HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Tankolás

2009.06.03. 12:07 :: Sidaries

Nemrég ezzel is volt egy kis gondom Május közepén. Átlagos napnak indult, gondoltam megtankolom a Passatot és a Deloreant is. A Passattal nem volt gond, jól megpúpoztam ahogy szoktam. Aztán mentem a Deloreannel is és azt is jól megpúpoztam. Na itt hibáztam.

Mikor végeztem és fizettem, láttam, hogy az autó alatt van egy bazinagy benzintócsa. Kicsit arrébb álltam és látszott, hogy az autó elejéről mindenhol csöpög a benzin. Na mondom fasza. Egy kicsit később abbamaradt és mivel csavarhúzóm nem volt hirtelen nem tudtam szétszedni, így inkább hazamentem vele. Mikor megálltam megint csöpögött. Mondom mi ez? Lyukas a tank vagy múlt héten nem jól raktuk össze a szintjelzőt? Szétkaptam gyorsan és megnyugodtam, hogy nem komoly a baj. Itt a kép, hogy hol volt a gond:

A kép kicsit régebben készült, a második szerelőnapon, amiről írtam is ide. Az A-val jelölt rész a benzinszintjelző, a B-vel jelölt rész pedig a benzinpumpa. Ezúttal látszott, hogy bizony az A környékén folyik a benzin, a tank teteje eléggé el volt ázva. Felitattam papírtörlővel, majd kiszedtem a szintjelzőt. Ahogy visszaraktam már az is kitolt pár decit, úgyhogy úgy gondoltam itt az lenne a legjobb gyógyszer, ha gyorsan kimenném belőle. Így kapott a nap végére egy 30 kilométeres túrát az autó és mindenkinek helyreállt a szívritmusa. A tanulság pedig, hogy Deloreant csak első kattanásig töltünk, nem púpozunk.

Még egy érdekesség, hogy mindezt a dmctalkon is előadtam és mint kiderült másoknak is van ilyen hibája. Szóval ezt akár tiszteletbeli típushibának is felfoghatjuk, habár nem annyira elterjedt, mint a többi.

8 komment

Címkék: használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr11160961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.11.18. 14:30:49

mennyi benzin fér bele, első kattanásig? és mennyi ha tele töltöd?

azért ez durva egy kicsit, tényleg annyi baj van vele mint egy nővel :D

bár szerintem inkább azért, mert ritka autó, nincs kihez fordulni, és minden hibát saját bőrén tapasztal ki az ember (kicsit úgy érzem olyan mint mikor megépítettem az első PC-met, és hetente jött egy hiba, és majd megőrültem tőle, manapság meg 15 év távlatából már tudom mikor mi a gond)

amúgy mennyire ortodox egy Delo? pl ha valamit fejleszteni akarok nagy szentségtörésnek számít? mondjuk nem értem mire jók azok a kis ablakocskák :D pláne hogy John mekkora ürge volt, és gondolnék egyet, hogy akkor szereljünk bele elektromos ablakemelőt?

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.11.19. 00:56:38

@scal: a kis ablakocskák elektromosan működnek, hiszen amerikai piacra készült a kocsi. Persze szellőztetésre alkalmatlanok. Módosítgatni legfeljebb az enyémet lehetne, a másik 2 magyar Deló oldtimer minősítésű, azokat nem lehet "tuningolni". Amerikában sok kocsit módosítgatnak, más motort raknak bele, stb., de az európai tulajok elég ortodoxok.

Én saját kezűleg szedtem már szét a benzinbetöltő környékét és a benzinpumpa összes szerelékét, na azóta tudom, hogy jobb, ha nem tölti kattanásig az ember a tankot. Elég egy kis lazulás a benzinpumpa tetejét szigetelő bilincsen, és máris ömlik a túlcsorduló benzin szerteszét a tank tetejére, jó esetben nem a forró féktárcsákra.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.11.19. 15:45:49

@Szabi DMC: azokat a kis ablakokat észre se vettem míg Sid nem mutatta a HC-n, tényleg kíváncsi vagyok mire gondoltak, amikor ezt kitalálták :D és hogy az azért elektromos? édes istenem :D

"a másik 2 magyar Deló oldtimer minősítésű" ez mit jelent? ha tuningolják elveszik a minősítés? vagy a minősítés eleve megszabja, hogy hozzá se lehet nyúlni, mert más kategóriába esik, több százezerrel többet kell fizetni ha nem OT, stb. ?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.11.19. 16:33:28

@scal: Muzeális minősítés, tehát szinte teljesen eredeti. Csak biztosítást fizetsz, mást nem. 5 évente van műszaki és OT ellenőrző vizsga és ennyi. Magyarul sokkal olcsóbb fenntartás, cserébe olyan állapotban kell megtartani, hogy bármikor ki lehessen rakni, hogy na ilyen volt egy Delorean 1981-ben.
Mellesleg aki Deloreant akar tuningolni az nagyon ügyesen degradálja az autója értékét minden módosítással. Egy kivétel van, a BTTF átalakítás, ami növeli az értéket, csak a használhatóságot csökkenti.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.11.19. 16:40:17

Nagyjából azt jelenti, hogy nem lehet módosítgatni a kocsin, nem rakhatsz bele típusidegen dolgokat, és persze szépen karban kell tartanod. Cserébe a behozatalkor nem kell kifizetni a regisztrációs sarcot, és ötévente van csak vizsgája (OT-vizsga és műszaki is). Ha többe kerül OT-s szintre javítani egy kocsit, mint a regadó, akkor nem éri meg OT-zni, mert nincs más igazi előnye. Az én éves rezsim (biztosítás, súlyadó) csak pár ezer forinttal több, mint az OT-s kocsiknak. Ráadásul OT-s autót nehezebb lehet eladni, mert az új tulajdonosa nem járhat vele, amíg újra le nem OT-minősíttette, ezért nagyot szívhat a vevő, ha nem ért az adott típushoz.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.11.19. 16:41:16

Amíg írtam, Sid is válaszolt :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.11.20. 09:56:27

érdekes, azt hinné az ember, hogy egy régi kocsit jobban ellenőriznek, elvégre nagyobb lehet a kockázati tényező is, hiszen nagyon régi

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.11.20. 18:47:01

@scal: viszont egy OT-s autó évente csak pár száz kilométert megy, és akkor is óvatosan. Az értéke miatt pedig nem kockáztatja meg a tulaj, hogy ön- és közveszélyes műszaki állapotban legyen a kocsi.
süti beállítások módosítása