk és az nehezebb ha haver. A szomszédok szerencséjére egyszer csak a dugó feloszlott, de olyan hirtelen és olyan nyom nélkül, amilyet én még nem láttam. A nulláról hirtelen 120-ra lehetett gyorsítani és semmi ráutaló jel nem volt arra hogy miért is piknikeztünk az esőben 60 percig.

Mentünk hát tovább, de az átfolyások és a zuhogó eső azért lassított minket rendesen. Egyszer azt is érezni lehetett, hogy a Delorean felúszik és elkezd jobbra oldalazni. Ilyenkor nem szabad kapkodni, mert akkor kész a baj, ezért szerencsére nem lett gond, pár másodperc múlva már újra az aszfalton voltam. Ennél már csak az volt az ijesztőbb, amikor ugyanezt a mutatványt egy tőlem balra elhaladó Audi játszotta el fél perccel később. Ezt a kis affért levéve azonban az autó derekasan teljesített, nem volt vele gond és az egész osztrák pályát lenyomtuk egy tank benzinnel. Legközelebb már Móváron tankoltunk és a fogyasztás is 7,6-ra csökkent a legutóbbi 12-ről. A pályatempót szereti a Delorean nem a dugót.

Innen már csak a magyar szakasz volt hátra, amit gond nélkül teljesítettünk és este 9 után be is álltam otthon  a garázsba. És az eső még mindig esett. 700 km-en keresztül boldogított minket és nyugodtan állíthatom hogy ilyen szar hazautam eddig még sehonnan sem volt. Viszont egyszer ezt is meg kellett tapasztalni.

3 komment

Címkék: olaszország

Londoni Vissza a jövőbe show 3.

2014.09.09. 08:00 :: Szabi DMC

A múltkor annál a résznél hagytam abba a beszámolót, amikor egy jól megkomponált füstködös-reflektoros színjáték közepette kigurult a nézőtér elé az időgép. Egyébként a hivatalos statisztika szerint 57 ilyen átépített Delorean van a világon, de csak egyet jelez az Egyesült Királyságban, ami biztosan nem jó, mert legalább három különböző időgépet hirdetnek bérlésre (1, 2, 3). A Secret Cinema show-n ez a bristoli kocsi szerepelt:    

500DeloBristol2.png

500DeloBristol.png

A tulajdonosa egy 29 éves srác, akinek 2 Delója van; a másik egy gyári példány. Azt romokból építette újjá, az időgép-replikát viszont már ebben a formában vette. Ezen a linken olvasható vele egy angol nyelvű riport.

A show-ra visszatérve, a következő jelenet természetesen a távirányítós próba-időutazás volt, a filmhez képest annyi változással, hogy Einstein kutya élőben nem szerepelt (holtan sem :)). A videó egy másik előadásról van, nálunk annyi különbség volt, hogy szél híján a kipörgő kerekek füstje percekre beborította a legközelebb ülő nézőket, köztük engem is ott az első sorban. Nagyon azért nem panaszkodtam emiatt :)

Igazából persze nem volt kerékpörgetés (tud olyat egy Delorean?), csak a kocsi alá szerelt füstgenerátor működött, de – film hanghatásaival - az illúzió tökéletes volt. Hát még amikor megjelent a terroristák kisbusza is a tetőablakból tüzelő AK-47-essel, na itt már tényleg teljesen kész voltunk, és csak mondogattuk magunk elé az „ezt nem hiszem el, bammeg”-eket.

Ezen a felvételen is hallani lehetett, hogy a nézők végig együtt éltek az előadással, fújolták a „gonoszokat”, és szurkoltak a főszereplőknek, tényleg nagyon jó volt a hangulat. Mint ahogy a következő,  1955-ös jelenetnél, ahol Biffék üldözik a gördeszkával menekülő Marty-t:

Itt egy jódarabig nem szerepelt a Delorean, de a helyemről észrevettem, ahogy egy sötét sarokban, ponyvával félig letakarva várja a finálét. Kisurrantam a nézőtérről, átdumáltam magam a felügyelők sorain, és a vacak kis eldobható géppel lefényképeztem. Ha más nem is, az azért tisztán látszik, hogy ez egy Delorean :)

