Azt néztem, hogy még nem volt szó a DMC-24-ről itt a blogon, ami azért elég felháborító. Főleg annak fényében, hogy az olyan hamvában holt tervekről már volt szó, mint a DMC-44 és a DMC-80. Szóval akkor mi is volt ez a DMC-24? Röviden szólva egy négy üléses családi szedán a DMC-től. Ami leginkább megkülönböztette az előzőektől, az a teljes saját tervezés volt. Míg az előbbieket csak licencelték volna már meglevő gyártóktól, addig ez a DMC-12-höz hasonlóan készült volna el. Az tervezésének oka pedig ugyanaz volt, mint a DMC-44-é és a DMC-80-é: Az, hogy a cégnek több terméke legyen, több lábon álljon, ha az egyik becsődöl.
Az első két skiccet John Delorean 1979 novemberében rajzolta fel a jegyzetfüzetébe és az elsőn egy elég egyedi autót sikerült alkotnia. Az autó két motorral rendelkezett elől és hátul, valamint a hátsó ülésen ülők egymással szemben helyezkedtek el.
A második már egy sokkal konvencionálisabb hátsó motoros autót ábrázolt, ami már jobban hajazott a DMC-12-re. A felépítése rendkívül hasonló, a csomagok elhelyezése, a rozsdamentes acél részek, a motor és váltó helyzete mind azonos. Tulajdonképpen csak a plusz két ülés a más és hogy a PRV motorra rakattak volna egy turbót.
1981 január 19-én rendelték meg az első ötleteket a WMB Internationaltől, ami fogalmam sincs, hogy milyen cég volt, de szerintem nem Giugiarot jelentette. Az előleget biztosan átutalták. Érdekesség, hogy itt még DMC 2/4 ajtós-ként hivatkoztak rá, tehát ez is lehet a DMC-24 nevének az eredete.
Ez után 1981 szeptember 3-án Dunmurryben a Conway hotelben 11 ember volt hivatalos arra a találkozóra, ami a DMC-24-nek a fő tulajdonságait határozta meg (hétről már itt a blogon is volt szó). Arról szerettek volna döntésre jutni, hogy aztán Giugiaro milyen tervek szerint készítse el a prototípus formatervét, hogy aztán 1983 elején be tudják mutatni az autót a nagyközönség számára is. A dokumentumok szerint Delorean Giugaro egy korábbi munkáját, az 1980-as Lancia Medusát szerette volna alapul venni, de azt a formát fel szerette volna frissíteni és modernizálni a DMC-12 stílusjegyeivel.
Elég sok olyan ötletet vezettek volna be ennél az autónál, ami akkoriban még nem volt szokványos, sőt, egyes elgondolások még ma sem azok. Külön kiemeltek néhány dolgot, mint pl. az úgynevezett ICE, azaz In Car Entertainment, tehát egyfajta autós szórakoztató központ, műholdas navigáció, rendes kapcsolók helyett érintőgombok és még pár egyéb dolog is. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a DMC-12 is hasonló listával indult, ami aztán jelentősen megkopott a költségoptimalizálás alatt.
Egyes hírek szerint az első prototípus el is készült Giugiaronál, de aztán a cég problémái miatt ez a project is leállt. Sajnos a prototípus jelenlegi helye ismeretlen, még létezése sem bizonyított, bár jövő héten azért majd írok néhány ötletet, hogy végül is hol lehet. Egy érdekes késői kapcsolat viszont van, mert egy angol úriember megépítette a DMC-12-jéből az általa elképzelt DMC-24-et. Pár mondatot itt írtam róla és még egy kép is van. Igazából eléggé hasonlít Giugiaro egyik tervére.