Régóta megtaláltam már ezeket a dokumentumokat, de annyira sűrűnek tűntek, hogy eddig nem bírtam nekiállni a lefordításuknak főleg idő, de kis részben kedv hiánya miatt. Most viszont elfogyott az összes kisebb téma, ráadásul sok volt mostanában a Vissza a Jövőbe is, ideje visszatérni a komoly dolgokra. Természetesen itt sem tükörfordításról lesz szó. Ha valakinek egy adott mondatra jobb ötlete van, szívesen fogadom.
A dokumentum, mint fent is látszik, 1982 júliusában készült és a DMC visszatérését tervezi. Akkor jöjjön a fordítás:
Visszatértünk az üzletbe és maradunk is.
Június 24-én a DMC és Sir Kenneth Cork egyetértett abban, hogy megtörténtek az előkészületek a Delorean gyár jövőjének a biztosítására és további Deloreanek összeszerelésére a cég észak-írországi gyárában.
Autóinkat azonnali lelkesedéssel fogadták a vásárlóink. Az eladások első hat hónapjában több, mint 3000 autót értékesítettünk. A Mercedesnek Amerikában erre 5 évre volt szüksége, a BMW-nek 11 évre, A Porschének 13 évre, a Jaguarnak pedig 17 évre. Ezeket az eladási értékeket az elmúlt három évtized legrosszabb időszakában produkáltuk, ráadásul mindössze egy modellel. Ezután az USA autóeladása lecsökkent a novemberi 8,3 millióról a decemberi 6 millióra, majd a januári 5,8 millióra és emellé pedig elérte Amerika 80%-át az elmúlt 100 év legrosszabb időjárása is. Ekkor a DMC eladásai visszaestek (bár nem annyira, mint másokéi) és a viszonteladóinknak nem volt pénze további autókat vásárolni tőlünk. A raktárkészlet felhalmozódott és a DMC nagyon kellemetlen pénzügyi helyzetbe került. 70 millió dollárunk állt autókban, de a készpénzünk elfogyott.
Emiatt a cég nem tudta törleszteni a 400000 fontos esedékes törlesztőrészletét az Egyesült Királyság felé, ezért az alapvetően állami tulajdonú DMCL-t önkéntes csődgondnokság alá helyezte. Az amerikai anyacégre, a DMCre ez a döntés nem volt közvetlen hatással.
Sir Kenneth Cork, a csődgondnok, a DMCL termelőeszközeit egy új kereskedőcég, a DMCL (1982) irányítása alá helyezte, ami csökkentett dolgozói létszámmal továbbra is ellátja a legfontosabb funkciókat.
Az állami csődgondnokok aláírtak egy szándéknyilatkozatot, ami az alapját adja annak, hogy a cég átvegye a gyár irányítását. Habár ennek az egyezménynek az aláírása csak a kezdet. A cég visszafizette a 19 milliós tartozását a Bank of America felé, több mint 800 autót adtunk el az elmúlt pár hétben (az enyém is köztük volt. :D) és éppen most fejeződtek be a tárgyalások arról, hogy 5 éves, 50000 mérföldes garanciát adjunk az autóinkra.
És itt a vége mára. Jövő pénteken jön a következő rész. Készüljetek, ez egy hosszú sorozat lesz.