500Delo.png

Miután visszatértem a helyemre, George McFly – a tömeg buzdítása közepette – a színpadon és a filmen is kiütötte Biffet, és a sötét sarokban már készítették is elő az időgépet a vihar-jelenetre. Ezt is nagyon jól megcsinálták: egy Dokinak öltözött kaszkadőr – pont a fejünk fölött – valóban lesiklott egy drótkötélpályán az óratoronyból, igaz, a Delorean késett egy pár másodpercet a filmbeli villámcsapáshoz képest:

Azért így is le a kalappal a sofőr előtt, egyáltalán nem lehetett könnyű hetente több estén át a reflektoroktól elvakítva, szűk utakon és keskeny színpadi rámpákon manőverezni ezzel a böszmenagy fordulósugarú kocsival, miközben az időzítésekre is figyelnie kellett. Marty McFly 1985-be való visszatérésével véget is ért az show élő része, a nagy kivetítőn még lement a film utolsó pár jelenete, aztán a nézők nagy tapssal elköszöntek a szereplőktől. A film előtt elkezdett koncert még tovább folytatódott Marvin Berryvel és a Starlighters-szel, de mi indultunk, hogy elérjük az utolsó vonatot London központja felé.

Összegezve az estét, természetesen hatalmas élmény volt élőben is látni a Vissza a jövőbe történetét, kóborolni Hill Valley-ben és együtt lenni többezer őrült filmrajongóval. A teljes digitális kütyüstop is nagyon bejött nekem, teljesen felüdítő volt úgy részt venni egy tömegrendezvényen, hogy nem iPad-del fényképező turisták vagy a mobiljukhoz hozzánőtt zombik veszik körül az embert. Remélem, lesz folytatása a dolognak, bár a hatalmas sikertől vérszemet kapva a Secret Cinema jövőre átviszi az előadást Amerikába, és egy darabig hanyagolják majd Európát. 

Karnyújtásnyi távolságba jutva az időgép-replikához, bennem tovább erősödött az elhatározás, hogy ha egyszerűbb formában is, de kellene építeni egy könnyen fel-le szerelhető időgépes felszerelést az én kocsim hátuljára is, mert ég és föld a különbség egy gyári Delorean és egy átalakított autó „fílingje” között. Ha sikerül majd találnom kellő lelkesedéssel és kézügyességgel megáldott társakat, akkor előbb-utóbb összehozunk valamit. A Mr. Fusion kávédarálóm már megvan a projekthez :)

500MrFusionDSC05699.png

2 komment

Címkék: vissza a jövőbe Szabi

Idézet

2014.09.08. 10:00 :: Sidaries

Igazából ez nem annyira idézet, inkább egy érdekes hamis adat. A dmctalkon olvastam, hogy egyszer az egyik Deloreantulajdonoshoz odament egy fickó, nekiálltak beszélgetni és a fickó azt mondta, hogy ő "Tudja, hogy annak idején John Delorean megígérte, hogy egy Delorean nem fog soha felborulni, mert ha fejtetőre is áll, akkor is visszafordul majd a kerekeire." És ő ezt teljes hittel állította.

Szólj hozzá!

Címkék: idézet

Időutazós hirdetések V.

2014.09.05. 10:00 :: Sidaries

A mai hirdetés egyszerre hosszú és rövid. Erről van szó:

idoutazas5.jpg

A hirdetés szövege a következő:

KERESEK valakit, aki visszajönne velem az időben. Ez nem vicc. Fizetés visszaérkezés után. Hozzál saját fegyvert. A biztonságod nem garantálom. Eddig csak egyszer csináltam.

Akárhogy is nézem, a többi eddigi időutazós hirdetéshez képest valóban elég rövidke ez a mostani. Viszont ami miatt mégiscsak ez a leghosszabb, az azért van, mert ez egy filmnek az alapötlete, ráadásul ez a film el is készült 2012-ben és az imdb-n 7,1 pontot kapott, szóval talán annyira nem is rossz. Ez itt a trailere:

Szinkronos változat is van belőle, nálunk Kockázatos Túra néven futott.

2 komment

Címkék: vissza a jövőbe