HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Egy nem túl átlagos Deloreantörténet I.

2013.04.17. 10:00 :: Sidaries

Miután hétvégén mindenféle érdekes körülmények miatt nem mentem sehova Deloreannel, pedig az idő abszolút alkalmas lett volna rá, ezért most egy jó kis történetbe kezdek. A történetet a deloreaneurotec.co.uk oldalon találtam, a sorozat végén ott lesz a teljes link.

Mindig is éreztem, hogy az én autóm egy kicsit különlegesebb a többi Deloreannél, de arra esélyem sem volt felkészülni, amit találtam. Több elmélet is volt az autó származásával kapcsolatban, de a hosszú kutatómunka után, amit én és Alistair végeztünk, végül sikerült kiderítenünk az igazságot a rejtélyről, ami a VIN 11777-et övezte. Ez az autó 1982 januárjában hagyta el a gyárat és egyike lett a közel-keleti Deloreaneknek. Én pedig 2007 júniusában vettem meg Nick Birchtől Blackburnben (Lancashire).

11777-1.jpgTermészetesen fogalmam sem volt róla, hogy az egyik közel-keleti Deloreant vettem meg az ötvenből, habár a VIN szám folyamatosan azt sugallta. A '82-es VIN szám ellenére az autó első látásra '81-esnek tűnik az olyan dolgok miatt, mint a '81-es csomagtartótető, a korai típusú ajtólehúzók és a szürke felnik. Ezek pedig elég zavarba ejtő dolgok voltak, ezért elhatároztam, hogy utána járok az autó történelmének, mégpedig első lépésként előkerítem az első tulajdonost!

11777-2.jpgAzzal kezdtem a keresést, hogy felhívtam a DVLA-t (Driver and Vehicle Licensing Agency), hogy megtudjam az előző tulajdonosok nevét. Innen megszereztem az első tulajdonos nevét, egy bizonyos  Mr. Tim Carpenter. Az első próbák, amikkel fel próbáltuk deríteni jelenlegi tartózkodási helyét, sikertelenül végződtek. Egy kicsivel később viszont - Alistair briliáns detektívmunkájának köszönhetően - nyomra bukkantunk és ezt végigkövetve sikerült eljutnunk egy telefonszámig és így megtaláltuk. Elvárható módon Tim eléggé meglepődött a megkeresésünkön, de nagyon örült mikor meglátta a fotókat a 24 éve nem látott autójáról. Ez után elmondta, hogy hogyan jutott az autóhoz és alátámasztotta az elméletünket, miszerint egy közel-keleti Deloreannel van dolgunk. Mint kiderült Tim a '80-as években a közel-keleten dolgozott és 1983 december 5-én vette használtan az autót egy bizonyos Mohammed Salehtől aki a Dubaiban levő márkakereskedést irányította. Nem tudni, hogy Mr Saleh vagy más volt az autó első tulajdonosa, de a vásárlás pillanatában az autó mérföldszámlálója 24538 mérföldet mutatott!

11777-3.jpgTim azt is elmondta, hogy 1984 júniusáig járt az autóval Dubaiban, de akkor felmondott a cégnél és visszaköltözött az Egyesült Királyságba, az autót pedig légi szállítással vitte Luxemburgba (ide volt a legolcsóbb), innen pedig hazavezetett. Pár hónapig a régi rendszámtáblával használta, majd 1984 decemberében beregisztrálta és 1985 január elsejével hivatalosan is hazahozta .

Folytatás a jövő héten.

1 komment

Címkék: történetek

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr145194396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Dono 2013.04.17. 19:31:10

Ez a kocsi még koszosan is jól néz ki!
süti beállítások módosítása